Moje kolekce Síla ikon vypovídá o důležitosti módních značek, jejich původu, vývoji a důvodu jejich obdivu. Dále mně zajímalo, jak móda působí na lidi a jak lidé působí na módní svět.
Ikona = vzor. Moc tohoto slova má spousty výrazů. Pro někoho to může znamenat obrovskou modlu, pro jiného něco, co je pejorativního významu. To, jaký má "ikona" význam ve světě módy a umění se zabývám v mé bakalářské práci. Snažím se najít hranici mezi módou komerční a módou, která má význam spíše umělecký. V této práci dále zkoumám, proč se ikony staly ikonickými. Z jaké části to byl marketingový tah a z kolika procent je to opravdová síla a genialita daného ikonického kousku. Hledám důkazy o ikonách z historie odívání a dělám průzkumy mezi názory na módu v různých sociálních vrstvách lidí. Výsledkem je pak má kolekce, ve které se zrcadlí nabyté poznatky a mé názory a postoje vůči danému tématu, jakých jsem díky této práci nabyla.
Anotace v angličtině
My collection Power of Icons shows up importance of fashion brands, their origin, journey and the reason, why they are wanted. I was also interested in how fashion change people and how people change fashion world.
Icon = something what people admire. Power of this word has a plenty of meanings. It can be almost saint, it can have just pejorative meaning. My thesis is about power of the word Icon in the fashion and art world. I am trying to find the line between fashion for masses and artistic fashion. I am also searching why something became iconic. Where is the border between bussines step or if it's realy clear perfection of the product. In the first chapter I am looking for proofs in the history of fashion and I am doing research in the ocean of opi-nions on fashion in different social groups of people. The result is my collection, where is shown my knew knowledge, my opinions and where I stand in the matter of this subject.
Klíčová slova
ikona, móda, umění, styl, značka, luxus, minimalismus, branding, víra, konzumní společ-nost, meanstream, normcore, rebélie, kvalita versus kvantita
Moje kolekce Síla ikon vypovídá o důležitosti módních značek, jejich původu, vývoji a důvodu jejich obdivu. Dále mně zajímalo, jak móda působí na lidi a jak lidé působí na módní svět.
Ikona = vzor. Moc tohoto slova má spousty výrazů. Pro někoho to může znamenat obrovskou modlu, pro jiného něco, co je pejorativního významu. To, jaký má "ikona" význam ve světě módy a umění se zabývám v mé bakalářské práci. Snažím se najít hranici mezi módou komerční a módou, která má význam spíše umělecký. V této práci dále zkoumám, proč se ikony staly ikonickými. Z jaké části to byl marketingový tah a z kolika procent je to opravdová síla a genialita daného ikonického kousku. Hledám důkazy o ikonách z historie odívání a dělám průzkumy mezi názory na módu v různých sociálních vrstvách lidí. Výsledkem je pak má kolekce, ve které se zrcadlí nabyté poznatky a mé názory a postoje vůči danému tématu, jakých jsem díky této práci nabyla.
Anotace v angličtině
My collection Power of Icons shows up importance of fashion brands, their origin, journey and the reason, why they are wanted. I was also interested in how fashion change people and how people change fashion world.
Icon = something what people admire. Power of this word has a plenty of meanings. It can be almost saint, it can have just pejorative meaning. My thesis is about power of the word Icon in the fashion and art world. I am trying to find the line between fashion for masses and artistic fashion. I am also searching why something became iconic. Where is the border between bussines step or if it's realy clear perfection of the product. In the first chapter I am looking for proofs in the history of fashion and I am doing research in the ocean of opi-nions on fashion in different social groups of people. The result is my collection, where is shown my knew knowledge, my opinions and where I stand in the matter of this subject.
Klíčová slova
ikona, móda, umění, styl, značka, luxus, minimalismus, branding, víra, konzumní společ-nost, meanstream, normcore, rebélie, kvalita versus kvantita
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 15 normostran. Vliv síly ikon na lidská
myšlení a jednání. Zachycení a zmapování historie mód. kultů a reálných hodnot
ikon. Hledání a rozpoznání začátku a konce hranice mezi uměním a módou.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5 - 10 modelů.
Reakce na moc módních ikon, principů a podstaty ikonických produktů.
Teoretická a technická příprava projektu,sběr potřebných informací, dokumentace
realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením
siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy,
střihové řešení, postprodukce). Práce musí být doplněná o dokumentační
fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým
promo videem. Rozsah práce: cca 30 stran.
Form. A4. Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pev. vazbě (1 může být v krouž. vazbě).
Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném
nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci
praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší str. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Prostudování a analýza dostupných materiálů a informací, obrazová příloha,
vlastní závěry v minimálním rozsahu 15 normostran. Vliv síly ikon na lidská
myšlení a jednání. Zachycení a zmapování historie mód. kultů a reálných hodnot
ikon. Hledání a rozpoznání začátku a konce hranice mezi uměním a módou.
2. Praktická část:
Výtvarné zpracování a realizace finálních návrhů v počtu 5 - 10 modelů.
Reakce na moc módních ikon, principů a podstaty ikonických produktů.
Teoretická a technická příprava projektu,sběr potřebných informací, dokumentace
realizace dle zadaných parametrů (moodboard, storyboard, skici s naznačením
siluety, barevnost, popis materiálů, technické nákresy modelů, technické opisy,
střihové řešení, postprodukce). Práce musí být doplněná o dokumentační
fotografie z procesu tvorby, módními fotografiemi, popřípadě krátkým
promo videem. Rozsah práce: cca 30 stran.
Form. A4. Odevzdejte ve 2 stejnopisech v pev. vazbě (1 může být v krouž. vazbě).
Součástí předané písemné práce jsou i 2 vyhotovení na CD-ROM. Na samostatném
nosiči CD-ROM odevzdejte v minimálním počtu 10 kusů obrazovou dokumentaci
praktické části závěrečné práce pro využití v publikacích FMK.
Formát pro bitmapové podklady: JPEG, barevný prostor RGB, rozlišení 300 dpi,
250 mm delší str. Formáty pro vektory: AI, EPS, PDF. Loga a texty v křivkách.
V samostatném textovém souboru uveďte jméno a příjmení, login do Portálu UTB,
obor (ateliér), typ práce, přesný název práce v češtině i v angličtině, rok
obhajoby, osobní mail, osobní web, telefon. Přiložte svou osobní fotografii
v tiskovém rozlišení.
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné
zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlín,
2010, 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema (Kniha Zlín).
ISBN 978-80-87162-58-3.
WEIERMAIR, P. NO FASHION, Please! Fotografie zwischen Gender und Lifestyle,
Vyd. 1., Nakl. Wien: Verlung für Moderne Kunst, 2011. ISBN 978-3-86984-269-1.
TOTH, Mike a Jennie D'AMATO. Fashion icon: the power and influence of graphic
design. Gloucester, Mass.: Rockport, 176 p. ISBN 15-649-6949-5.
SAATCHI, Charles a Jennie D'AMATO. [Question mark]: the power and influence
of graphic design. London: Phaidon, 2010, 176 p. ISBN 978-071-4857-091.
ZÍTEK, Odolen. Lidé a móda. vyd. 1., V nakl. Praha: Orbis, 1962, 360 s.
ŠTECH, V. V. Umění? Proč a k čemu?. Vyd. 1., V nakl. Praha: SNKLHU, 1960.
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních
společnostech. V českém jazyce vyd. 1. Překlad Martin Pokorný. Praha: Prostor,
2002, 446 s. Střed, sv. 46. ISBN 80-726-0063-X.
ZAHRÁDKA, Pavel. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Vyd. 1.
Praha: Academia, 2014, 438 s. ISBN 978-802-0023-728.
BARNARD, Malcolm. Fashion theory: a reader. New York: Routledge, 2007.
ISBN 0415413400.
Seznam doporučené literatury
THOMPSON, Don. Jak prodat vycpaného žraloka za 12 milionů dolarů: prapodivné
zákony ekonomiky současného umění a aukčních domů. Vyd. 1. Zlín: Kniha Zlín,
2010, 361 s., [8] s. barev. obr. příl. Tema (Kniha Zlín).
ISBN 978-80-87162-58-3.
WEIERMAIR, P. NO FASHION, Please! Fotografie zwischen Gender und Lifestyle,
Vyd. 1., Nakl. Wien: Verlung für Moderne Kunst, 2011. ISBN 978-3-86984-269-1.
TOTH, Mike a Jennie D'AMATO. Fashion icon: the power and influence of graphic
design. Gloucester, Mass.: Rockport, 176 p. ISBN 15-649-6949-5.
SAATCHI, Charles a Jennie D'AMATO. [Question mark]: the power and influence
of graphic design. London: Phaidon, 2010, 176 p. ISBN 978-071-4857-091.
ZÍTEK, Odolen. Lidé a móda. vyd. 1., V nakl. Praha: Orbis, 1962, 360 s.
ŠTECH, V. V. Umění? Proč a k čemu?. Vyd. 1., V nakl. Praha: SNKLHU, 1960.
LIPOVETSKY, Gilles. Říše pomíjivosti: móda a její úděl v moderních
společnostech. V českém jazyce vyd. 1. Překlad Martin Pokorný. Praha: Prostor,
2002, 446 s. Střed, sv. 46. ISBN 80-726-0063-X.
ZAHRÁDKA, Pavel. Spotřební kultura: historie, teorie a výzkum. Vyd. 1.
Praha: Academia, 2014, 438 s. ISBN 978-802-0023-728.
BARNARD, Malcolm. Fashion theory: a reader. New York: Routledge, 2007.
ISBN 0415413400.
Přílohy volně vložené
CD-ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila instalaci kolekce v prostoru dvou místností. V první byla umístěna kolekce na modelech. Svou kolekci obhájila. Kolekce i instalace komisi nadstandardně zaujala. Studentka promptně zodpovídala na kladené otázky. Ot.: Konstrukce kabátu - jak by ji jinak technologicky vyřešila?