Bakalářská práce se zabývá vlivem věrnostních programů na budování image značky spo-lečnosti a poukazuje na proces jejich utváření a na jejich ne/úspěšnost. Teoretická část se podrobněji věnuje marketingovému výzkumu a rozličným marketingovým strategiím v zahraničí i v České republice a představuje některé úspěšné zahraniční strategie drobných podniků i velkých společností. Cílem práce je upozornit na to, jaké strategie věrnostních programů mohou v současnosti "fungovat", především v České republice, které ze strategií vůbec mohou či nemohou docílit věrnosti zákazníků - ve smyslu oddanosti -, jaká jsou jejich úskalí, ale i jak jsou ohroženi zákazníci, nebo nakolik a jaké se jim může dostat legi-timní a legislativní ochrany ohledně poskytování osobních dat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the impact of loyalty programs on building the brand image of the company and refers to the process of their formation and their succes or failuree. Theoretical part is devoted to various marketing strategies abroad and in the Czech Repub-lic and presents some successful international strategy of small businesses as well as large companies.
The aim is to point out what strategies loyalty programs can now "work", especially in the Czech Republic, that all of the strategies may or may not achieve customer loyalty - in the sense of devotion - what are the pitfalls, and on the other hand points out also risk for customers, whether they can get any legitimate/legislative protection regarding the provisi-on of their personal data.
loyality programs, club cards, customer, quantitativeresearch, survey, marketing, Business Intelligence.
Rozsah průvodní práce
59
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá vlivem věrnostních programů na budování image značky spo-lečnosti a poukazuje na proces jejich utváření a na jejich ne/úspěšnost. Teoretická část se podrobněji věnuje marketingovému výzkumu a rozličným marketingovým strategiím v zahraničí i v České republice a představuje některé úspěšné zahraniční strategie drobných podniků i velkých společností. Cílem práce je upozornit na to, jaké strategie věrnostních programů mohou v současnosti "fungovat", především v České republice, které ze strategií vůbec mohou či nemohou docílit věrnosti zákazníků - ve smyslu oddanosti -, jaká jsou jejich úskalí, ale i jak jsou ohroženi zákazníci, nebo nakolik a jaké se jim může dostat legi-timní a legislativní ochrany ohledně poskytování osobních dat.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with the impact of loyalty programs on building the brand image of the company and refers to the process of their formation and their succes or failuree. Theoretical part is devoted to various marketing strategies abroad and in the Czech Repub-lic and presents some successful international strategy of small businesses as well as large companies.
The aim is to point out what strategies loyalty programs can now "work", especially in the Czech Republic, that all of the strategies may or may not achieve customer loyalty - in the sense of devotion - what are the pitfalls, and on the other hand points out also risk for customers, whether they can get any legitimate/legislative protection regarding the provisi-on of their personal data.
loyality programs, club cards, customer, quantitativeresearch, survey, marketing, Business Intelligence.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na definici věrnostních programů a jejich vztahu k image značky, definujte cíle práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání věrnostních programů, porovnejte metody a přístupy využívané v rámci věrnostních programů čr a v zahraničí, uveďte historický vývoj využití věrnostních programů při budování značky.
3. Proveďte kvantitativní marketingový výzkum u zvolené cíl. skupiny respondentů s cílem měřit vliv věrnostních programů na image značky.
4. Na zákaldě zjištěných dat navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi směřující k posílení vlivu věrnostních programů na budování image značky.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte teoretická východiska k tématu práce se zaměřením na definici věrnostních programů a jejich vztahu k image značky, definujte cíle práce a metodický postup.
2. Analyzujte současný stav využívání věrnostních programů, porovnejte metody a přístupy využívané v rámci věrnostních programů čr a v zahraničí, uveďte historický vývoj využití věrnostních programů při budování značky.
3. Proveďte kvantitativní marketingový výzkum u zvolené cíl. skupiny respondentů s cílem měřit vliv věrnostních programů na image značky.
4. Na zákaldě zjištěných dat navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi směřující k posílení vlivu věrnostních programů na budování image značky.
Seznam doporučené literatury
GLANZ, Barbara A. Jak získat věrné zákazníky. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-716-9318-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
SEWELL, Carl a Paul B BROWN. Zákazníci na celý život: jak udělat z náhodného klienta stálého zákazníka. 1. vyd. Praha: Talpress, 1996, 188 s. ISBN 80-719-7024-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Seznam doporučené literatury
GLANZ, Barbara A. Jak získat věrné zákazníky. Vyd. 1. Praha: Grada, 1996. ISBN 80-716-9318-9.
JAKUBÍKOVÁ, Dagmar. Strategický marketing: [strategie a trendy]. Praha: Grada, 2008, 269 s. ISBN 978-80-247-2690-8.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: poznáváme svoje zákazníky. 2. aktualiz. vyd. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
ČICHOVSKÝ, Ludvík. Marketing konkurenceschopnosti (I). Praha: Radix, 2002, 270 s. ISBN 80-860-3135-7.
SEWELL, Carl a Paul B BROWN. Zákazníci na celý život: jak udělat z náhodného klienta stálého zákazníka. 1. vyd. Praha: Talpress, 1996, 188 s. ISBN 80-719-7024-7.
KOTLER, Philip. Marketing management. 1. vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
Přílohy volně vložené
DVD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Dr. Jurášková):
1. Jaký je vliv věrnostních programů na image značky - verifikujte, prosím, stanovenou výzkumnou otázku z výsledků výzkumu.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Kotyzová):
1. Doplňte, prosím, proč pracujete s vyhodnocením v kategoriích lokálně/ globálně. (Viz příloha.)
2. Uveďte do souladu tvrzení v textu na s. 45, týkající se letenky dražší o 15 %, a tabulky v příloze u otázky 15.
3. Které otázky v primárním průzkumu byly zaměřeny přímo k zodpovězení výzkumné otázky? Můžete doložit konkrétní data, která dávají odpověď na výzkumnou otázku: "Je pravda, že věrnostní programy mají vliv na budování image značky a ovlivňují celkovou podobu značky?" Odpovídáte: "ANO, ovlivňují".
Student zodpověděl položené otázky.