Bakalářská práce se zabývá krizovou komunikaci ve veřejné správě se zaměřením na oblast samosprávy. Konkrétní příklady jsou získány rovněž z krizové komunikace Magistrátu města Ostravy.
V teoretické části se práce zabývá definicí základních pojmů (komunikace, krizová komunikace, veřejná správa) a doporučením, která základní pravidla by se měla dodržovat během krizové komunikace. Definuje základní oblasti, z nichž mohou pro instituci veřejné správy plynout problémy, z nichž některé jsou velmi specifické, a v soukromé sféře se s nimi prakticky nesetkáme. Praktická část hodnotí dopady krizového tématu na mediální obraz města. Zvoleným tématem je příprava Galerie města Ostravy. Jde jednak o data získaná dotazníkovým šetřením mezi desítkou regionálních novinářů a dále kvantitativní analýzu mediálních výstupů v období let 2010 až 2013.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the communication in public administration with concentra-tion on the municipal sphere. Some concrete examples are taken from the crisis communi-cation of the Ostrava municipality.
The theoretical part of the thesis deals with definitions of basic concepts (communication, crisis communication, public administration) and recommendations which basic rules should be observed during a crisis communication. It defines basic fields where an insti-tution of public administration could have some problems, some of them very specific. Such problems practically do not exist in the private sphere. The practical part evaluates consequences of a crisis theme on the image of the city in the media. The theme that was chosen for this purpose is the preparation of the City Gallery Ostrava. It includes both data from a questionnaire given to ten regional journalists and a quantitative analysis of the me-dia output from 2010 to 2013.
crisis communications, public administration, municipal sphere, Ostrava, secondary data from market research
Rozsah průvodní práce
61 s. (79 995 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá krizovou komunikaci ve veřejné správě se zaměřením na oblast samosprávy. Konkrétní příklady jsou získány rovněž z krizové komunikace Magistrátu města Ostravy.
V teoretické části se práce zabývá definicí základních pojmů (komunikace, krizová komunikace, veřejná správa) a doporučením, která základní pravidla by se měla dodržovat během krizové komunikace. Definuje základní oblasti, z nichž mohou pro instituci veřejné správy plynout problémy, z nichž některé jsou velmi specifické, a v soukromé sféře se s nimi prakticky nesetkáme. Praktická část hodnotí dopady krizového tématu na mediální obraz města. Zvoleným tématem je příprava Galerie města Ostravy. Jde jednak o data získaná dotazníkovým šetřením mezi desítkou regionálních novinářů a dále kvantitativní analýzu mediálních výstupů v období let 2010 až 2013.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis deals with the communication in public administration with concentra-tion on the municipal sphere. Some concrete examples are taken from the crisis communi-cation of the Ostrava municipality.
The theoretical part of the thesis deals with definitions of basic concepts (communication, crisis communication, public administration) and recommendations which basic rules should be observed during a crisis communication. It defines basic fields where an insti-tution of public administration could have some problems, some of them very specific. Such problems practically do not exist in the private sphere. The practical part evaluates consequences of a crisis theme on the image of the city in the media. The theme that was chosen for this purpose is the preparation of the City Gallery Ostrava. It includes both data from a questionnaire given to ten regional journalists and a quantitative analysis of the me-dia output from 2010 to 2013.
crisis communications, public administration, municipal sphere, Ostrava, secondary data from market research
Zásady pro vypracování
1. Definujte problém a stanovte cíle bakalářské práce
2. Analyzujte a vyhodnoťte možnosti krizové komunikace ve veřejné správě, včetně specifik
3. Na konkrétním příkladě ukažte krizovou komunikaci instituce veřejné správy. Proveďte kvalitativní i kvantitativní hodnocení komunikace.
4. Na základě provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi
Zásady pro vypracování
1. Definujte problém a stanovte cíle bakalářské práce
2. Analyzujte a vyhodnoťte možnosti krizové komunikace ve veřejné správě, včetně specifik
3. Na konkrétním příkladě ukažte krizovou komunikaci instituce veřejné správy. Proveďte kvalitativní i kvantitativní hodnocení komunikace.
4. Na základě provedených analýz vyvoďte závěry a navrhněte doporučení aplikovatelná v praxi
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management: krizová komunikace. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2005, 91 s. ISBN 80-245-0945-8.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 183 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3780-5.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: Poznáváme svoje zákazníky. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3779-9.
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 169 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4234-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
SKOŘEPA, Ladislav, Jiří JEŽEK a Renáta JEŽKOVÁ. Marketing měst a obcí. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008, 165 s. ISBN 978-808-6708-553.
SVOBODA, Václav. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média.: Media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2510-9.
Seznam doporučené literatury
ANTUŠÁK, Emil a Zdeněk KOPECKÝ. Krizový management: krizová komunikace. Vyd. 1. Praha: Oeconomica, 2005, 91 s. ISBN 80-245-0945-8.
BEDNÁŘ, Vojtěch. Krizová komunikace s médii. Vyd. 1. Praha: Grada, 2012, 183 s. Žurnalistika a komunikace. ISBN 978-80-247-3780-5.
FORET, Miroslav. Marketingový průzkum: Poznáváme svoje zákazníky. Brno: BizBooks, 2012. ISBN 978-80-265-0038-4.
HEGER, Vladimír. Komunikace ve veřejné správě. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-3779-9.
CHALUPA, Radek. Efektivní krizová komunikace: pro všechny manažery a PR specialisty. 1. vyd. Praha: Grada, 2012, 169 s. Komunikace (Grada). ISBN 978-80-247-4234-2.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. Praha: Grada, 2011. ISBN 978-80-247-3527-6.
SKOŘEPA, Ladislav, Jiří JEŽEK a Renáta JEŽKOVÁ. Marketing měst a obcí. 1. vyd. České Budějovice: Vysoká škola evropských a regionálních studií, 2008, 165 s. ISBN 978-808-6708-553.
SVOBODA, Václav. 2., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Grada, 2009, 239 s. ISBN 978-80-247-2866-7.
TOMANDL, Jan. Jak účinně oslovit média.: Media relations v podnikání, správě, kultuře i neziskovém sektoru. Brno: Computer Press, 2011. ISBN 978-80-251-3457-3.
VYMĚTAL, Štěpán. Krizová komunikace a komunikace rizika. Vyd. 1. Praha: Grada, 2009, 176 s. Psyché (Grada). ISBN 978-80-247-2510-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Předseda komise přivítal studenta na státních závěrečných zkouškách.
Student představil zkušební komisi svou bakalářskou práci dle předepsané struktury.
Byly přečteny posudky vedoucího a oponenta práce. Student dostal prostor vyjádřit se k připomínkám a zodpovědět na níže položené otázky.
V oponentském posudku byly položeny tyto otázky (Mgr. Šuch):
1. Do jaké míry může komunikátor MMO (oddělení vnějších vztahů, mluvčí) ovlivňovat mediální aktivity? Jinými slovy, jste s to se Vašimi doporučeními řídit?
2. Lze podel Vašeho názoru mediálně zvítězit ve sporu, kde objektivní pravdu má ten mediálně výrazně méně oblíbený subjekt? Za jakých podmínek?
3. Znáte "nepřítele" osobně? Využil jste/využijete toho, že Ilona Rozehnalová stála před pěti lety na stejném místě před stejnou komisí jako teď Vy? (Vážně: lze s mediální protistranou mimo konflikt udržovat korektní vztahy?)
Student zodpověděl položené otázky.