Hlavní inspirací pro mou bakalářskou práci se stalo studium a hledání spojitostí mezi mým tělem a vesmírem. Především se zaměřuji na souhvězdí. Vycházím ze starého způsobu zakreslování. Kdy astronomové a mořeplavci kvůli orientaci mapovali noční oblohu tím, že propojovali hvězdy do různých obrazců. Mým vesmírem se stalo tělo a hvězdy jsou zastoupeny mateřskými znaménky. Kromě klasického zakreslování, se snažím přijít na nové způsoby spojování hvězd, v mém případě pih, do různých tvarů nebo symbolů. Cílem se pro mne stalo vytvoření světelné instalace, která promítne souhvězdí do prostoru.
Anotace v angličtině
The main inspiration for my bachelor thesis became a study and search for connection between my body and the universe. Mainly I focus on the constellation. I come from the old way of charting. When astronomers and sailors for orientation mapping the night sky that interlink stars in different shapes. My universe became flesh, and the stars are represented birthmarks. Besides the classical plotting, trying to figure out new ways of connecting the stars, in my case, freckles, in various shapes and symbols. The aim for me was the creation of the installation, which translates into the constellation space.
Hlavní inspirací pro mou bakalářskou práci se stalo studium a hledání spojitostí mezi mým tělem a vesmírem. Především se zaměřuji na souhvězdí. Vycházím ze starého způsobu zakreslování. Kdy astronomové a mořeplavci kvůli orientaci mapovali noční oblohu tím, že propojovali hvězdy do různých obrazců. Mým vesmírem se stalo tělo a hvězdy jsou zastoupeny mateřskými znaménky. Kromě klasického zakreslování, se snažím přijít na nové způsoby spojování hvězd, v mém případě pih, do různých tvarů nebo symbolů. Cílem se pro mne stalo vytvoření světelné instalace, která promítne souhvězdí do prostoru.
Anotace v angličtině
The main inspiration for my bachelor thesis became a study and search for connection between my body and the universe. Mainly I focus on the constellation. I come from the old way of charting. When astronomers and sailors for orientation mapping the night sky that interlink stars in different shapes. My universe became flesh, and the stars are represented birthmarks. Besides the classical plotting, trying to figure out new ways of connecting the stars, in my case, freckles, in various shapes and symbols. The aim for me was the creation of the installation, which translates into the constellation space.
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
Konzultace s vedoucím bakalářské práce
Zpracování návrhů, modely, kresebné studie
Vypracování písemné doprovodné zprávy zahrnující všechny etapy návrhu
Fotodokumentace
Obeznámení s použitou technologií
Realizace v materiálu
Na samostatném nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou
dokumentaci praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší strana. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině,
rok obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii,
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
KlIMEŠOVÁ, M.: Alternativní kultura, Průběh české společnosti 1945-1989.
NLN s.r.o., Praha
2001. ISBN 80-7106-449-1
KLASOVÁ, Milena. Libenský a Brychtová. Praha: Gallery, 2002. ISBN 80-86010-54-6.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2009.
ISBN 978-8086863283.
MILLER, Judith, LIEBE, Frankie, HILL, Mark. Sklo 20. století, Bratislava:
NOXI 2005 ISBN 80-89-179-21-5.
RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000, Generace 19892009, Liberec: Spacium, 2009.
ISBN 9788025457511.
RUHRNBERG, Karl. Umění 20. století. Köln: Tachen GmbH, 2000. ISBN 80-7209-521-8.
ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha SPN, 1992.
ISBN 80-04-25555-8.
Časopisy Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Atelier.
Seznam doporučené literatury
KlIMEŠOVÁ, M.: Alternativní kultura, Průběh české společnosti 1945-1989.
NLN s.r.o., Praha
2001. ISBN 80-7106-449-1
KLASOVÁ, Milena. Libenský a Brychtová. Praha: Gallery, 2002. ISBN 80-86010-54-6.
KOLESÁR, Zdeno. Kapitoly z dějin designu. Praha: VŠUP, 2009.
ISBN 978-8086863283.
MILLER, Judith, LIEBE, Frankie, HILL, Mark. Sklo 20. století, Bratislava:
NOXI 2005 ISBN 80-89-179-21-5.
RAIMANOVÁ, Ivona. V prostoru 2000, Generace 19892009, Liberec: Spacium, 2009.
ISBN 9788025457511.
RUHRNBERG, Karl. Umění 20. století. Köln: Tachen GmbH, 2000. ISBN 80-7209-521-8.
ZHOŘ, Igor. Proměny soudobého výtvarného umění. Praha SPN, 1992.
ISBN 80-04-25555-8.
Časopisy Art and Antiques, Neues Glass, Keramika a sklo, Atelier.
Přílohy volně vložené
1 CDROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Ústní obhajoba bakalářské práce nesplňovala nároky kladené na studenta tohoto ročníku. Komise shledala velké nedostatky v písemné části obhajoby, kde neuvedla podstatnou část projektu a tím je animace s hudbou. Za další nedostatek její práce je požití prefabrikovaných kuliček, které fragmenty těla činí nečitelnými.