Není roku, kdy by se v České republice nekonaly nějaké volby. Jedny z těch nejdůležitějších jsou volby do zastupitelstev obcí a právě těmi se zabývá tato diplomová práce. Hlavním cílem práce je navrhnout komunikační kampaň pro vybranou stranu v Pardubickém kraji a to za pomoci výsledků analýz. V první části práce je objasněna problematika politického marketingu a tvorby předvolebních kampaní, je poskytnut vhled do politického prostředí České republiky s přihlédnutím ke specifikům komunální politiky. Teoretická část ústí do formulace výzkumných otázek a k volbě metodiky práce. V praktické části je provedena analýza volebního preferenčního potenciálu obcí, analýza cílových skupin a primární výzkum mezi obyvateli Pardubického kraje. Diplomová práce končí vytvořením projektu předvolební kampaně.
Anotace v angličtině
Every year there are elections in the Czech Republic and the elections to the city council are generally considered to be one of the most important. It is for this reason that the topic of city council elections has been chosen for this thesis. Its main objective is to come up with a communication campaign promoting selected political party in the Pardubice Region, using the outputs of an analysis. In its first part, the thesis deals with the theoretical framework of political marketing and its different aspects, including the process of creating an election campaign and insight into the political environment in the Czech Republic with the specific focus on local politics. The conclusions made in the theoretical part make it possible to formulate research questions and appropriate work methodology. Practical part of the paper focuses on the analysis of the potential electorate's preferences based on the municipality it comes from; target group analysis; and a primary research amongst the inhabitants of Pardubice Region. The practically oriented part of the paper comprises actual project of election campaign.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, předvolební kampaň, politika, komunální kampaň, politická strana
Klíčová slova v angličtině
political marketing, political communication, election campaign, politics, communal campaign, political party
Rozsah průvodní práce
102 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Není roku, kdy by se v České republice nekonaly nějaké volby. Jedny z těch nejdůležitějších jsou volby do zastupitelstev obcí a právě těmi se zabývá tato diplomová práce. Hlavním cílem práce je navrhnout komunikační kampaň pro vybranou stranu v Pardubickém kraji a to za pomoci výsledků analýz. V první části práce je objasněna problematika politického marketingu a tvorby předvolebních kampaní, je poskytnut vhled do politického prostředí České republiky s přihlédnutím ke specifikům komunální politiky. Teoretická část ústí do formulace výzkumných otázek a k volbě metodiky práce. V praktické části je provedena analýza volebního preferenčního potenciálu obcí, analýza cílových skupin a primární výzkum mezi obyvateli Pardubického kraje. Diplomová práce končí vytvořením projektu předvolební kampaně.
Anotace v angličtině
Every year there are elections in the Czech Republic and the elections to the city council are generally considered to be one of the most important. It is for this reason that the topic of city council elections has been chosen for this thesis. Its main objective is to come up with a communication campaign promoting selected political party in the Pardubice Region, using the outputs of an analysis. In its first part, the thesis deals with the theoretical framework of political marketing and its different aspects, including the process of creating an election campaign and insight into the political environment in the Czech Republic with the specific focus on local politics. The conclusions made in the theoretical part make it possible to formulate research questions and appropriate work methodology. Practical part of the paper focuses on the analysis of the potential electorate's preferences based on the municipality it comes from; target group analysis; and a primary research amongst the inhabitants of Pardubice Region. The practically oriented part of the paper comprises actual project of election campaign.
Klíčová slova
politický marketing, politická komunikace, předvolební kampaň, politika, komunální kampaň, politická strana
Klíčová slova v angličtině
political marketing, political communication, election campaign, politics, communal campaign, political party
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům politického marketingu, nastavení kampaně a možnostem měření její efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou politickou stranu a její postavení v komunální politice.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření v Pardubickém kraji analyzujte nastavení komunikace (sdělení a nástrojů) a potenciální cílové skupiny pro komunální volby.
5. Zpracujte komplexní projekt komunikační kampaně od nastavení cílů, přes rozpočet, mediální a komunikační mix až po měření efektivity.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům politického marketingu, nastavení kampaně a možnostem měření její efektivity.
2. Stanovte cíle, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybranou politickou stranu a její postavení v komunální politice.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního šetření v Pardubickém kraji analyzujte nastavení komunikace (sdělení a nástrojů) a potenciální cílové skupiny pro komunální volby.
5. Zpracujte komplexní projekt komunikační kampaně od nastavení cílů, přes rozpočet, mediální a komunikační mix až po měření efektivity.
Seznam doporučené literatury
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al, 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. 341 s. ISBN 978-807-3252-816.
JABŁOŃSKI, Andrzej W. et al, 2006. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barriser & Principal. ISBN 80-7364-011-2.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
MAAREK, Philippe J., 2011. Campaign Communication and Political Marketing. Chichester: Wiley-Blackwell. ISBN 14-443-4068-9.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál. 374 s. ISBN 80-736-7337-1.
Seznam doporučené literatury
CHYTILEK, Roman, Otto EIBL, Anna MATUŠKOVÁ et al, 2012. Teorie a metody politického marketingu. Brno: Centrum pro studium demokracie a kultury. 341 s. ISBN 978-807-3252-816.
JABŁOŃSKI, Andrzej W. et al, 2006. Politický marketing: Úvod do teorie a praxe. Brno: Barriser & Principal. ISBN 80-7364-011-2.
KOZEL, Roman, 2006. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada. ISBN 80-247-0966-X.
MAAREK, Philippe J., 2011. Campaign Communication and Political Marketing. Chichester: Wiley-Blackwell. ISBN 14-443-4068-9.
VODIČKA, Karel a Ladislav CABADA, 2007. Politický systém České republiky: historie a současnost. 2., aktualizované a rozšířené vyd. Praha: Portál. 374 s. ISBN 80-736-7337-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Objasněte postup při analýzy cílových skupin.
2. Jakým způsobem jste vybírala respondenty v dotazníkovém šetření, když "cílem výzkumné sondy bylo získat názor voličů pravicového smýšlení?" (str. 48, DP)
3. Na základě zjištěných informací se pokuste identifikovat profil typického voliče TOP 09 v komunálních volbách v Pardubickém kraji.
Studentka plně odpověděla na položené otázky.