Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi v rámci prostředí kulturních organizací. Jejím hlavním cílem je na základě primárního šetření a analýz formulovat návrhy a doporučení pro sestavení marketingových aktivit do kulturní organizace Stará aréna, jež současně poskytuje služby z oblasti pohostinství. V teoretické části práce je charakterizován marketing v sektoru služeb, který přechází v marketing kulturních organizací. Výrazný prostor je věnován rozboru a kategorizaci marketingových komunikací v kulturních organizacích. Praktická část se věnuje profilaci cílových skupin, analýze rentability a analýze konkurence s ohledem na on-line komunikaci, jejichž výsledky autorka vyvádí v SWOT analýzu. Na základě těchto výstupů následují doporučení pro sestavení vhodných marketingových aktivit Staré arény.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with methods of marketing communication on background of cultural organizations. Based on primary inquiries and numerous analysis, its main objective is to formulate suggestions and recommendations applicable to marketing activities in the Stará aréna cultural organization, which is equally a provider of services in the bar and restaurant industry. The theoretical part of the thesis characterizes marketing in the services sector which is gradually turning into marketing of cultural organizations. A considerable part is dedicated to analysis and classification of methods of marketing communication in cultural organizations. The practical part is devoted to the analysis of target groups, the profitability analysis and the analysis of competition with regards to online communication, resulting in the SWOT analysis included in this thesis. The outputs are followed by recommendations for creating suitable and solid marketing activities applicable in the cultural environment of Stará aréna.
Klíčová slova
marketingové komunikace, marketing služeb, marketing kultury, kulturní organizace, Stará aréna
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, services marketing, culture marketing, cultural organizations, Stará aréna
Rozsah průvodní práce
82 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá marketingovými komunikacemi v rámci prostředí kulturních organizací. Jejím hlavním cílem je na základě primárního šetření a analýz formulovat návrhy a doporučení pro sestavení marketingových aktivit do kulturní organizace Stará aréna, jež současně poskytuje služby z oblasti pohostinství. V teoretické části práce je charakterizován marketing v sektoru služeb, který přechází v marketing kulturních organizací. Výrazný prostor je věnován rozboru a kategorizaci marketingových komunikací v kulturních organizacích. Praktická část se věnuje profilaci cílových skupin, analýze rentability a analýze konkurence s ohledem na on-line komunikaci, jejichž výsledky autorka vyvádí v SWOT analýzu. Na základě těchto výstupů následují doporučení pro sestavení vhodných marketingových aktivit Staré arény.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with methods of marketing communication on background of cultural organizations. Based on primary inquiries and numerous analysis, its main objective is to formulate suggestions and recommendations applicable to marketing activities in the Stará aréna cultural organization, which is equally a provider of services in the bar and restaurant industry. The theoretical part of the thesis characterizes marketing in the services sector which is gradually turning into marketing of cultural organizations. A considerable part is dedicated to analysis and classification of methods of marketing communication in cultural organizations. The practical part is devoted to the analysis of target groups, the profitability analysis and the analysis of competition with regards to online communication, resulting in the SWOT analysis included in this thesis. The outputs are followed by recommendations for creating suitable and solid marketing activities applicable in the cultural environment of Stará aréna.
Klíčová slova
marketingové komunikace, marketing služeb, marketing kultury, kulturní organizace, Stará aréna
Klíčová slova v angličtině
marketing communications, services marketing, culture marketing, cultural organizations, Stará aréna
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingu a marketingových komunikací ve službách a kultuře.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho dosavadní komunikační (marketingové) aktivity.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření realizujte analýzu rentability, analýzu konkurence s důrazem na online komunikaci a profilujte cílovou skupinu.
5. Výsledky analýz sestavte do SWOT, formulujte návrhy a doporučení z ní vyplývající.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte specifikům marketingu a marketingových komunikací ve službách a kultuře.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte vybraný subjekt a jeho dosavadní komunikační (marketingové) aktivity.
4. Na základě sběru sekundárních dat a primárního šetření realizujte analýzu rentability, analýzu konkurence s důrazem na online komunikaci a profilujte cílovou skupinu.
5. Výsledky analýz sestavte do SWOT, formulujte návrhy a doporučení z ní vyplývající.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2008. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-9042-0-3.
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-17-0.
DVOŘÁK, Jan, 2004. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Vyd. 2. Praha: Pražská scéna. ISBN 80-86102-53-X.
KOLB, Bonita M., 2005. Marketing for Cultural Organisations. New strategies for attracting audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera. Vyd. 2. London: Thomson Learning. ISBN 1-84480-213-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Přeložili ČERNÁ, Štěpánka, Viktor FAKTOR a Tomáš JUPPA. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2721-9.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim, 2008. Divadlo, filharmonie a studenti: mladí lidé jako cílová skupina marketingu kulturních institucí. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-9042-0-3.
BAČUVČÍK, Radim, 2012. Marketing kultury: divadlo, koncerty, publikum, veřejnost. Zlín: VeRBuM. ISBN 978-80-87500-17-0.
DVOŘÁK, Jan, 2004. Kreativní management pro divadlo aneb O divadle jinak. Vyd. 2. Praha: Pražská scéna. ISBN 80-86102-53-X.
KOLB, Bonita M., 2005. Marketing for Cultural Organisations. New strategies for attracting audiences to Classical Music, Dance, Museums, Theatre and Opera. Vyd. 2. London: Thomson Learning. ISBN 1-84480-213-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER, 2007. Marketing management. Přeložili ČERNÁ, Štěpánka, Viktor FAKTOR a Tomáš JUPPA. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-1359-5.
VAŠTÍKOVÁ, Miroslava, 2008. Marketing služeb: efektivně a moderně. Praha: Grada. ISBN 978-80-247-2721-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. V teoretické části Vaší bakalářské práce se věnujete specifickým vlastnostem služeb. Jedna z nich je "absence vlastnictví". Můžete prosím uvést příklad řešení při "zdůrazňování výhod vyplývající z nevlastnění služby"?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
2. Uvádíte, že lidé v neziskových organizacích mají často pocit, že pokud se budou zabývat marketingovými aktivitami, sníží tak důvěryhodnost jejich organizací v očích stálých příznivců, ztratí exkluzivitu a sami před sebou tvář. Mohla byste prosím zkusit navrhnout, jakým způsobem by bylo možné tento stav změnit?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.
3. Ve Vaší bakalářské práci píšete, že Stará aréna má k dispozici elektronickou databázi čítající 159 osob. Mohla byste prosím uvést konkrétní taktiky, jež by mohly pomoci tento potenciál využít?
Studentka plně a správně odpověděla na položenou otázku.