Hlavním tématem této práce jsou internetové obchody v ČR a jejich komunikační aktivity. V teoretické části popisuje fungování e-shopů, jejich uživatele a predikuje vývoj či nové trendy v on-line nakupování. V praktické části práce porovnává největší hráče na trhu Alza.cz a Mall.cz. Součástí je i výzkum vlivu komunikace e-shopů na zákazníky, a snaží se monitorovat zákaznické vnímání a chování.
Anotace v angličtině
This work is about e-shops in the Czech Republic and their communication activities. The theoretical part describes the principles of e-shops, customers, predicts new trends in on-line shopping. The practical part compares and describes most remarkable players on the market Alza.cz and Mall.cz. Additionally, there is also a market research about custom-er's perception of an e-shop communication.
Klíčová slova
e-shop, internetový obchod, e-komerce, marketingová komunikace, média, reklama, značka, on-line marketing, prodej, image, průzkum, UX, SEO, SEM, Alza.cz, Mall.cz.
Klíčová slova v angličtině
e-shop, internet shop, e-commerce, marketing communication, medias, advertisement, brand, on-line marketing, sales, image, research, UX, SEO, SEM, Alza.cz, Mall.cz.
Rozsah průvodní práce
68 s. + 3 přílohy
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem této práce jsou internetové obchody v ČR a jejich komunikační aktivity. V teoretické části popisuje fungování e-shopů, jejich uživatele a predikuje vývoj či nové trendy v on-line nakupování. V praktické části práce porovnává největší hráče na trhu Alza.cz a Mall.cz. Součástí je i výzkum vlivu komunikace e-shopů na zákazníky, a snaží se monitorovat zákaznické vnímání a chování.
Anotace v angličtině
This work is about e-shops in the Czech Republic and their communication activities. The theoretical part describes the principles of e-shops, customers, predicts new trends in on-line shopping. The practical part compares and describes most remarkable players on the market Alza.cz and Mall.cz. Additionally, there is also a market research about custom-er's perception of an e-shop communication.
Klíčová slova
e-shop, internetový obchod, e-komerce, marketingová komunikace, média, reklama, značka, on-line marketing, prodej, image, průzkum, UX, SEO, SEM, Alza.cz, Mall.cz.
Klíčová slova v angličtině
e-shop, internet shop, e-commerce, marketing communication, medias, advertisement, brand, on-line marketing, sales, image, research, UX, SEO, SEM, Alza.cz, Mall.cz.
Zásady pro vypracování
1. Popište marketingovou komunikaci hlavních internetových obchodů (e-shopů) v ČR.
2. Porovnejte a popište prostřednictvím komparativní analýzy komunikační kampaně největších hráčů na trhu, založené na porovnání dostupných dat jako je výše výdajů do nadlinkové komunikace v porovnání s celkovým obratem e-shopu. Porovnejte nasazené media typy, zásah, frekvenci reklamy jak na internetu, tak i v klasické nadlinkové reklamě. Porovnejte a analyzujte přímou komunikaci se zákazníky.
3. Analyzujte zákaznické vnímání marketingové komunikace internetových obchodů a vliv na jejich chování. Na základě této analýzy formulujte odpovědi na výzkumné otázky:
a. Je značka internetového obchodu při nakupování důležitá nebo se současný český spotřebitel rozhoduje výhradně podle ceny zboží a jeho dostupnosti?
b. Vedou nákupy na internetu k větší konzumaci materiálních statků? Kupovali by spotřebitelé stejné věci, kdyby nebylo internetových obchodů a reklamy na ně?
4.Shrňte zjištěné poznatky a vyvoďte z nich závěry. Pokuste se predikovat trendy v marketingové komunikaci internetových obchodů a odvětví jako takového.
Zásady pro vypracování
1. Popište marketingovou komunikaci hlavních internetových obchodů (e-shopů) v ČR.
2. Porovnejte a popište prostřednictvím komparativní analýzy komunikační kampaně největších hráčů na trhu, založené na porovnání dostupných dat jako je výše výdajů do nadlinkové komunikace v porovnání s celkovým obratem e-shopu. Porovnejte nasazené media typy, zásah, frekvenci reklamy jak na internetu, tak i v klasické nadlinkové reklamě. Porovnejte a analyzujte přímou komunikaci se zákazníky.
3. Analyzujte zákaznické vnímání marketingové komunikace internetových obchodů a vliv na jejich chování. Na základě této analýzy formulujte odpovědi na výzkumné otázky:
a. Je značka internetového obchodu při nakupování důležitá nebo se současný český spotřebitel rozhoduje výhradně podle ceny zboží a jeho dostupnosti?
b. Vedou nákupy na internetu k větší konzumaci materiálních statků? Kupovali by spotřebitelé stejné věci, kdyby nebylo internetových obchodů a reklamy na ně?
4.Shrňte zjištěné poznatky a vyvoďte z nich závěry. Pokuste se predikovat trendy v marketingové komunikaci internetových obchodů a odvětví jako takového.
Seznam doporučené literatury
ASOCIACE PRO ELEKTRONICKOU KOMERCI. Internetové obchody stále vítězí u zákazníků hlavně cenou: Tiskové zprávy [online]. [cit. 2014-01-18]. Dostupné z: http://www.apek.cz/tiskove-zpravy/
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD. Využití internetu v maloobchodě: Výsledky jednorázového šetření za rok 2011 [online]. 2013. vyd. Praha [cit. 2014-01-18]. Dostupné z: http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/informace/c012113analyza13.doc
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-726-1010-4.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
SHOPTET S.R.O. Stav e-commerce v ČR (2013) [online]. Praha [cit. 2014-01-18]. Dostupné z: http://www.shoptet.cz/stav-e-commerce-v-cr-2013/
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Seznam doporučené literatury
ASOCIACE PRO ELEKTRONICKOU KOMERCI. Internetové obchody stále vítězí u zákazníků hlavně cenou: Tiskové zprávy [online]. [cit. 2014-01-18]. Dostupné z: http://www.apek.cz/tiskove-zpravy/
ČESKÝ STATISTICKÝ ÚŘAD. Využití internetu v maloobchodě: Výsledky jednorázového šetření za rok 2011 [online]. 2013. vyd. Praha [cit. 2014-01-18]. Dostupné z: http://www.czso.cz/csu/csu.nsf/informace/c012113analyza13.doc
JURÁŠKOVÁ, Olga a Pavel HORŇÁK. Velký slovník marketingových komunikací. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 271 s. ISBN 978-80-247-4354-7.
KOTLER, Philip. Marketing podle Kotlera: jak vytvářet a ovládnout nové trhy. Vyd. 1. Praha: Management Press, 2000, 258 s. ISBN 80-726-1010-4.
OGILVY, David. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-154-6.
SHOPTET S.R.O. Stav e-commerce v ČR (2013) [online]. Praha [cit. 2014-01-18]. Dostupné z: http://www.shoptet.cz/stav-e-commerce-v-cr-2013/
VYSEKALOVÁ, Jitka. Psychologie reklamy. 4., rozš. a aktualiz. vyd. Praha: Grada, 2012, 324 s. Expert (Grada). ISBN 978-80-247-4005-8.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Dr. Kotyzová):
1. Uvádíte bariéry nákupů v e-shopech z pohledu zákazníka. Jak je navrhujete odstranit?
2. Jaké komplikace může přinášet prodej prostřednictvím e-shopů prodejcům?
3. Posuďte televizní kampaně Alzy a Mallu a jejich vliv na vnímání značky a na objem prodeje.
V posudku vedoucího byly položeny tyto otázky (Mgr. Šula):
1. Jaká by měla být komunikace malých e-shopů vzhledem k výsledkům šetření? Lze je na tyto subjekty aplikovat?
2. Řešil jste návratnost investic z pohledu daných subjektů a konkrétních mediatypů? Pokud ano, který z mediatypů je z pohledu návratnosti nejvýkonnější a bylo by možné jej užít bez ostatní komunikace a zachovat efektivitu?
Student zodpověděl položené otázky.