Základom mojej bakalárskej práce je získať vedomosti pre neskoršiu tvorbu. Spôsob, ktorým to dosiahnem, skúmam v tejto teoretickej časti. Táto teoretická práca je zároveň niečo ako zápisník, kde si zaznamenávam pre mňa významné podnety a myšlienky. Určite nemôže slúžiť ako objektívny prehľad problematiky navrhovania písma.
Anotace v angličtině
Font creation, rules of making a typeface, history of writing and typography, insight on typography, categorization of typefaces.
Klíčová slova
Tvorba fontu, pravidla tvorby písma, historie písma a typografie, pohled na písmo a typografii, kategorizace písma.
Klíčová slova v angličtině
Font creation, rules of making a typeface, history of writing and typography, insight on typography, categorization of typefaces.
Rozsah průvodní práce
48 s. (61465 znaků)
Jazyk
AN
Anotace
Základom mojej bakalárskej práce je získať vedomosti pre neskoršiu tvorbu. Spôsob, ktorým to dosiahnem, skúmam v tejto teoretickej časti. Táto teoretická práca je zároveň niečo ako zápisník, kde si zaznamenávam pre mňa významné podnety a myšlienky. Určite nemôže slúžiť ako objektívny prehľad problematiky navrhovania písma.
Anotace v angličtině
Font creation, rules of making a typeface, history of writing and typography, insight on typography, categorization of typefaces.
Klíčová slova
Tvorba fontu, pravidla tvorby písma, historie písma a typografie, pohled na písmo a typografii, kategorizace písma.
Klíčová slova v angličtině
Font creation, rules of making a typeface, history of writing and typography, insight on typography, categorization of typefaces.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše (historické pozadí, technologie, pohled na současný trh)
2. Analýza
3. Stanovení cílů a metody práce
4. Vypracování projektu
5. Závěr
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m?
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Rešerše (historické pozadí, technologie, pohled na současný trh)
2. Analýza
3. Stanovení cílů a metody práce
4. Vypracování projektu
5. Závěr
a) teoretická část v rozsahu 25 - 30 normostran textu
b) prototyp nebo funkční model nebo fyzický model v měřítku 1:1, 1:2, 1:3, 1:5, 1:10 podle charakteru projektu a konzultace s vedoucím práce
c) grafická prezentace v rozsahu minimálně 2,8 m?
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK. Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi, 250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách. V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB, obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
The Stroke: Theory of Writing, Gerrit Noordzij
Typografický manuál, Vladimír Beran
Knihy a typografie, Martin Pecina
Thinking with type, Ellen Lupton
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu
Seznam doporučené literatury
The Stroke: Theory of Writing, Gerrit Noordzij
Typografický manuál, Vladimír Beran
Knihy a typografie, Martin Pecina
Thinking with type, Ellen Lupton
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dejín grafického dizajnu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ve své bakalářské práci se student zaměřil na vývoj nového písma - font. Popsal vývoj celého projektu od prvních pokusů, až po výsledné návrhy ( nakloněná osa znaků, tvorba pomocí zřezaného nástroje, horní detaily písma jsou extrémně zvýrazněné, což napomáhá identifikaci některých znaků ). Vycházel z kaligrafických fontů, kombinací textového serifového a sans-serifového písma.
Připomínka komise se týkala prezentace bakalářské práce, zároveň vyslovila uznání za odvedenou práci při vytvoření nového typu písma.