Tématem bakalářské práce je analýza portfolia firmy XY. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První část obsahuje teoretické poznatky z oblasti portfolia a potřebných analýz, získaných z dostupných literárních zdrojů. V analytické části je zpracována BCG a GE analýza, které budou sloužit pro zhodnocení dosavadních nabízených služeb. Na základě provedených analýz budou firmě doporučeny opatření, které by vedly k větší ziskovosti společnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the analysis of the company XY´s portfolio. The bachelor thesis is divided in two parts. First part includes theoretical facts about portfolio and necessary analysis, which were drawn from available literature sources. In the practical part is processed BCG and GE analysis, which will served for the evaluation of existing offered services. Based on performed analysis will be recommended measures to the company, which would lead to higher company´s profitability.
Klíčová slova
Portfolio, BCG matice, GE model, marketingový mix, návrhy
Klíčová slova v angličtině
Portfolio, BCG Matrix, GE Model, Marketing Mix, Suggestions
Rozsah průvodní práce
63 s. (79 441 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem bakalářské práce je analýza portfolia firmy XY. Bakalářská práce je rozdělena do dvou částí. První část obsahuje teoretické poznatky z oblasti portfolia a potřebných analýz, získaných z dostupných literárních zdrojů. V analytické části je zpracována BCG a GE analýza, které budou sloužit pro zhodnocení dosavadních nabízených služeb. Na základě provedených analýz budou firmě doporučeny opatření, které by vedly k větší ziskovosti společnosti.
Anotace v angličtině
The topic of this bachelor thesis is the analysis of the company XY´s portfolio. The bachelor thesis is divided in two parts. First part includes theoretical facts about portfolio and necessary analysis, which were drawn from available literature sources. In the practical part is processed BCG and GE analysis, which will served for the evaluation of existing offered services. Based on performed analysis will be recommended measures to the company, which would lead to higher company´s profitability.
Klíčová slova
Portfolio, BCG matice, GE model, marketingový mix, návrhy
Klíčová slova v angličtině
Portfolio, BCG Matrix, GE Model, Marketing Mix, Suggestions
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se analýzy portfolia.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte současný stav portfolia firmy XY.
Proveďte analýzu jednotlivých služeb.
Vypracujte návrhy a doporučení pro portfolio firmy XY.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se analýzy portfolia.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte současný stav portfolia firmy XY.
Proveďte analýzu jednotlivých služeb.
Vypracujte návrhy a doporučení pro portfolio firmy XY.
Závěr
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-2470-447-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2007, 856 s. ISBN 987-80-247-0513-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Pearson Prentice Hall, 2009, 816 s. ISBN 0-13-145757-8.
VEBER, Jaromír a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Seznam doporučené literatury
HORÁKOVÁ, Helena. Strategický marketing. Praha: Grada, 2003, 200 s. ISBN 80-2470-447-1.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada, 2007, 856 s. ISBN 987-80-247-0513-3.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 12. vyd. Pearson Prentice Hall, 2009, 816 s. ISBN 0-13-145757-8.
VEBER, Jaromír a kol. Management: Základy, prosperita, globalizace. Praha: Management Press, 2000, 700 s. ISBN 80-7261-029-5.
ZAMAZALOVÁ, Marcela. Marketing obchodní firmy. 1. vyd. Praha: Grada, 2009, 232 s. ISBN 978-80-247-2049-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 49 bodů
Oponent BP: 39 bodů
Ing. Petra Hanáková:
1. Autor v analýze BCG porovnává podíl jednotlivých položek pomocí podílu na celkových příjmech. Dále ale uvádí navyšování obratu a zisku. Které z uvedených veličin považuje při rozhodování za zásadní a proč? (odpověděl zcela)
2. Jaký dopad na autorova doporučení by mělo zpracování výchozích analýz při rozdělení prodeje vozů, ND a servisu na skupiny osobních a nákladních vozů. (odpověděl zcela)
3. Autor uvádí, že největším konkurentem firmy je zlínská firma, která si může dovolit stavět nové budovy v okolí svého komplexu. Proč se autor domnívá, že je to zásadní konkurenční výhoda, když je tato firma orientována na jiné značky vozidel? (odpověděl zcela)