Bakalářská práce je zaměřena na vnímání spolupráce klientů s ADHD (zkratka anglického Attention Deficit Hyperactivity Disorder) se střediskem výchovné péče. Teoretická část je věnována diagnostice a léčbě syndromu ADHD. Popisuje metody a postupy středisek výchovné péče. Empirická část se zabývá názory klientů na středisko výchovné péče a vlivem střediska výchovné péče na další vývoj klienta. Zjištěné informace mohou sloužit jako podklad pro vytvoření individuálních výchovných plánů středisek výchovné péče.
Anotace v angličtině
The bachalor thesis is focused on the opinion of clients, with the diagnosis of ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) syndrome, about the cooperation between Educational care center and the clients. The theoretical part considers the diagnose and treatment of ADHD syndrome. It describes methods of working and techniques of Educational care centres. The empiric part is focused on the opinion of clients about Education care center and considers also the influence of Educational care center on the next progress of clients.
Information gained in this survey may be used as a basis of individual care and educational plans for clients of Educational care centres.
Klíčová slova
Syndrom ADHD, středisko výchovné péče, individuální výchovný plán
Klíčová slova v angličtině
ADHD syndrome, Educational care centre, individual care and educational plan
Rozsah průvodní práce
74 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce je zaměřena na vnímání spolupráce klientů s ADHD (zkratka anglického Attention Deficit Hyperactivity Disorder) se střediskem výchovné péče. Teoretická část je věnována diagnostice a léčbě syndromu ADHD. Popisuje metody a postupy středisek výchovné péče. Empirická část se zabývá názory klientů na středisko výchovné péče a vlivem střediska výchovné péče na další vývoj klienta. Zjištěné informace mohou sloužit jako podklad pro vytvoření individuálních výchovných plánů středisek výchovné péče.
Anotace v angličtině
The bachalor thesis is focused on the opinion of clients, with the diagnosis of ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder) syndrome, about the cooperation between Educational care center and the clients. The theoretical part considers the diagnose and treatment of ADHD syndrome. It describes methods of working and techniques of Educational care centres. The empiric part is focused on the opinion of clients about Education care center and considers also the influence of Educational care center on the next progress of clients.
Information gained in this survey may be used as a basis of individual care and educational plans for clients of Educational care centres.
Klíčová slova
Syndrom ADHD, středisko výchovné péče, individuální výchovný plán
Klíčová slova v angličtině
ADHD syndrome, Educational care centre, individual care and educational plan
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na hodnocení služeb (terapeutické, poradenské a edukační činnosti) střediska výchovné péče klienty s ADHD;
- na subjektivní vnímání přínosu poskytovaných služeb klienty v daném zařízení.
Součástí práce bude výzkum, zaměřený na evaluaci služeb střediska výchovné péče, která zahrunuje individuální, ale i skupinovou terapii. Tento výzkum bude probíhat ve spolupráci s klienty s ADHD, kteří pravidelně dochází do Střediska výchovné péče (SVP), Kamenomlýnská, Brno.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na hodnocení služeb (terapeutické, poradenské a edukační činnosti) střediska výchovné péče klienty s ADHD;
- na subjektivní vnímání přínosu poskytovaných služeb klienty v daném zařízení.
Součástí práce bude výzkum, zaměřený na evaluaci služeb střediska výchovné péče, která zahrunuje individuální, ale i skupinovou terapii. Tento výzkum bude probíhat ve spolupráci s klienty s ADHD, kteří pravidelně dochází do Střediska výchovné péče (SVP), Kamenomlýnská, Brno.
Seznam doporučené literatury
MUNDEN, Alison a Jon ARCELUS. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008, 119 s. ISBN 978-807-3674-304.
POKORNÁ, Věra a Jon ARCELUS. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010, 333 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3678-173.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 80-210-1333-8.
SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha, 2001, 791 s. ISBN 80-717-8545-8.
ŠKVOROVÁ, Jaroslava a David ŠKVOR. Proč zlobím?: lehká mozková dysfunkce LMD/ADHD. Vyd. 1. Praha: Triton, 2003, 129 s. ISBN 80-7254-407.
Seznam doporučené literatury
MUNDEN, Alison a Jon ARCELUS. Poruchy pozornosti a hyperaktivita: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Vyd. 3. Praha: Portál, 2008, 119 s. ISBN 978-807-3674-304.
POKORNÁ, Věra a Jon ARCELUS. Teorie a náprava vývojových poruch učení a chování: přehled současných poznatků a přístupů pro rodiče a odborníky. Vyd. 4. Praha: Portál, 2010, 333 s. Speciální pedagogika (Portál). ISBN 978-807-3678-173.
PRŮCHA, Jan. Pedagogická evaluace: hodnocení vzdělávacích programů, procesů a výsledků. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 1996, 166 s. ISBN 80-210-1333-8.
SVOBODA, Mojmír. Psychodiagnostika dětí a dospívajících. Vyd. 1. Praha, 2001, 791 s. ISBN 80-717-8545-8.
ŠKVOROVÁ, Jaroslava a David ŠKVOR. Proč zlobím?: lehká mozková dysfunkce LMD/ADHD. Vyd. 1. Praha: Triton, 2003, 129 s. ISBN 80-7254-407.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce ? viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. dr. Vaňková: Jakou máte zkušenost s kooperací školy a Vámi, respektive Vaším synem?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
dr. Kalivodová: Mění se projevy dítěte s ADHD věkem?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem