Tato bakalářská práce pojednává o vlivu prostředí na vývoj a výchovu jedince prvního stupně. Objasňuje faktory, které se na vývoji a výchově podílejí a odhaluje předpoklady,
za nichž má vývoj prostředí největší vliv na pozitivní vývoj a výchovu jedince. Práce
je určena všem, kteří se o problematiku prostředí a jeho vlivu na vývoj a výchovu zajímají. V první řadě je tato práce základem pro ty, kterým záleží na svých dětech, na prostředí
ve kterém vyrůstají a mají zájem vychovat zdravého a všestranně rozvinutého člověka.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the influence of the environment on the development and education of the individual in the first degree. It explains the factors that are involved in the devel-opment and education, and reveals the assumptions under which environment has the big-gest impact on the positive development and the education of the individual. The work is intended for all who are interested and care about the environment and its impact on devel-opment and education. In the first place, this is the working foundation for those who truly care about their children, about the environment in which they grow up and have an inter-est in raising a healthy and comprehensively developed person.
Klíčová slova
Klíčová slova: Výchova, formy výchovy, společenské vlivy, vzdělávání, rodina, socializace.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: education, forms of education, social influences, education, family, socializa-tion
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce pojednává o vlivu prostředí na vývoj a výchovu jedince prvního stupně. Objasňuje faktory, které se na vývoji a výchově podílejí a odhaluje předpoklady,
za nichž má vývoj prostředí největší vliv na pozitivní vývoj a výchovu jedince. Práce
je určena všem, kteří se o problematiku prostředí a jeho vlivu na vývoj a výchovu zajímají. V první řadě je tato práce základem pro ty, kterým záleží na svých dětech, na prostředí
ve kterém vyrůstají a mají zájem vychovat zdravého a všestranně rozvinutého člověka.
Anotace v angličtině
This thesis discusses the influence of the environment on the development and education of the individual in the first degree. It explains the factors that are involved in the devel-opment and education, and reveals the assumptions under which environment has the big-gest impact on the positive development and the education of the individual. The work is intended for all who are interested and care about the environment and its impact on devel-opment and education. In the first place, this is the working foundation for those who truly care about their children, about the environment in which they grow up and have an inter-est in raising a healthy and comprehensively developed person.
Klíčová slova
Klíčová slova: Výchova, formy výchovy, společenské vlivy, vzdělávání, rodina, socializace.
Klíčová slova v angličtině
Keywords: education, forms of education, social influences, education, family, socializa-tion
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel, po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřená na prostředí jako činitel vývoje jedince ve výchovném procesu.
Teoretická část charakterizuje a popíše druhy prostředí, které ovlivňuji osobnost a výchovu jedince.
Praktická část bude obsahovat kvantitativní šetření v různém typu prostředí.
Cílem bude analýza vlivu na působení výchovy a kvalitu vývoje jedince.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel, po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřená na prostředí jako činitel vývoje jedince ve výchovném procesu.
Teoretická část charakterizuje a popíše druhy prostředí, které ovlivňuji osobnost a výchovu jedince.
Praktická část bude obsahovat kvantitativní šetření v různém typu prostředí.
Cílem bude analýza vlivu na působení výchovy a kvalitu vývoje jedince.
Seznam doporučené literatury
ADLER. Alfred, Psychologie dětí. 1. vyd. Praha: Práh. 1994. 155 s.
HAMER, Dean. COPELAND, Peter. Geny a osobnost. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 264 s.
KRAUS, B.: Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999. 165 s.
KRAUS, B.: Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. 216 s.
MATĚJČEK, Z.: Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. 335 s
PEŠKOVÁ, J.: Sociální učení. Praha: 2010. 87 s.
PRCHAL, J. Vychováváme děti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 520-88 SPN 4-31-30/2.
STŘELEC, S., E. MARÁDOVÁ, J. MARHOUNOVÁ a E. ŘEHULKA. Kapitoly z rodinné výchovy. Praha: Fortuna, 1992.
TEYSCHL, O.: Duševní vývoj a výchova dítěte. Praha: 1964, 221 s.
Seznam doporučené literatury
ADLER. Alfred, Psychologie dětí. 1. vyd. Praha: Práh. 1994. 155 s.
HAMER, Dean. COPELAND, Peter. Geny a osobnost. 1. vyd. Praha: Portál, 2003. 264 s.
KRAUS, B.: Sociální aspekty výchovy. Hradec Králové: Gaudeamus, 1999. 165 s.
KRAUS, B.: Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. 216 s.
MATĚJČEK, Z.: Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. 335 s
PEŠKOVÁ, J.: Sociální učení. Praha: 2010. 87 s.
PRCHAL, J. Vychováváme děti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. 520-88 SPN 4-31-30/2.
STŘELEC, S., E. MARÁDOVÁ, J. MARHOUNOVÁ a E. ŘEHULKA. Kapitoly z rodinné výchovy. Praha: Fortuna, 1992.
TEYSCHL, O.: Duševní vývoj a výchova dítěte. Praha: 1964, 221 s.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla částečně
3. dr. Kalivodová: Liší se styl výchovy v české a arménské kultůře a jak?