V této bakalářské práci se zaměřuji na oblast volnočasových aktivit, tj. na sdružování dětí a mládeže mimo vyučování. Vymezuji v ní věkové kategorie z pohledu ontogenetické psy-chologie, věnuji se problematice sociálních patologií a oblasti dobrovolnictví. Zaměřuji se na konkrétní skupinu dětí a mládeže, a to na kolektiv mladých hasičů ve sboru dobrovol-ných hasičů v Hruškách.
Cílem mé práce je zjistit, co ovlivňuje děti při výběru volnočasových aktivit a jak vnímají aktivity kolektivu mladých hasičů nejen děti, ale také jejich rodiče. K získání těchto informací použiji metodu dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
In this thesis I focus on area of leisure time activities, i. e. on association of children and youth out of the school lessons. I define ages from the perspective of ontogenetic psychol-ogy. I deal with issues of social pathologies and volunteering. I focus on a specific group of children and youth and on the group of young fire fighters in the volunteer fire brigade in Hrušky.
The aim of my work is to determine what influences children in the choice of leisure ac-tivities, how the activities of a team of young fire fighters are perceived not only by chil-dren, but also by their parents. To obtain this information I use the method of questionnaire survey.
Klíčová slova
volný čas, zájmová činnost, předškolní věk, mladší školní věk, období pubescence, sociálně patologické jevy, sbor dobrovolných hasičů a kolektiv mladých hasičů, dobrovolnictví
Klíčová slova v angličtině
Leisure, leisure time activities, preschool age, younger school age, older school age, pubescence, socially pathological phenomena, volunteer fire brigade, group of young fire fighters volunteering.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci se zaměřuji na oblast volnočasových aktivit, tj. na sdružování dětí a mládeže mimo vyučování. Vymezuji v ní věkové kategorie z pohledu ontogenetické psy-chologie, věnuji se problematice sociálních patologií a oblasti dobrovolnictví. Zaměřuji se na konkrétní skupinu dětí a mládeže, a to na kolektiv mladých hasičů ve sboru dobrovol-ných hasičů v Hruškách.
Cílem mé práce je zjistit, co ovlivňuje děti při výběru volnočasových aktivit a jak vnímají aktivity kolektivu mladých hasičů nejen děti, ale také jejich rodiče. K získání těchto informací použiji metodu dotazníkového šetření.
Anotace v angličtině
In this thesis I focus on area of leisure time activities, i. e. on association of children and youth out of the school lessons. I define ages from the perspective of ontogenetic psychol-ogy. I deal with issues of social pathologies and volunteering. I focus on a specific group of children and youth and on the group of young fire fighters in the volunteer fire brigade in Hrušky.
The aim of my work is to determine what influences children in the choice of leisure ac-tivities, how the activities of a team of young fire fighters are perceived not only by chil-dren, but also by their parents. To obtain this information I use the method of questionnaire survey.
Klíčová slova
volný čas, zájmová činnost, předškolní věk, mladší školní věk, období pubescence, sociálně patologické jevy, sbor dobrovolných hasičů a kolektiv mladých hasičů, dobrovolnictví
Klíčová slova v angličtině
Leisure, leisure time activities, preschool age, younger school age, older school age, pubescence, socially pathological phenomena, volunteer fire brigade, group of young fire fighters volunteering.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na charakteristiku dětí a mládeže z ontogenetického hlediska a charakteristiku volnočasových aktivit;
- na prevenci před patologickými jevy jako součást volnočasových aktivit;
- na otázku dobrovolnictví v rámci volnočasových aktivit.
Součástí práce bude realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění vlivů, které děti ovlivňují při výběru aktivit ve volném čase. Další část výzkumu bude zaměřena na kolektiv mladých hasičů, ve kterém chci zjistit přínos oddílu mladých hasičů z pohledu dětí a rodičů.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů.
Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na charakteristiku dětí a mládeže z ontogenetického hlediska a charakteristiku volnočasových aktivit;
- na prevenci před patologickými jevy jako součást volnočasových aktivit;
- na otázku dobrovolnictví v rámci volnočasových aktivit.
Součástí práce bude realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění vlivů, které děti ovlivňují při výběru aktivit ve volném čase. Další část výzkumu bude zaměřena na kolektiv mladých hasičů, ve kterém chci zjistit přínos oddílu mladých hasičů z pohledu dětí a rodičů.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 229 s. ISBN 80-7178-569-5.
STEJSKAL, František, Milan KNÝ a Jan VOTRUBA. Sociálně patologické jevy dětí a mládeže v České republice. Vyd. 1. Praha: Policejní akademie České republiky, 1999, 100 s. ISBN 80-7251-008-8.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 149 s. ISBN 80-7178-514-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Seznam doporučené literatury
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Vyd. 1. Praha: Portál, 2004, 176 s. ISBN 80-7178-927-5.
PÁVKOVÁ, Jiřina. Pedagogika volného času: teorie, praxe a perspektivy mimoškolní výchovy a zařízení volného času. Vyd. 2. Praha: Portál, 2001, 229 s. ISBN 80-7178-569-5.
STEJSKAL, František, Milan KNÝ a Jan VOTRUBA. Sociálně patologické jevy dětí a mládeže v České republice. Vyd. 1. Praha: Policejní akademie České republiky, 1999, 100 s. ISBN 80-7251-008-8.
TOŠNER, Jiří a Olga SOZANSKÁ. Dobrovolníci a metodika práce s nimi v organizacích. Vyd. 1. Praha: Portál, 2002, 149 s. ISBN 80-7178-514-8.
VÁGNEROVÁ, Marie. Vývojová psychologie: dětství a dospívání. Vyd. 2., dopl. a přeprac. Praha: Karolinum, 2012, 531 s. ISBN 978-80-246-2153-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3.dr. Vaňková: Jaký je Váš názor na to, proč se z bývalých hasičů ve větší míře stávají pyromani?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
Je to svobodná volba dětí být v oddíle hasičů nebo spíše chodí děti s donucení rodičů?
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem