Cílem této práce je identifikovat současnou pozici fair trade na lokálním trhu, provést její analýzu a stanovit doporučení, která by vedla ke zvýšení zájmu českého spotřebitele o fair trade komoditu, kávu.
V teoretické části diplomové práce autorka seznamuje s historií fair trade ve světě. Vznik samotné myšlenky, její vývoj a podstatu celého systému. Zájem je dále soustředěn na situaci v ČR včetně dopadu české spotřeby na rozvojové země. Praktická část blíže hodnotí lokální distribuci, dostupnost spotřebiteli i charakteristiku komunikace fair trade. Realizovaný výzkum poskytl hodnotné zjištění o současném názoru a zájmu českého zákazníka o tuto oblast. V projektové části autorka implementuje tato vyvozená fakta v případové studii organizace Mamacoffee, kde navrhuje konkrétní doporučení k její stávající marketingové komunikaci s cílem získat nové zákazníky a větší podíl na lokálním trhu.
Anotace v angličtině
This diploma work aims to identify the current position of fair trade on the local market, analyse it and specify recommendations to drive the interest of Czech consumers in the fair trade commodity coffee.
In the theoretical part of her work, the author introduces the history of fair trade in the world how the idea originated and developed, and explains the essence of the entire system. Then she turns to the situation in the Czech Republic including how the Czech consumption affects the developing countries. The practical part of the work evaluates local distribution, availability to consumers and fair trade communication characteristics. Conducted research provides valuable data on the current opinions and interest of the Czech customers in this topic. In the project part of her work, the author uses the obtained facts in the "Mamacoffee" case study proposing specific recommendations concerning the current marketing communication of Mamacoffee in order for the entity to acquire new customers and a larger local market share.
Klíčová slova
fair trade, Fairtrade, fairtradová káva, distribuce, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Fair Trade, Fairtrade, Fair Trade coffee, Distribution, Communication
Rozsah průvodní práce
94 s. (14 601 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je identifikovat současnou pozici fair trade na lokálním trhu, provést její analýzu a stanovit doporučení, která by vedla ke zvýšení zájmu českého spotřebitele o fair trade komoditu, kávu.
V teoretické části diplomové práce autorka seznamuje s historií fair trade ve světě. Vznik samotné myšlenky, její vývoj a podstatu celého systému. Zájem je dále soustředěn na situaci v ČR včetně dopadu české spotřeby na rozvojové země. Praktická část blíže hodnotí lokální distribuci, dostupnost spotřebiteli i charakteristiku komunikace fair trade. Realizovaný výzkum poskytl hodnotné zjištění o současném názoru a zájmu českého zákazníka o tuto oblast. V projektové části autorka implementuje tato vyvozená fakta v případové studii organizace Mamacoffee, kde navrhuje konkrétní doporučení k její stávající marketingové komunikaci s cílem získat nové zákazníky a větší podíl na lokálním trhu.
Anotace v angličtině
This diploma work aims to identify the current position of fair trade on the local market, analyse it and specify recommendations to drive the interest of Czech consumers in the fair trade commodity coffee.
In the theoretical part of her work, the author introduces the history of fair trade in the world how the idea originated and developed, and explains the essence of the entire system. Then she turns to the situation in the Czech Republic including how the Czech consumption affects the developing countries. The practical part of the work evaluates local distribution, availability to consumers and fair trade communication characteristics. Conducted research provides valuable data on the current opinions and interest of the Czech customers in this topic. In the project part of her work, the author uses the obtained facts in the "Mamacoffee" case study proposing specific recommendations concerning the current marketing communication of Mamacoffee in order for the entity to acquire new customers and a larger local market share.
Klíčová slova
fair trade, Fairtrade, fairtradová káva, distribuce, komunikace
Klíčová slova v angličtině
Fair Trade, Fairtrade, Fair Trade coffee, Distribution, Communication
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši vybrané literatury týkající se fair trade v České republice.
2. Stanovte cíle diplomové práce, metody a způsob řešení daného problému, formulujte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte současnou pozici fair trade na českém trhu, povědomí o certifikaci Fairtrade, určete nejprodávanější komodity.
4. Proveďte analýzu konkurence ve vybrané oblasti.
5. Realizujte projekt plánovaného výzkumu a zpracujte vyhodnocená fakta.
6. Na základě výsledků zodpovězte dané výzkumné otázky a vyhodnoťte dosažení cíle práce.
7. Zpracujte projektovou část práce a formulujte závěry a osobní doporučení.
Zásady pro vypracování
1. Proveďte rešerši vybrané literatury týkající se fair trade v České republice.
2. Stanovte cíle diplomové práce, metody a způsob řešení daného problému, formulujte výzkumné otázky.
3. Charakterizujte současnou pozici fair trade na českém trhu, povědomí o certifikaci Fairtrade, určete nejprodávanější komodity.
4. Proveďte analýzu konkurence ve vybrané oblasti.
5. Realizujte projekt plánovaného výzkumu a zpracujte vyhodnocená fakta.
6. Na základě výsledků zodpovězte dané výzkumné otázky a vyhodnoťte dosažení cíle práce.
7. Zpracujte projektovou část práce a formulujte závěry a osobní doporučení.
Seznam doporučené literatury
RANSOM D., Fair trade, 1.vyd. Brno: Doplněk. Počet stran 138. ISBN 1081-369-2011.
VESELÁ P., Kniha o kávě, 1.vyd. Praha: Smart Press, s.r.o. 2012. Počet stran 252. ISBN 978-80-87049-34-1.
HEJKRLÍK J., ASOCIACE PRO FAIR TRADE, Fair trade: spravedlivý obchod v České republice, 1.vyd. Praha: Asociace pro Fairtrade 2004. Počet stran 16. ISBN 978-80-239-4006-0.
KAŠPAROVÁ K., KUNC V., Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování, 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2013. Počet stran 160. ISBN 978-80-247-4480-3.
CHLÁDKOVÁ A., CHMELAŘ P., MALÍŘOVÁ E., Silný kafe. Káva a (ne)spravedlivý obchod, 1.vyd. Brno: Svět pro Fair Trade 2008.
RITSCHELOVÁ I. a spol., Liberalizace obchodu s environmentálním zbožím a službami: trendy v České republice, 1.vyd. Praha: Linde 2009. Počet stran 287. ISBN 978-80-720-1797-7.
HANZELKOVÁ A., KEŘKOVSKÝ M., ODEHNALOVÁ D., VZKZPĚL O., Strategický marketing. Teorie pro praxi, 1.vyd. Praha: C.H. Beck 2009. Počet stran 170. ISBN 978-80-7400-120-8.
KOTLER P., KELLER K. L., Marketing management, 14.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2013. Počet stran 816. ISBN 978-80-247-4150-5.
NICHOLLS A., OPAL CH., Fair Trade: Market-Driven Ethical Consumption, London UK: SAGE Publications Ltd. 2004. ISBN 1-4129-0104-9.
RANSOM D., The No-nonsense Guide to Fair Trade, London, UK: New internationalist 2009. ISBN 978-1904456-438.
Seznam doporučené literatury
RANSOM D., Fair trade, 1.vyd. Brno: Doplněk. Počet stran 138. ISBN 1081-369-2011.
VESELÁ P., Kniha o kávě, 1.vyd. Praha: Smart Press, s.r.o. 2012. Počet stran 252. ISBN 978-80-87049-34-1.
HEJKRLÍK J., ASOCIACE PRO FAIR TRADE, Fair trade: spravedlivý obchod v České republice, 1.vyd. Praha: Asociace pro Fairtrade 2004. Počet stran 16. ISBN 978-80-239-4006-0.
KAŠPAROVÁ K., KUNC V., Moderní přístupy ke společenské odpovědnosti firem a CSR reportování, 1.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2013. Počet stran 160. ISBN 978-80-247-4480-3.
CHLÁDKOVÁ A., CHMELAŘ P., MALÍŘOVÁ E., Silný kafe. Káva a (ne)spravedlivý obchod, 1.vyd. Brno: Svět pro Fair Trade 2008.
RITSCHELOVÁ I. a spol., Liberalizace obchodu s environmentálním zbožím a službami: trendy v České republice, 1.vyd. Praha: Linde 2009. Počet stran 287. ISBN 978-80-720-1797-7.
HANZELKOVÁ A., KEŘKOVSKÝ M., ODEHNALOVÁ D., VZKZPĚL O., Strategický marketing. Teorie pro praxi, 1.vyd. Praha: C.H. Beck 2009. Počet stran 170. ISBN 978-80-7400-120-8.
KOTLER P., KELLER K. L., Marketing management, 14.vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2013. Počet stran 816. ISBN 978-80-247-4150-5.
NICHOLLS A., OPAL CH., Fair Trade: Market-Driven Ethical Consumption, London UK: SAGE Publications Ltd. 2004. ISBN 1-4129-0104-9.
RANSOM D., The No-nonsense Guide to Fair Trade, London, UK: New internationalist 2009. ISBN 978-1904456-438.
Přílohy volně vložené
1 disketa
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. Jaká je situace v ČR co se týče užívání "fair trade" u výrobků, které neodpovídají fair trade parametrům?
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr.Göttlichová):
1. Na str. 30 uvádíte, že distribuce elektronického odkazu na dotazník byla provedena jednorázovou sdílenou rozesílkou na 70 000 emailových adres. Str. 33 - 7 000 emailových adres. Vysvětlete. Co znamená, že byly vyřazeny kontakty, které s velkou pravděpodobností nežijí v ČR?
2. V rámci Vámi navržené marketingové strategie uvádíte jako jeden z kroků - podporu globálního rozvojového vzdělávání. Jak si představujete konkrétní naplnění daného bodu?
3. Širší zacílení nového segmentu potenciálních zákazníků? O jakém segmentu konkrétně hovoříte?
Studentka zodpověděla položené otázky.