Bakalářská práce se zabývá problematikou možného uplatnění sociálního pedagoga v azylových domech pro matky s dětmi v českém prostředí. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení metody profesiografie z hlediska řízení lidských zdrojů v organizaci. Druhá část pojednává o profesi sociální pedagoga. Zaměřuje se zejména na oblast legislativy, kompetencí, pracovních činností a uplatnění sociálního pedagoga na trhu práce. Poslední část se zabývá azylovými domy pro matky s dětmi. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesiogramu sociálního pedagoga, který by mohl v budoucnu působit v azylovém domě pro matky s dětmi jako osobitý odborník.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the possible application of social pedagogue in shelters for mothers with children in the Czech environment. The theoretical part is focused on defining the methods professiography the management of human resources in the organization. The second part deals with the profession of social pedagogue. It focuses mainly on the legislation, competencies, work activities and the role of social pedagogue in the labor market. The last part deals with shelters for mothers with children. The practical part is realized by quantitative research through a questionnaire survey. The aim of this thesis is to create professiogram of a social pedagogue, which could in the future affect in the shelter for mothers with children as a unique specialist.
Klíčová slova
profesiografie, profesiogram, sociální pedagog, kompetence, azylový dům pro matky s dětmi
Klíčová slova v angličtině
professiography, professiogram, social pedagogue, competencies, shelter for mother with children
Rozsah průvodní práce
88 s. (134 699 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá problematikou možného uplatnění sociálního pedagoga v azylových domech pro matky s dětmi v českém prostředí. Teoretická část práce je zaměřena na vymezení metody profesiografie z hlediska řízení lidských zdrojů v organizaci. Druhá část pojednává o profesi sociální pedagoga. Zaměřuje se zejména na oblast legislativy, kompetencí, pracovních činností a uplatnění sociálního pedagoga na trhu práce. Poslední část se zabývá azylovými domy pro matky s dětmi. Praktická část je realizována formou kvantitativního výzkumu prostřednictvím dotazníkového šetření. Cílem bakalářské práce je vytvoření profesiogramu sociálního pedagoga, který by mohl v budoucnu působit v azylovém domě pro matky s dětmi jako osobitý odborník.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with the possible application of social pedagogue in shelters for mothers with children in the Czech environment. The theoretical part is focused on defining the methods professiography the management of human resources in the organization. The second part deals with the profession of social pedagogue. It focuses mainly on the legislation, competencies, work activities and the role of social pedagogue in the labor market. The last part deals with shelters for mothers with children. The practical part is realized by quantitative research through a questionnaire survey. The aim of this thesis is to create professiogram of a social pedagogue, which could in the future affect in the shelter for mothers with children as a unique specialist.
Klíčová slova
profesiografie, profesiogram, sociální pedagog, kompetence, azylový dům pro matky s dětmi
Klíčová slova v angličtině
professiography, professiogram, social pedagogue, competencies, shelter for mother with children
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti profesiografie, činnosti sociálního pedagoga a azylových domů pro matky s dětmi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti profesiografie, činnosti sociálního pedagoga a azylových domů pro matky s dětmi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MAREK, J., A. STRNAD a L. HOTOVCOVÁ. Bezdomovectví: v kontextu ambulantních sociálních služeb. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0090-1.
MATOUŠEK, O., P. KODYMOVÁ a J. KOLÁČKOVÁ. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-x.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
KRAUS, Blahoslav. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MAREK, J., A. STRNAD a L. HOTOVCOVÁ. Bezdomovectví: v kontextu ambulantních sociálních služeb. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0090-1.
MATOUŠEK, O., P. KODYMOVÁ a J. KOLÁČKOVÁ. Sociální práce v praxi: specifika různých cílových skupin a práce s nimi. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-002-x.
VRONSKÝ, Jiří. Profesiografie a její praktické využití při řízení lidských zdrojů v organizaci. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012. ISBN 978-80-7357-747-6.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka zdůvodnila volbu tématu bakalářské práce. Prezentovala design výzkumu a poté se zaměřila na konkrétní výstupy výzkumu, a to formou odpovědí na výzkumné otázky. Na závěr uvedla doporučení pro praxi. Studentka zodpověděla otázky od oponenta bakalářské práce. Dr. Hladík kladně zhodnotil volbu tématu a zpracování bakalářské práce.