Bakalářská práce zaměřená na téma sociálních sítí je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V prvním úseku teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se internetu a jeho vývoj, dále jsou zde popsány sociální sítě, především ty, které jsou u nás v České Republice nejvíce používány. V další části jsou popsány pojmy jako dospívání, vrstevnická skupina, socializace a emoční vývoj v období dospívání. Nalezneme zde in-formace týkající se proměn jedince v období dospívání. V neposlední řadě se zaměřuje na volný čas a také historii volného času v České Republice nebo jeho využití, negativní a pozitivní dopady sociálních sítí. V praktické části jsou pomocí dotazníkového šetření vy-hodnoceny získané informace od respondentů, kterými jsou studenti vybraných středních škol. Pomocí grafů a tabulek jsou získané výsledky znázorněny. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda žáci využívají svůj volný čas raději u internetu nebo aktivněji.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focused on the topic of social networks is divided into two parts, theoreti-cal and practical. In the first section of the theoretical part are explained basic concepts about the internet and its development, there are described the social network, especially those that are with us in the Czech Republic the most used. In the next section are descri-bed the concepts such as adolescence, vrstevnická group, socialization, and emotional de-velopment during adolescence. Here we find the in-formation relating to the transformati-ons of the individual in the period of adolescence. Last but not least is the focus on the free time and also the history of the free time in the Czech Republic or its use, the negative and the positive impact of social networking sites. In the practical part are using a questionnaire survey to you-evaluated the information obtained from the respondents, who are students of selected secondary schools. Using graphs and tables are the results obtained depicted. The aim of this thesis is to find out whether pupils use their spare time rather with the in-ternet or active
Klíčová slova
sociální sítě, internet, Facebook, volný čas, negativní dopady, pozitivní dopady
Klíčová slova v angličtině
social network, internet, Facebook, free time, negative effects, positive impal
Rozsah průvodní práce
76
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce zaměřená na téma sociálních sítí je rozdělena na dvě části, a to teoretickou a praktickou. V prvním úseku teoretické části jsou vysvětleny základní pojmy týkající se internetu a jeho vývoj, dále jsou zde popsány sociální sítě, především ty, které jsou u nás v České Republice nejvíce používány. V další části jsou popsány pojmy jako dospívání, vrstevnická skupina, socializace a emoční vývoj v období dospívání. Nalezneme zde in-formace týkající se proměn jedince v období dospívání. V neposlední řadě se zaměřuje na volný čas a také historii volného času v České Republice nebo jeho využití, negativní a pozitivní dopady sociálních sítí. V praktické části jsou pomocí dotazníkového šetření vy-hodnoceny získané informace od respondentů, kterými jsou studenti vybraných středních škol. Pomocí grafů a tabulek jsou získané výsledky znázorněny. Cílem bakalářské práce je zjistit, zda žáci využívají svůj volný čas raději u internetu nebo aktivněji.
Anotace v angličtině
Bachelor's thesis focused on the topic of social networks is divided into two parts, theoreti-cal and practical. In the first section of the theoretical part are explained basic concepts about the internet and its development, there are described the social network, especially those that are with us in the Czech Republic the most used. In the next section are descri-bed the concepts such as adolescence, vrstevnická group, socialization, and emotional de-velopment during adolescence. Here we find the in-formation relating to the transformati-ons of the individual in the period of adolescence. Last but not least is the focus on the free time and also the history of the free time in the Czech Republic or its use, the negative and the positive impact of social networking sites. In the practical part are using a questionnaire survey to you-evaluated the information obtained from the respondents, who are students of selected secondary schools. Using graphs and tables are the results obtained depicted. The aim of this thesis is to find out whether pupils use their spare time rather with the in-ternet or active
Klíčová slova
sociální sítě, internet, Facebook, volný čas, negativní dopady, pozitivní dopady
Klíčová slova v angličtině
social network, internet, Facebook, free time, negative effects, positive impal
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pozdní adolescence, internetu, dopadů sociálních sítí na žáky středních škol a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formoun dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti pozdní adolescence, internetu, dopadů sociálních sítí na žáky středních škol a volného času.
Příprava metodiky empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitativního výzkumu formoun dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: součsné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KULHÁNKOVÁ, Hana,Jakub ČAMEK. Fenomén Facebook. Kladno: BiqOak, 2012. ISBN 978-80-904764-0-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., B. HOFBAUER a J. PÁVKOVÁ. Pedagogické ovlivňování volného času: součsné trendy. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-473-1.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
KULHÁNKOVÁ, Hana,Jakub ČAMEK. Fenomén Facebook. Kladno: BiqOak, 2012. ISBN 978-80-904764-0-0.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie I: Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila teoretickou část bakalářské práce a poté se zaměřila na dílčí výzkumné cíle. Uvedla výzkumný soubor, techniku sběru dat a analýzu dat. Studentka interpretovala výsledky výzkumu. Na obhajobu bakalářské práce byla velmi dobře připravena. Dr. Hladík poukázal na obecné doporučení a návrhy pro praxi. Dále uvedl, že by bylo vhodné práci více rozpracovat.