Bakalářská práce se zabývá rolí vrstevnických skupin v životě žáků druhého stupně zá-kladní školy. Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretic-ká část popisuje nejprve sociální skupiny, jejich vznik, vývoj a dělení, poté se zaměřuje konkrétně na vrstevnické skupiny a vztahy uvnitř těchto skupin. Závěr teoretické části se zaměřuje na rizikové chování žáků ve skupině a problematiku s tím spojenou. V praktické části se vyhodnocují informace, získané za pomocí dotazníků od respondentů, jimiž jsou žáci druhého stupně základní školy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the role of peer groups in the life of pupils of secondary school. This thesis is divided into theoretil and practical part. The theoretical part describes the first social group, their origin, evolution and division, then focuses specifically on peer group and relationships within these groups. The conclusion of theoretical part focuses on the risk behaivior of students in the group and the issues. In the practical part will evaluate the in-formation collected using questionnaires from respondents, who are pupils of the primary school.
Klíčová slova
vrstevnické skupiny, role, sociální skupiny, skupinová koherence
Klíčová slova v angličtině
peer groups, roles, social groups, group coherence
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá rolí vrstevnických skupin v životě žáků druhého stupně zá-kladní školy. Tato bakalářská práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretic-ká část popisuje nejprve sociální skupiny, jejich vznik, vývoj a dělení, poté se zaměřuje konkrétně na vrstevnické skupiny a vztahy uvnitř těchto skupin. Závěr teoretické části se zaměřuje na rizikové chování žáků ve skupině a problematiku s tím spojenou. V praktické části se vyhodnocují informace, získané za pomocí dotazníků od respondentů, jimiž jsou žáci druhého stupně základní školy.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the role of peer groups in the life of pupils of secondary school. This thesis is divided into theoretil and practical part. The theoretical part describes the first social group, their origin, evolution and division, then focuses specifically on peer group and relationships within these groups. The conclusion of theoretical part focuses on the risk behaivior of students in the group and the issues. In the practical part will evaluate the in-formation collected using questionnaires from respondents, who are pupils of the primary school.
Klíčová slova
vrstevnické skupiny, role, sociální skupiny, skupinová koherence
Klíčová slova v angličtině
peer groups, roles, social groups, group coherence
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vrstevnických skupin, vrstevnických vztahů ve školní třídě a vlivu těchto vztahů na žáky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti vrstevnických skupin, vrstevnických vztahů ve školní třídě a vlivu těchto vztahů na žáky.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980-9.
NOVOTNÁ, Eliška. Sociologie sociálních skupin. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2957-2.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
ČAPEK, Robert. Třídní klima a školní klima. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2742-4.
GAVORA, Peter. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
LAŠEK, Jan. Sociálně psychologické klima školních tříd a školy. Vyd. 2. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. ISBN 978-80-7041-980-9.
NOVOTNÁ, Eliška. Sociologie sociálních skupin. Vyd. 1. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-2957-2.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka věcně prezentovala svou bakalářskou práci, blíže se zaměřila na výsledky výzkumného šetření. Na otázyk uvedené v posudcích byla připravena. Na otázky komise reagovala adekvátně.