Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení přípravy, průběhu a přínosu dálkové formy středoškolského vzdělávání dospělých. Teoretická část je zaměřena na specifika vzdělávání dospělých, jeho ukotvení v základních dokumentech a historii. Dále se v práci zabýváme motivací, cíli, průběhem a přínosem pro samotné absolventy studia. V praktické části práce je popsána realizace výzkumu, výsledky výzkumu, prezentace zjištěných informací a jevů včetně jejich interpretace v kontextu výzkumných cílů. Jednotlivé kapitoly praktické části jsou pro ilustraci proloženy autentickými přepisy odpovědí respondentů na výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on evaluation of preparation, progress and benefit of a distant form of high school education for adults. The theoretical part focuses on specifics of education for adults, and it illustrates how this is captured in certain documents and history. Furthermore the paper deals with motivation, aims and process of education, and benefits for students themselves. In the Analysis the realization of the research is described.
It also includes the findings of the survey, presentation of all of the found information and phenomena with their interpretation in the context of the targets of this research. To illustrate this, in each part of the Analysis authentic transcriptions of responses are included.
Klíčová slova
dálkové studium dospělých, další vzdělávání, specifika vzdělávání
dospělých, motivace ke studiu dospělých, kompetence v dalším vzdělávání, bariéry při
dálkovém vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
distant form of education for adults, lifelong learning, specifics of education for adults, motivation for education in adulthood, competence in lifelong learning, barriers during distant education
Rozsah průvodní práce
69 s. (114 924 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na hodnocení přípravy, průběhu a přínosu dálkové formy středoškolského vzdělávání dospělých. Teoretická část je zaměřena na specifika vzdělávání dospělých, jeho ukotvení v základních dokumentech a historii. Dále se v práci zabýváme motivací, cíli, průběhem a přínosem pro samotné absolventy studia. V praktické části práce je popsána realizace výzkumu, výsledky výzkumu, prezentace zjištěných informací a jevů včetně jejich interpretace v kontextu výzkumných cílů. Jednotlivé kapitoly praktické části jsou pro ilustraci proloženy autentickými přepisy odpovědí respondentů na výzkumné otázky.
Anotace v angličtině
This bachelor's thesis focuses on evaluation of preparation, progress and benefit of a distant form of high school education for adults. The theoretical part focuses on specifics of education for adults, and it illustrates how this is captured in certain documents and history. Furthermore the paper deals with motivation, aims and process of education, and benefits for students themselves. In the Analysis the realization of the research is described.
It also includes the findings of the survey, presentation of all of the found information and phenomena with their interpretation in the context of the targets of this research. To illustrate this, in each part of the Analysis authentic transcriptions of responses are included.
Klíčová slova
dálkové studium dospělých, další vzdělávání, specifika vzdělávání
dospělých, motivace ke studiu dospělých, kompetence v dalším vzdělávání, bariéry při
dálkovém vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
distant form of education for adults, lifelong learning, specifics of education for adults, motivation for education in adulthood, competence in lifelong learning, barriers during distant education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, evaluace studia a andragogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vzdělávání dospělých, evaluace studia a andragogiky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvalitativního výzkumu formou polostrukturovaných rozhovorů.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 336 s. ISBN 9788024748061.
KELLER, Jan. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008, 183 s. ISBN 9788086429786.
BENEŠ, Milan. Idea vzdělávání v dnešní společnosti. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2002, 110 s. ISBN 8086432408.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 197 s. ISBN 9788087197127.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196.
Seznam doporučené literatury
PLAMÍNEK, Jiří. Vzdělávání dospělých: průvodce pro lektory, účastníky a zadavatele. 2., rozš. vyd. Praha: Grada, 2014, 336 s. ISBN 9788024748061.
KELLER, Jan. Vzdělanostní společnost?: chrám, výtah a pojišťovna. Vyd. 1. Praha: Sociologické nakladatelství, 2008, 183 s. ISBN 9788086429786.
BENEŠ, Milan. Idea vzdělávání v dnešní společnosti. 1. vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2002, 110 s. ISBN 8086432408.
BARTÁK, Jan. Jak vzdělávat dospělé. 1. vyd. Praha: Alfa Nakladatelství, 2008, 197 s. ISBN 9788087197127.
HENDL, Jan. Kvalitativní výzkum: základní teorie, metody a aplikace. 3. vyd. Praha: Portál, 2012, 407 s. ISBN 9788026202196.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student představil téma své bakalářské práce, její teoretická východiska a metodologická specifika. Pozornost byla zaměřena především na představení výsledků vyplývající z výzkumného šetření. Student uvedl doporučení pro praxi. Student odpověděl na otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce. Mgr. Jana Martincová poukázala na zajímavá zjištění vyplývající z výzkumného šetření. Co chápete pod pojmem andragogická odbornost? (prof. PhDr. Viera Prusáková, CSc.) Student reagoval uspokojivě.