Tato práce popisuje vývoj webového portálu sloužícího jako podpora online výuky cizích jazyků. V teoretické části práce jsou popsány technologie použité pro vývoj aplikace tedy jazyky HTML, PHP, databázový systém MySQL, Zend Framework 2, front-end framework Bootstrap, javascriptový framework jQuery a projekt WebRTC jenž umožňuje realizaci real-time komunikace prostřednictvím webového prohlížeče. Praktická část začíná návrhem aplikace, který je rozdělen na úvodní studii, analýzu funkčních a nefunkčních požadavků, analýzu bezpečnosti aplikace a návrhy USE CASE modelu, databáze, diagramu tříd a designu. Dále je v praktické části popsán postup vývoje aplikace, její testování a nasazení do provozu.
Anotace v angličtině
This thesis describes the development of the web portal to support online teaching foreign languages. In the theoretical part there are described technologies used in development, HTML and PHP languages, MySQL database system, Zend Framework 2, Bootstrap front- end framework, jQuery framework and project WebRTC that enables web browsers with Real-Time Communications (RTC) capabilities via simple JavaScript APIs. In the practical part there is described the initial study followed by the analysis of requirements, the analysis of application security, UML USE CASE diagram, UML class diagram, the model of database and the design proposal. Next there are described application development, testing and launching in the end of the practical part.
web portal, online teaching foreign languages, video call, PHP, MySQL, Zend Framework 2, WebRTC
Rozsah průvodní práce
74 s. (103 238 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce popisuje vývoj webového portálu sloužícího jako podpora online výuky cizích jazyků. V teoretické části práce jsou popsány technologie použité pro vývoj aplikace tedy jazyky HTML, PHP, databázový systém MySQL, Zend Framework 2, front-end framework Bootstrap, javascriptový framework jQuery a projekt WebRTC jenž umožňuje realizaci real-time komunikace prostřednictvím webového prohlížeče. Praktická část začíná návrhem aplikace, který je rozdělen na úvodní studii, analýzu funkčních a nefunkčních požadavků, analýzu bezpečnosti aplikace a návrhy USE CASE modelu, databáze, diagramu tříd a designu. Dále je v praktické části popsán postup vývoje aplikace, její testování a nasazení do provozu.
Anotace v angličtině
This thesis describes the development of the web portal to support online teaching foreign languages. In the theoretical part there are described technologies used in development, HTML and PHP languages, MySQL database system, Zend Framework 2, Bootstrap front- end framework, jQuery framework and project WebRTC that enables web browsers with Real-Time Communications (RTC) capabilities via simple JavaScript APIs. In the practical part there is described the initial study followed by the analysis of requirements, the analysis of application security, UML USE CASE diagram, UML class diagram, the model of database and the design proposal. Next there are described application development, testing and launching in the end of the practical part.
web portal, online teaching foreign languages, video call, PHP, MySQL, Zend Framework 2, WebRTC
Zásady pro vypracování
Analyzujte problematiku a vytvořte úvodní studii k projektu.
Navrhněte strukturu systému, databáze a uživatelského rozhraní.
Analyzujte bezpečnostní rizika aplikace a navrhněte vhodné zabezpečení.
Vytvořte webovou aplikaci a popište zásadní části řešení.
Nasaďte aplikaci a otestujte hotové řešení.
Zásady pro vypracování
Analyzujte problematiku a vytvořte úvodní studii k projektu.
Navrhněte strukturu systému, databáze a uživatelského rozhraní.
Analyzujte bezpečnostní rizika aplikace a navrhněte vhodné zabezpečení.
Vytvořte webovou aplikaci a popište zásadní části řešení.
Nasaďte aplikaci a otestujte hotové řešení.
Seznam doporučené literatury
ACHOUR Mehdi, Friedhelm Betz, Antony Dovgal, Nuno Lopes, Hannes Magnusson, Georg Richter, Damien Seguy a Jakub Vrana. PHP Manual. Hypertext Preprocessor. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://www.php.net/manual/en/
MySQL Reference Manuals. Developer Zone. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://dev.mysql.com/doc/
Programmers Reference Guide of Zend Framework 2. Zend Framework. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://framework.zend.com/manual/2.2/en/index.html
jQuery API Documentation. jQuery. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://api.jquery.com/
WebRTC API. Your Web, documented. [online]. [2014] [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://docs.webplatform.org/wiki/apis/webrtc
Seznam doporučené literatury
ACHOUR Mehdi, Friedhelm Betz, Antony Dovgal, Nuno Lopes, Hannes Magnusson, Georg Richter, Damien Seguy a Jakub Vrana. PHP Manual. Hypertext Preprocessor. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://www.php.net/manual/en/
MySQL Reference Manuals. Developer Zone. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://dev.mysql.com/doc/
Programmers Reference Guide of Zend Framework 2. Zend Framework. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://framework.zend.com/manual/2.2/en/index.html
jQuery API Documentation. jQuery. [online]. [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://api.jquery.com/
WebRTC API. Your Web, documented. [online]. [2014] [cit. 2014-01-19]. Dostupné z: http://docs.webplatform.org/wiki/apis/webrtc
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant odprezentoval před komisí hlavní cíle a výsledky své diplomové práce. Prezentace jako celek působila velmi dobrým dojmem, student dokázal velmi dobře vystihnout klíčové body práce. Součástí prezentace nebyla praktická ukázka. Následně byl student seznámen s posudky vedoucího a oponenta diplomové práce.
Komise vznesla k obhajobě následující dotazy:
1) Dr. Dulík: Jak ohlídáte případné spojení lektora a studenta přes konkurenční nástroje? Jak funguje simpleRTC? Máte zajištěnou autentizaci?
2) doc. Sodomka: Jaké konkurenční výhody obsahuje Váš portál oproti jiným? Co si představujete pod pojmem online komunikace?
3) prof. Farana: Jaká byla motivace tohoto projektu? Máte nějaký business plán?
4) prof. Olehla: Počítáte s úspěchem Vašeho projektu? Jste finančně závislý na Vaší diplomové práci?
5) prof. Vlček: Bude nějak zajištěna certifikace vzdělání v daném jazyce?