Tato diplomová práce se věnuje neziskové organizaci Um sem um tam a její komunikační strategii. Teoretická část shrnuje a vymezuje teoretická východiska k tématu. Praktická část zkoumá nejprve motivaci lidí k podpoře neziskového sektoru svými dovednostmi. Následně hledá vhodné komunikační kanály, jak se lidé mohou o dobrovolnických příležitostech dozvědět. Nedílnou součástí pak je konkrétní návrh komunikační strategie a komu-nikačního plánu pro organizaci Um sem um tam.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to a non-profit organization Um sem um tam and its communication strategy. The first part summarizes and defines the theoretical background to the subject. Practical first part explores the motivation of people to support the non-profit sector with their skills. Subsequently, this part searches appropriate communication channels, how people can learn about voluntary opportunities. An integral part of this thesis is specific draft of the Um sem um tam organization communication strategy and communication plan.
non-profit sector, non-profit organizations, volunteering, marketing, marketing communication, motivation, corporate volunteering, communication strategy, communica-tion channels, communication plan
Rozsah průvodní práce
103 stran, 152 329 znaků
Jazyk
CZ
Anotace
Tato diplomová práce se věnuje neziskové organizaci Um sem um tam a její komunikační strategii. Teoretická část shrnuje a vymezuje teoretická východiska k tématu. Praktická část zkoumá nejprve motivaci lidí k podpoře neziskového sektoru svými dovednostmi. Následně hledá vhodné komunikační kanály, jak se lidé mohou o dobrovolnických příležitostech dozvědět. Nedílnou součástí pak je konkrétní návrh komunikační strategie a komu-nikačního plánu pro organizaci Um sem um tam.
Anotace v angličtině
This thesis is devoted to a non-profit organization Um sem um tam and its communication strategy. The first part summarizes and defines the theoretical background to the subject. Practical first part explores the motivation of people to support the non-profit sector with their skills. Subsequently, this part searches appropriate communication channels, how people can learn about voluntary opportunities. An integral part of this thesis is specific draft of the Um sem um tam organization communication strategy and communication plan.
non-profit sector, non-profit organizations, volunteering, marketing, marketing communication, motivation, corporate volunteering, communication strategy, communica-tion channels, communication plan
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte významu propojení neziskového a komerčního sektoru, nástrojům marketingové komunikace, které je vhodné v oblasti propagace dobrovolnictví v online prostředí používat.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte projekt Um sem um tam a jeho současnou situaci.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního kvantitativního šetření analyzujte cílovou skupinu projektu, její motivaci zapojit se do projektu a nastavení efektivní komunikace s ní.
5. Zpracujte projekt komunikační strategie s návrhem komunikačního plánu.
6. Vymezte závěry, doporučení, možnosti a limity vámi navrhovaného projektu.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu. Pozornost věnujte významu propojení neziskového a komerčního sektoru, nástrojům marketingové komunikace, které je vhodné v oblasti propagace dobrovolnictví v online prostředí používat.
2. Stanovte cíl, metody a výzkumné otázky práce.
3. Charakterizujte projekt Um sem um tam a jeho současnou situaci.
4. Na základě sekundárních zdrojů dat a primárního kvantitativního šetření analyzujte cílovou skupinu projektu, její motivaci zapojit se do projektu a nastavení efektivní komunikace s ní.
5. Zpracujte projekt komunikační strategie s návrhem komunikačního plánu.
6. Vymezte závěry, doporučení, možnosti a limity vámi navrhovaného projektu.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s., ISBN 978-80-87500-01-9.
FRIČ Pavol, Pospíšilová Tereza a kol. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21. století. 1. vyd. Praha: Agnes, 2010, 263 s. ISBN 978-80-903696-8-9.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s., ISBN 978-80-247-4150-5.
Seznam doporučené literatury
BAČUVČÍK, Radim. Marketing neziskových organizací. 1. vyd. Zlín: VeRBuM, 2011, 190 s., ISBN 978-80-87500-01-9.
FRIČ Pavol, Pospíšilová Tereza a kol. Vzorce a hodnoty dobrovolnictví v české společnosti na začátku 21. století. 1. vyd. Praha: Agnes, 2010, 263 s. ISBN 978-80-903696-8-9.
HANNAGAN, Tim J. Marketing pro neziskový sektor. 1. vyd. Praha: Management Press, 1996, 205 s. ISBN 80-85943-07-7.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing. 1. vyd. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-2690-8.
KOTLER Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 4. vyd. Praha: Grada, 2013, 814 s., ISBN 978-80-247-4150-5.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Na str. 23 uvádíte tabulku s narůstajícím počtem dobrovolníků. Poslední údaj končí rokem 2007. Mohla byste zvyšující se počet dobrovolníků doložit aktuálnějšími daty?
2. Při výčtu aktivit organizace uvádíte jako jeden z bodů - "spolupráci se vzdělávacími institucemi pro zprostředkování dobrovolné praxe studentů". Zajímalo by mne, zda spolupracujete s UTB, případně konkrétně s fakultou či ústavem - a na jaké bázi.
3. Díky účasti projektu Um sem um tam v Laboratoři Nadace Vodafone bylo možné první část výzkumu zrealizovat ve spolupráci s agenturou Perfect Crowd. Díky této spolupráce a za aktivní participace autorky byla zrealizována kvalitativní část výzkumu v podobě skupinové diskuze." - Můžete přiblížit, co zde obnáší pojem aktivní participace?
Studentka plně a správně odpověděla na položené otázky. Na základě výborně připravené prezentace se komise shodla na celkovém hodnocení B-velmi dobře.