Tato diplomová práce se zaměřuje na porovnání kvality a efektivity výuky, za použití vybraných statických a dynamických interaktivních prvků v elektronickém kurzu. Práce obsahuje vytvoření kompletního elektronického kurzu na LMS Moodle pro první ročník v předmětu ICT na SZŠ Hranice a SZŠ Přerov. Dále se práce zabývá výzkumem, který je proveden pomocí testů a dotazníku na dané téma. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda je výuka efektivnější při využití statických interaktivních prvků e-learningu, nebo při využití dynamických interaktivních prvků e-learningu. Za statické prvky jsou považovány prezentace, obrázky a schémata, za dynamický prvek je považován multimediální videoprůvodce. Teoretická část se zabývá informacemi o e-learningu a analýzou dostupných e-learningových prostředků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with comparing the quality and effectiveness of teaching when using static and dynamic interactive elements. There is creating of electronic course on LMS Moodle for subject ICT at SZS Hranice and Prerov. Next part of thesis is dedicated to the research. The main goal of research is detection, with method is more efficient. As static interactive elements of e-learning are meant presentations, pictures and schemes. Dynamic interactive elements of e-learning represents video-guide. The theoretical part shows informations about e-learning and analysis of available e-learning resources.
Tato diplomová práce se zaměřuje na porovnání kvality a efektivity výuky, za použití vybraných statických a dynamických interaktivních prvků v elektronickém kurzu. Práce obsahuje vytvoření kompletního elektronického kurzu na LMS Moodle pro první ročník v předmětu ICT na SZŠ Hranice a SZŠ Přerov. Dále se práce zabývá výzkumem, který je proveden pomocí testů a dotazníku na dané téma. Hlavním cílem výzkumu bylo zjistit, zda je výuka efektivnější při využití statických interaktivních prvků e-learningu, nebo při využití dynamických interaktivních prvků e-learningu. Za statické prvky jsou považovány prezentace, obrázky a schémata, za dynamický prvek je považován multimediální videoprůvodce. Teoretická část se zabývá informacemi o e-learningu a analýzou dostupných e-learningových prostředků.
Anotace v angličtině
This thesis deals with comparing the quality and effectiveness of teaching when using static and dynamic interactive elements. There is creating of electronic course on LMS Moodle for subject ICT at SZS Hranice and Prerov. Next part of thesis is dedicated to the research. The main goal of research is detection, with method is more efficient. As static interactive elements of e-learning are meant presentations, pictures and schemes. Dynamic interactive elements of e-learning represents video-guide. The theoretical part shows informations about e-learning and analysis of available e-learning resources.
Zpracujte literární rešerše na zvolené téma.
Zpracujte analýzy dostupných e-learningových prostředků.
Zpracujte metodologii výzkumu - specifikace cílů a metod.
Zpracujte a realizujte výzkum.
Zpracujte analýzu výsledků výzkumu.
Zpracujte doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracujte literární rešerše na zvolené téma.
Zpracujte analýzy dostupných e-learningových prostředků.
Zpracujte metodologii výzkumu - specifikace cílů a metod.
Zpracujte a realizujte výzkum.
Zpracujte analýzu výsledků výzkumu.
Zpracujte doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003, 122 s. ISBN 80-239-0106-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Seznam doporučené literatury
ZOUNEK, Jiří. E-learning - jedna z podob učení v moderní společnosti. Brno: Masarykova univerzita, 2009. 161 s. ISBN 978-80-210-5123-2.
ZOUNEK, Jiří a Petr SUDICKÝ. E-learning: učení (se) s online technologiemi. Vyd. 1. Praha: Wolters Kluwer Česká republika, 2012, xix, 226 s. ISBN 978-80-7357-903-6.
BRDIČKA, Bořivoj. Role internetu ve vzdělávání: studijní materiál pro učitele snažící se uplatnit moderní technologie ve výuce. Kladno: Aisis, 2003, 122 s. ISBN 80-239-0106-0.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Vydání 1. Praha: Grada Publishing, 2007, 265 s. ISBN 978-80-247-1369-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM.
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student jasně prezentoval výsledky své diplomové práce. Poté došlo k seznámení s posudky vedoucího a oponenta a následně byla vedena rozprava nad diplomovou prací, ve které byly položeny následující dotazy:
doc. Chudý: Pokuste se prezentovat základní výsledky vašeho výzkumu. Prezentujte výhody a nevýhody vámi zvoleného nateriálu v e-learningové výuce. Popište základní výhody a nevýhody vámi zvoleného výzkumného nástroje ve výzkumné části.
dr. Neumeister: Pokuste se ukotvit téma e-learningu ve vztahu k současným teoriím vzdělávání (Y. Bertrand, Kaščák-Pupala atd.). Charakterizujte skryté hrozby implementace ICT (především e-learningu) ve vzdělávání. Charakterizujte limity e-learningu ve vzdělávání (ve kterých oblastech vzdělávání by dle Vašeho názoru neměly být ICT využívány).
doc. Botek: Ve 3 větách řekněte stručně výsledky vašeho výzkumu.
doc. Jašek: Uložil jste vaši práci vcelku do systému? Věci máte dobře postavené a proto se domnívám, že byste mohl jít do praxe jako učitel. Jaké jsou základní zásady Komenského při předkládání učiva. Jak jste to aplikoval v IT?
doc. Novotná: Na jakém základě jste postavil váš argument v odpovědi na limity e-learningu ve vzdělávání? Doporučuji nekonkretizovat, ve kterých předmětech to nejde.
prof. Dvořák: Va vaši rešerši jste použil i nějaký zahraniční pramen? Dostal jste se do nějaké zahraniční databáze? Prostředí sociální a technické se nyní mění, popisujete tento trend ve vaší práci?
Student zodpověděl všechny dotazy, které byly během rozpravy vzneseny.