Objektem analýzy diplomové práce je interní komunikace ve vazbě na firemní kulturu a jeji vliv na postoje a hodnoty zaměstnanců ve zvolené energetické firmě. Teoretická část definuje náměty a metody v oblasti interní komunikace, firemní kultury, motivace, interních PR a marketingového výzkumu pro následnou analýzu. V praktické části je identifikace vybrané firmy podle pasáží uvedených v teoretické části, metodika vlastního průzkumného šetření, analýza získaných dat s verifikací výzkumných otázek. Obsahem projektové části je identifikace silných a slabých stránek vnitřního prostředí firma, včetně hrozeb a příležitostí a vypracování návrhu koncepce pro zefektivnění interní komunikace ve vazbě na firemní kulturu v analyzované organizaci a při využití nástrojů interních PR.
Anotace v angličtině
The objective of this master´s thesis is to analyse the internal communication in relation to the corporate culture and its effect on the attitudes and values of the employees of the selected company of energy. The theoretical part definces topics and methods in the area of teh internal communication, the corporate culture, the motivation, internal PR and the marketing research for the purposes of the subsequent analysis. The practical part includes the specific company´s identification according to the passages presented in the theoretical part, the respektive survey methodology, the asquired data analysis together with the survey questions´verfication. The project part contains the identification of the strengths and weakness of the internal enviroment of the company, including the threats and opportunities, and teh preparation of a proposal for a strategy to improve the effectiveness of the internal communication with a view to the organization´s corporate structure, using internal PR tools.
Klíčová slova
interní komunikace, firemní cíle, firemní kultura, motivace, analýza, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, corporate goals, corporate culture, motivation, ananlysis, marketing research
Rozsah průvodní práce
98 s., 37 s. (126 247 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Objektem analýzy diplomové práce je interní komunikace ve vazbě na firemní kulturu a jeji vliv na postoje a hodnoty zaměstnanců ve zvolené energetické firmě. Teoretická část definuje náměty a metody v oblasti interní komunikace, firemní kultury, motivace, interních PR a marketingového výzkumu pro následnou analýzu. V praktické části je identifikace vybrané firmy podle pasáží uvedených v teoretické části, metodika vlastního průzkumného šetření, analýza získaných dat s verifikací výzkumných otázek. Obsahem projektové části je identifikace silných a slabých stránek vnitřního prostředí firma, včetně hrozeb a příležitostí a vypracování návrhu koncepce pro zefektivnění interní komunikace ve vazbě na firemní kulturu v analyzované organizaci a při využití nástrojů interních PR.
Anotace v angličtině
The objective of this master´s thesis is to analyse the internal communication in relation to the corporate culture and its effect on the attitudes and values of the employees of the selected company of energy. The theoretical part definces topics and methods in the area of teh internal communication, the corporate culture, the motivation, internal PR and the marketing research for the purposes of the subsequent analysis. The practical part includes the specific company´s identification according to the passages presented in the theoretical part, the respektive survey methodology, the asquired data analysis together with the survey questions´verfication. The project part contains the identification of the strengths and weakness of the internal enviroment of the company, including the threats and opportunities, and teh preparation of a proposal for a strategy to improve the effectiveness of the internal communication with a view to the organization´s corporate structure, using internal PR tools.
Klíčová slova
interní komunikace, firemní cíle, firemní kultura, motivace, analýza, marketingový výzkum
Klíčová slova v angličtině
internal communication, corporate goals, corporate culture, motivation, ananlysis, marketing research
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na firemní kulturu a využití nástrojů PR v rámci interní komunikace.
2. Analyzujte současnou úroveň firemní kultury a využití nástrojů PR v rámci interní komunikace zvolené společnosti.
3. Zpracujte marketingový průzkum s cílem změřit úroveň firemní kultury, interní komunikace a využití nástrojů PR ve zvolené společnosti.
4. Vyvoďte závěry průzkumu a na základě zjištěných skutečností navrhněte strategii ke zlepšení využívání interních nástrojů PR s cílem zefektivnit nastavení vnitropodnikové komunikace ve vztahu posilování firemní kultury v dané společnosti.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na firemní kulturu a využití nástrojů PR v rámci interní komunikace.
2. Analyzujte současnou úroveň firemní kultury a využití nástrojů PR v rámci interní komunikace zvolené společnosti.
3. Zpracujte marketingový průzkum s cílem změřit úroveň firemní kultury, interní komunikace a využití nástrojů PR ve zvolené společnosti.
4. Vyvoďte závěry průzkumu a na základě zjištěných skutečností navrhněte strategii ke zlepšení využívání interních nástrojů PR s cílem zefektivnit nastavení vnitropodnikové komunikace ve vztahu posilování firemní kultury v dané společnosti.
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Aleš a spol. Personalistika pro malé a střední firmy. Vyd. 1. Brno: CP Books, a. s., 2005. 284 s. ISBN 80-251-0374-9
DE PELSMACKER, Patrick a spol. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
HORÁKOVÁ, I. a spol. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000. 233 s. ISBN 80-85943-99-9
HURST, Bernice. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. 304 s. ISBN 80-85424-40-1
KOZEL, Roman a spol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6
LESLY, Philip. Public relations. Vyd. 1. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 3. aktualizované a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2009. 200 s. ISBN 978-80-247-2986-2
MIKULÁŠTÍK, Milan. Manažerská psychologie. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 384 s. ISBN 978-80-247-1349-6
NĚMEC, Petr. Public relations: Praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996. 166 s. ISBN 80-85943-20-4
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006, 244 s. ISBN 80-247-0564-8
Seznam doporučené literatury
BLÁHA, Aleš a spol. Personalistika pro malé a střední firmy. Vyd. 1. Brno: CP Books, a. s., 2005. 284 s. ISBN 80-251-0374-9
DE PELSMACKER, Patrick a spol. Marketingová komunikace. Praha: Grada Publishing, a. s., 2003. 600 s. ISBN 80-247-0254-1
HORÁKOVÁ, I. a spol. Strategie firemní komunikace. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000. 233 s. ISBN 80-85943-99-9
HURST, Bernice. Encyklopedie komunikačních technik. Praha: Grada, 1994. 304 s. ISBN 80-85424-40-1
KOZEL, Roman a spol. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, a. s., 2011. 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6
LESLY, Philip. Public relations. Vyd. 1. Praha: Victoria Publishing, a. s., 1995. 240 s. ISBN 80-85865-15-7
MACHKOVÁ, Hana. Mezinárodní marketing. 3. aktualizované a přepracované vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2009. 200 s. ISBN 978-80-247-2986-2
MIKULÁŠTÍK, Milan. Manažerská psychologie. 2. aktualizované a rozšířené vydání. Praha: Grada Publishing, a. s., 2007. 384 s. ISBN 978-80-247-1349-6
NĚMEC, Petr. Public relations: Praxe komunikace s veřejností. Vyd. 1. Praha: Management Press, 1996. 166 s. ISBN 80-85943-20-4
SVOBODA, Václav. Public relations moderně a účinně. Vyd. 1. Praha: Grada Publishing, a. s., 2006, 244 s. ISBN 80-247-0564-8
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studentku na státních závěrečných zkouškách.
Studentka představila zkušební komisi svou diplomovou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostala prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Kotyzová):
1. Prosím, vyjádřete se k původu a způsobu používání grafického znázornění principů firemní kultury (s. 42-44).
2. Jaký je Váš podíl na dotazníkovém šetření?
3. Určete a charakterizujte jednotlivé cílové skupiny, na které se soustřeďujete v projektu interní komunikace.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Dr. Jurášková):
1. Jak probíhal výběr konkrétních respondentů pro primární výzkum?
Studentka zodpověděla položené otázky.