Cílem práce je identifikovat konkurenční faktory stomatologického centra UNIDENT, s. r. o. ve Zlínském kraji. Práce je teoreticko-aplikačního charakteru se zaměřením na odvětví zubního lékařství.
První část vychází zliterárních zdrojů týkajících se zvolené tématiky, které jsou zpracovány na teoretické a metodické poznatky. Konkurenceschopnost, konkurence, konkurenční výhoda a metody konkurenční analýzy představují definované pojmy v návaznosti na dosažení zvoleného cíle.
V praktické části je stomatologické centrum UNIDENT, s. r. o. podrobně charakterizovaná. Dílčími úkoly pro dosažení stanoveného cíle jsou teoretické znalosti, zpracování Porterova pětifaktorového modelu a syntéza poznatků vpodobě analýzy SWOT. Výsledek práce má podobu návrhů a doporučení pro zlepšení postavení společnosti v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to identify the competitive factors of dental center UNIDENT Inc. in Zlín Region. The paper is of the theoretical and application character with the focus on the branches of dentistry.
The first section draws from the literary sources relevant to the selected topic, which are processed into theoretical and methodological observations. Competitiveness, competition, competitive advantage and methods of competitive analysis represent the terms defined in relation to the achievement of the selected objective.
In the practical section, dental center UNIDENT Inc. is characterized in detail. Sub-tasks necessary for the achievement of the set goal are attainment of theoretical knowledge, development of Porter five forces analysis and the synthesis of the observations in the form of a SWOT analysis. The result of this work takes the form of the propositions and the suggestions to improve the position of the company in the competitive environment.
Klíčová slova
Marketing, konkurenční prostředí, Porterův model pěti sil, SWOT analýza, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, stomatologické centrum.
Cílem práce je identifikovat konkurenční faktory stomatologického centra UNIDENT, s. r. o. ve Zlínském kraji. Práce je teoreticko-aplikačního charakteru se zaměřením na odvětví zubního lékařství.
První část vychází zliterárních zdrojů týkajících se zvolené tématiky, které jsou zpracovány na teoretické a metodické poznatky. Konkurenceschopnost, konkurence, konkurenční výhoda a metody konkurenční analýzy představují definované pojmy v návaznosti na dosažení zvoleného cíle.
V praktické části je stomatologické centrum UNIDENT, s. r. o. podrobně charakterizovaná. Dílčími úkoly pro dosažení stanoveného cíle jsou teoretické znalosti, zpracování Porterova pětifaktorového modelu a syntéza poznatků vpodobě analýzy SWOT. Výsledek práce má podobu návrhů a doporučení pro zlepšení postavení společnosti v konkurenčním prostředí.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to identify the competitive factors of dental center UNIDENT Inc. in Zlín Region. The paper is of the theoretical and application character with the focus on the branches of dentistry.
The first section draws from the literary sources relevant to the selected topic, which are processed into theoretical and methodological observations. Competitiveness, competition, competitive advantage and methods of competitive analysis represent the terms defined in relation to the achievement of the selected objective.
In the practical section, dental center UNIDENT Inc. is characterized in detail. Sub-tasks necessary for the achievement of the set goal are attainment of theoretical knowledge, development of Porter five forces analysis and the synthesis of the observations in the form of a SWOT analysis. The result of this work takes the form of the propositions and the suggestions to improve the position of the company in the competitive environment.
Klíčová slova
Marketing, konkurenční prostředí, Porterův model pěti sil, SWOT analýza, konkurence, konkurenceschopnost, konkurenční výhoda, stomatologické centrum.
Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu vztahující se k tématu práce.
II. Praktická část
Charakterizujte podnikatelskou činnost a vývoj společnosti UNIDENT s. r. o.
Proveďte marketingové komplexní analýzy.
Navrhněte a zdůvodněte doporučení pro zlepšení situace podniku.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte a zpracujte odbornou literaturu vztahující se k tématu práce.
II. Praktická část
Charakterizujte podnikatelskou činnost a vývoj společnosti UNIDENT s. r. o.
Proveďte marketingové komplexní analýzy.
Navrhněte a zdůvodněte doporučení pro zlepšení situace podniku.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
DAHLÉN, Michael, Fredrik LANGE a Terry SMITH. Marketing communications: a brand narrative approach. Hoboken: Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-31992-5.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-224-3.
HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-854-2483-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. aktualizované vydání, 2013. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 12. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
BLAŽKOVÁ, Martina. Marketingové řízení a plánování pro malé a střední firmy. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1535-3.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti. Praha: Radix, 2002. ISBN 80-86031-35-7.
DAHLÉN, Michael, Fredrik LANGE a Terry SMITH. Marketing communications: a brand narrative approach. Hoboken: Wiley, 2010. ISBN 978-0-470-31992-5.
DVOŘÁČEK, Jiří a Peter SLUNČÍK. Podnik a jeho okolí: jak přežít v konkurenčním prostředí. Praha: C. H. Beck, 2012. ISBN 978-80-7400-224-3.
HORÁKOVÁ, Iveta. Marketing v současné světové praxi. Praha: Grada, 1992. ISBN 80-854-2483-5.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: strategie a trendy. 2. aktualizované vydání, 2013. Praha: Grada Publishing. ISBN 978-80-247-4670-8.
KOTLER, P., KELLER, K. L. Marketing management. 12. aktualizované vydání. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 25 bodů
Oponent BP: 57 bodů
Ing. Miloslava Kubíčková, Ph.D.:
1. BP měla za úkol zmapovat konkurenci ve Zlínském kraji, ale nakonec byli srovnávání konkurenti pouze ve Zlíně, Otrokovicích a v Tlumačově.
2. Myslíte si, že pacienti si budou vybírat případného nového ošetřujícího lékaře podle webových stránek? (Odpověděl zcela)
3. Jakou roli hraje cena ve stomatologii? (Odpověděl částečně)
4. Co je konkurenční výhodou SC UNIDENT a kdo je jejím největším konkurentem? (Odpověděl částečně)