Cílem této bakalářské práce je analýza současného stavu percepce ženského a mužského hlasu v rozhlasové reklamě u žáků věku 11 - 15 let. Zda žáci vůbec vnímají pohlaví mluvčích v rozhla-sovém reklamním sdělení, jak je pro ně důležitá volba hlasu, jakému hlasu dávají přednost směrem k produktu, i zda se v postojích respondentů odrazí struktura rodinného zázemí, ve kterém žije.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze the perception of female and male voices in a radio advertise-ment among 11-15 years old listeners. The study seeks to find out whether the listeners distinguish the sex of the speakers in the radio advert and if it matters to them and whether the listeners have any preferences related to the speakers and the products being advertised. The potential influence of the respondents' family backgrounds upon their perception is also considered.
Klíčová slova
Rozhlas, rozhlasové vysílání, pořad pro děti, rozhlasový reklamní spot, pubescence, poslechovost, hlas mluvčího v reklamním sdělení.
Klíčová slova v angličtině
Radio, radio broadcasting, children's programs, radio commercials, pubescence, audience ratings, the speaker's voice in the ad spot.
Rozsah průvodní práce
58 s. (85 526 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je analýza současného stavu percepce ženského a mužského hlasu v rozhlasové reklamě u žáků věku 11 - 15 let. Zda žáci vůbec vnímají pohlaví mluvčích v rozhla-sovém reklamním sdělení, jak je pro ně důležitá volba hlasu, jakému hlasu dávají přednost směrem k produktu, i zda se v postojích respondentů odrazí struktura rodinného zázemí, ve kterém žije.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to analyze the perception of female and male voices in a radio advertise-ment among 11-15 years old listeners. The study seeks to find out whether the listeners distinguish the sex of the speakers in the radio advert and if it matters to them and whether the listeners have any preferences related to the speakers and the products being advertised. The potential influence of the respondents' family backgrounds upon their perception is also considered.
Klíčová slova
Rozhlas, rozhlasové vysílání, pořad pro děti, rozhlasový reklamní spot, pubescence, poslechovost, hlas mluvčího v reklamním sdělení.
Klíčová slova v angličtině
Radio, radio broadcasting, children's programs, radio commercials, pubescence, audience ratings, the speaker's voice in the ad spot.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o charakteristice rozhlasové reklamy, kultury a techniky mluvené řeči, přibližte cílovou skupinu na které bude realizováno dotazníkové šetření.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce. Stanovte teoretická východiska pro realizaci dotazníkového šetření k dané cílové skupině.
3. Realizujte dotazníkové šetření vedoucí ke zjištění současného stavu percepce ženského a mužského hlasu v rozhlasové reklamě u žáků základní školy.
4. Na základě výsledků šetření představte návrhy využití poznatků pro marketingové agentury k tvorbě rozhlasových reklamních spotů pro danou věkovou hranici.
Zásady pro vypracování
1. Zpracujte rešerši literatury pojednávající o charakteristice rozhlasové reklamy, kultury a techniky mluvené řeči, přibližte cílovou skupinu na které bude realizováno dotazníkové šetření.
2. Na základě teoretického vymezení studovaného problému formulujte cíle práce. Stanovte teoretická východiska pro realizaci dotazníkového šetření k dané cílové skupině.
3. Realizujte dotazníkové šetření vedoucí ke zjištění současného stavu percepce ženského a mužského hlasu v rozhlasové reklamě u žáků základní školy.
4. Na základě výsledků šetření představte návrhy využití poznatků pro marketingové agentury k tvorbě rozhlasových reklamních spotů pro danou věkovou hranici.
Seznam doporučené literatury
BARTOŠEK, Jaroslav. Kultura a technika mluvené řeči. Vyd. 1. Zlín, 2003, 85 s. ISBN 80-731-8150-9.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Manažer. ISBN 80-247-0966-X
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 220 s. ISBN 978-802-4724-522.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
VALDROVÁ, Jana. Gender a společnost: (vysokoškolská učebnice pro nesociologické směry magisterských a bakalářských studií). Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně - Ústí nad Labem, 2006, 220 s. Manažer. ISBN 80-704-4808-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8
Seznam doporučené literatury
BARTOŠEK, Jaroslav. Kultura a technika mluvené řeči. Vyd. 1. Zlín, 2003, 85 s. ISBN 80-731-8150-9.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 1. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Manažer. ISBN 80-247-0966-X
KŘÍŽEK, Zdeněk a Ivan CRHA. Jak psát reklamní text. 3., aktualiz. a rozš. vyd. Praha: Grada, 2008, 220 s. ISBN 978-802-4724-522.
LANGMEIER, Josef a Dana KREJČÍŘOVÁ. Vývojová psychologie: nové trendy, kvantitativní a kvalitativní metody a techniky, průběh a organizace, aplikace v praxi, přínosy a možnosti. 2., aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2006, 277 s. Psyché (Grada). ISBN 80-247-1284-9.
VALDROVÁ, Jana. Gender a společnost: (vysokoškolská učebnice pro nesociologické směry magisterských a bakalářských studií). Vyd. 1. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně - Ústí nad Labem, 2006, 220 s. Manažer. ISBN 80-704-4808-3.
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2003, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Studentka dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (oponent):
1. Může volba hlasu souviset i se sociálními rolemi, které ve spotech "hrají" muži a ženy? Je tedy reklama pozadu za vnímáním dětí, když upřednostňuje mužské hlasy a děti při tom lépe vnímají hlasy ženské?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
2. Byli pedagogové před dotazníkovým šetřením nějak instruováni z hlediska motivace dětí k vyplnění dotazníku?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.
3. Děti v pubertě mají snahu bořit autoritám "podstavce". Máte od pedagogů nějakou zpětnou vazbu k průběhu šetření? Braly děti dotazníky vážně? Mohla tato skutečnost ovlivnit výsledky šetření?
Studentka plně odpověděla na položenou otázku.