Předkládaná bakalářská práce se zabývá především charakteristikou age managementu ze všeobecného hlediska. Age management je velmi úzce spjat s předmětem andragogiky a tato práce poukazuje na jeho velký význam v oblasti vzdělávání dospělých ve vyšším věku. Teoretická část práce je orientována na podporu zaměstnatelnosti starší populace, ageismus a na pomoc k docílení pozitivního postoje člověka ke stáří a stárnutí. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum v problematice dalšího vzdělávání zaměstnanců Krajské knihovny Františka Bartoše ve Zlíně a regionálních knihoven, kteří patří do věkové kategorie 50 let a více.
Anotace v angličtině
The following bachelor's thesis mainly deals with characterizing age management from a general perspective. Age management is very closely related to the field of andragogy and this thesis shows its' great importance in the matter of the education of older adults. The theoretical section of this paper deals with supporting the employability of the older generation, ageism and helping to reach a positive perspective on old age and aging itself. The practical part of this paper consists of a quantitative research in the area if further edu-cation of the employees of the František Bartoš Regional Library in Zlín and local libraries, which belong in the age category 50 and up.
Klíčová slova
Age management, ageismus, aktivní stárnutí, andragogika, celoživotní vzdělávání, firemní vzdělávání, lidské zdroje, lidský kapitál, pracovní schopnost, profesní vzdělávání, řízení lidských zdrojů, vzdělávání dospělých.
Klíčová slova v angličtině
Age management, ageism, active aging, andragogy, lifelong learning, corporate training, human resources, human capital, work ability, job education, management of human re-sources, education of adults.
Rozsah průvodní práce
78 s. (156 521 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Předkládaná bakalářská práce se zabývá především charakteristikou age managementu ze všeobecného hlediska. Age management je velmi úzce spjat s předmětem andragogiky a tato práce poukazuje na jeho velký význam v oblasti vzdělávání dospělých ve vyšším věku. Teoretická část práce je orientována na podporu zaměstnatelnosti starší populace, ageismus a na pomoc k docílení pozitivního postoje člověka ke stáří a stárnutí. Praktická část práce je zaměřena na kvantitativní výzkum v problematice dalšího vzdělávání zaměstnanců Krajské knihovny Františka Bartoše ve Zlíně a regionálních knihoven, kteří patří do věkové kategorie 50 let a více.
Anotace v angličtině
The following bachelor's thesis mainly deals with characterizing age management from a general perspective. Age management is very closely related to the field of andragogy and this thesis shows its' great importance in the matter of the education of older adults. The theoretical section of this paper deals with supporting the employability of the older generation, ageism and helping to reach a positive perspective on old age and aging itself. The practical part of this paper consists of a quantitative research in the area if further edu-cation of the employees of the František Bartoš Regional Library in Zlín and local libraries, which belong in the age category 50 and up.
Klíčová slova
Age management, ageismus, aktivní stárnutí, andragogika, celoživotní vzdělávání, firemní vzdělávání, lidské zdroje, lidský kapitál, pracovní schopnost, profesní vzdělávání, řízení lidských zdrojů, vzdělávání dospělých.
Klíčová slova v angličtině
Age management, ageism, active aging, andragogy, lifelong learning, corporate training, human resources, human capital, work ability, job education, management of human re-sources, education of adults.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti age managementu a problematiky jeho uplatnění při vzdělávání pracovníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti age managementu a problematiky jeho uplatnění při vzdělávání pracovníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníků.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání : strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BELCOURT, Monica a Phillip C. WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-459-2.
BOČKOVÁ, Lenka, Šárka HASTRMANOVÁ a Egle HAVRDOVÁ. 50+ aktivně : fakta, inspirace a rady do druhé poloviny života. Praha: Respekt institut, 2011. ISBN 978-80-904153-2-4.
ILMARINEN, Juhani. Towards a longer Worklife! Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino, 2008. ISBN 951-802-685-8.
ŠTOROVÁ, Ilona a Jiří FUKAN. Zaměstnanec a věk aneb age management na pracovišti. Praha: Českomoravská konfederace odborových svazů a Asociace samostatných odborů, 2012. ISBN 978-80-87137-35-2.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇKOVÁ, Hana. Firemní vzdělávání : strategický přístup ke vzdělávání pracovníků. Praha: Grada Publishing, 2010. ISBN 978-80-247-2914-5.
BELCOURT, Monica a Phillip C. WRIGHT. Vzdělávání pracovníků a řízení pracovního výkonu. Praha: Grada Publishing, 1998. ISBN 80-7169-459-2.
BOČKOVÁ, Lenka, Šárka HASTRMANOVÁ a Egle HAVRDOVÁ. 50+ aktivně : fakta, inspirace a rady do druhé poloviny života. Praha: Respekt institut, 2011. ISBN 978-80-904153-2-4.
ILMARINEN, Juhani. Towards a longer Worklife! Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino, 2008. ISBN 951-802-685-8.
ŠTOROVÁ, Ilona a Jiří FUKAN. Zaměstnanec a věk aneb age management na pracovišti. Praha: Českomoravská konfederace odborových svazů a Asociace samostatných odborů, 2012. ISBN 978-80-87137-35-2.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka prezentovala teoretická východiska bakalářské práce a metodologické aspekty výzkumného šetření bakalářské práce. Představeny byly výsledky vyplývající z výzkumného šetření a dále bylo uvedeno doporučení pro praxi. Studentka odpověděla na otázky uvedeny v posudcích bakalářské práce. Studentka na dotazy zkušební komise reagovala adekvátně.