V diplomové práci se zabýváme rolí sociálního pracovníka v procesu individuálního plánování v domově pro seniory. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zaměřujeme na vymezení domovů pro seniory v rámci systému sociálních služeb, individuálního plánování a role sociálního pracovníka. V praktické části je na základě uplatnění kvalitativní výzkumné strategie zjišťována role sociálního pracovníka v procesu individuálního plánování v domově pro seniory. Cílem výzkumu je objasnit roli sociálního pracovníka v procesu individuálního plánování v konkrétním domově.
Anotace v angličtině
In this thesis we are dealing with the role of a social worker in the process of the individual planning in a home for the elderly. The work is divided into two parts. In the theoretical part we focus on the definition of homes for the elderly in the framework of the system of social services, the individual planning and the role of a social worker. In practical part based on the application of qualitative research strategy is determined the role of the social worker in the process of the individual planning in a home for the elderly. The aim of the research is to clarify the role of the social worker in the process of the individual planning in a specific home.
Klíčová slova
domov pro seniory, standardy kvality, individuální plánování, sociální doprovázení, proces individuálního plánování, sociální pracovník, role sociálního pracovníka.
Klíčová slova v angličtině
a home for the elderly, quality standards, individual planning, social accompaniment, process of the individual planning, social worker, role of social worker.
Rozsah průvodní práce
75 s. (135 908 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci se zabýváme rolí sociálního pracovníka v procesu individuálního plánování v domově pro seniory. Práce je rozdělena do dvou částí. V teoretické části se zaměřujeme na vymezení domovů pro seniory v rámci systému sociálních služeb, individuálního plánování a role sociálního pracovníka. V praktické části je na základě uplatnění kvalitativní výzkumné strategie zjišťována role sociálního pracovníka v procesu individuálního plánování v domově pro seniory. Cílem výzkumu je objasnit roli sociálního pracovníka v procesu individuálního plánování v konkrétním domově.
Anotace v angličtině
In this thesis we are dealing with the role of a social worker in the process of the individual planning in a home for the elderly. The work is divided into two parts. In the theoretical part we focus on the definition of homes for the elderly in the framework of the system of social services, the individual planning and the role of a social worker. In practical part based on the application of qualitative research strategy is determined the role of the social worker in the process of the individual planning in a home for the elderly. The aim of the research is to clarify the role of the social worker in the process of the individual planning in a specific home.
Klíčová slova
domov pro seniory, standardy kvality, individuální plánování, sociální doprovázení, proces individuálního plánování, sociální pracovník, role sociálního pracovníka.
Klíčová slova v angličtině
a home for the elderly, quality standards, individual planning, social accompaniment, process of the individual planning, social worker, role of social worker.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti rolí sociálního pracovníka, domovů pro seniory, standardů kvality a procesů individuálního plánování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení dat z kvalitativního výzkumu, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů z oblasti rolí sociálního pracovníka, domovů pro seniory, standardů kvality a procesů individuálního plánování.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení dat z kvalitativního výzkumu, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
KOLEKTIV AUTORŮ. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb české republiky, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
MATOUŠEK, Oldřich a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-502-8.
MALÍKOVÁ, Eva. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁVROVÁ, Soňa. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0087-1.
Seznam doporučené literatury
BAKOŠOVÁ, Zlatica. Sociálna pedagogika ako životná pomoc. Bratislava: Public promotion, 2008. ISBN 978-80-87182-15-4.
KOLEKTIV AUTORŮ. Individuální plánování a role klíčového pracovníka v sociálních službách. Tábor: Asociace poskytovatelů sociálních služeb české republiky, 2011. ISBN 978-80-904668-1-4.
MATOUŠEK, Oldřich a kol. Metody a řízení sociální práce. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-502-8.
MALÍKOVÁ, Eva. Péče o seniory v pobytových sociálních zařízeních. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3148-3.
ŠVAŘÍČEK, Roman, ŠEĎOVÁ, Klára et al. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
VÁVROVÁ, Soňa. Doprovázení v pomáhajících profesích. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-262-0087-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka seznámila komisi s předloženou diplomovou prací. Pojednala o nejdůležitějších pojmech v teoretické části diplomové práce. Podrobně popsala cíle výzkumu a jeho jednotlivé fáze. Na obhajobu byla dobře připravena. Byly přečteny posudky a studentka zodpověděla dotaz oponenta. Osvětlila metodologický pojem "výklad karet".