Bakalářská práce je věnována prožívané úrovni sebevědomí adolescentů ve vztahu ke zkušenostem se sociálně patologickými jevy. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, z nichž se první zabývá pojmem sebevědomím, jeho utvářením, působícími vlivy, ale také zdravou, nízkou a vysokou úrovní. Druhou kapitolu provází vybrané sociálně patologické jevy - šikana, kyberšikana, návykové látky a záškoláctví. Poslední se zaměřuje na adolescenci z hlediska fyzického, psychického a sociálního vývoje. Praktická část je vytvořena výzkumným šetřením, jehož hlavním cílem je zjistit, zda existuje vztah mezi prožívanou úrovní sebevědomí adolescentů a jejich zkušenostmi se sociálně patologickými jevy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dedicated to the experienced level of a confidence of adolescents in rela-tion to the experience with the socially pathological phenomena. The theoretical part con-sists of three chapters, the first of them is dealing with the concept of self - confidence, its creation, acting influences, but also a healthy, low and high level of a self - confidence. The second chapter is accompanied by a socially pathological phenomena as bullying, cyberbullying, addictive drugs and truancy. The last one focuses on adolescence in terms of physical, mental and social development. The practical part is made up of the research investigation whose main goal is to determine whether there is a relation between the expe-rienced level of self - confidence of adolescents and their experience with the socially pathological phenomena.
Bakalářská práce je věnována prožívané úrovni sebevědomí adolescentů ve vztahu ke zkušenostem se sociálně patologickými jevy. Teoretická část se skládá ze tří kapitol, z nichž se první zabývá pojmem sebevědomím, jeho utvářením, působícími vlivy, ale také zdravou, nízkou a vysokou úrovní. Druhou kapitolu provází vybrané sociálně patologické jevy - šikana, kyberšikana, návykové látky a záškoláctví. Poslední se zaměřuje na adolescenci z hlediska fyzického, psychického a sociálního vývoje. Praktická část je vytvořena výzkumným šetřením, jehož hlavním cílem je zjistit, zda existuje vztah mezi prožívanou úrovní sebevědomí adolescentů a jejich zkušenostmi se sociálně patologickými jevy.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is dedicated to the experienced level of a confidence of adolescents in rela-tion to the experience with the socially pathological phenomena. The theoretical part con-sists of three chapters, the first of them is dealing with the concept of self - confidence, its creation, acting influences, but also a healthy, low and high level of a self - confidence. The second chapter is accompanied by a socially pathological phenomena as bullying, cyberbullying, addictive drugs and truancy. The last one focuses on adolescence in terms of physical, mental and social development. The practical part is made up of the research investigation whose main goal is to determine whether there is a relation between the expe-rienced level of self - confidence of adolescents and their experience with the socially pathological phenomena.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sebevědomí, adolescence a sociálně patologických jevů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sebevědomí, adolescence a sociálně patologických jevů.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195x.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
SEDLÁČKOVÁ, Daniela. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2685-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
KYRIACOU, Chris. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-945-3.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998. ISBN 80-7169-195x.
PROCHÁZKA, Miroslav. Sociální pedagogika. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3470-5.
SEDLÁČKOVÁ, Daniela. Rozvoj zdravého sebevědomí žáka. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2685-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
1 CD-ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila výzkumný problém a následně se zaměřila na design výzkumu. Popsala výzkumný soubor, techniku sběru dat a metodu analýzy dat. Poté prezentovala konkrétní výstupy výzkumného šetření, a to prostřednictvím interpretace. Na závěr zodpověděla otázky od vedoucího i oponenta bakalářské práce.