Cílem této práce je zvýšení konkurenční schopnosti Hotelu Alpina Fam.Hellrigl zavedením Marketingu-Managementu v hotelnictví. V teoretické části práce seznamuje autor vedení Hotelu Alpina s Marketingem-Managementem v hotelnictví a jeho přednostmi v podniká-ní. Soustředí se na koncept TQM v hotelnictví, který představuje finančně nenáročné zvý-šení kvality hotelových služeb. V analytické části práce realizuje podrobné analýzy podni-katelského okolí a aktivit hotelu. Na jejich základě autor vypracovává podnikovou filosofii orientovanou na zákazníka a koncept TQM. S vytvořenými cíly buduje novou dráhu pod-nikání Hotelu Alpina. Autor se nezabývá nákladovou stránkou hotelu, přesto poukazuje na nezbytnost zavedení Marketing-Controllingu v Hotelu Alpina. V závěru práce hledá pomo-cí kvalitativní rizikové analýzy možné ohrožení návrhů. Výčtem opatření autor limituje předpokládaná rizika realizace nové filosofie podnikání v Hotelu Alpina.
Annotation in English
The goal of this work is to improve the competitive ability of the Hotel Alpina by introducing Marketing-Management in hotel trading. In the theoretical part the author makes the hotel management familiar with Marketing-Management and its preferences in business. He focuses on the TQM concept in hotel trading which leads to the financially acceptable increase in quality of hotel services. In the analytic part of the work he carries out detailed analyses of the business environment and hotel activities. The result of these analyses gives him the basis for the new enterprise philosophy of the Hotel Alpina aimed at customers and the TQM concept. With these goals he builds the new strategy of the Hotel Alpina business activities. Although the author does not deal with the budget of the hotel, he stresses the necessity of introducing Marketing-Controlling in this hotel. At the close of the work he searches to what extent these proposals can be endangered by means of qualitative risk analysis. Specifying the measurements, the author reduces the possible risks of business activities in the Hotel Alpina.
Keywords
Marketing-Management v hotelnictví, Total Quality Management, Marketing-Controlling, podnikatelská filosofie, konkurenční výhody, kvalitativní riziková analýza
Keywords in English
Marketing-Management in hotel trade, Total Quality Management, Marketing-Controlling, business philosophy, competitive advantages, qualitative risk analysis
Length of the covering note
119 s.
Language
NE
Annotation
Cílem této práce je zvýšení konkurenční schopnosti Hotelu Alpina Fam.Hellrigl zavedením Marketingu-Managementu v hotelnictví. V teoretické části práce seznamuje autor vedení Hotelu Alpina s Marketingem-Managementem v hotelnictví a jeho přednostmi v podniká-ní. Soustředí se na koncept TQM v hotelnictví, který představuje finančně nenáročné zvý-šení kvality hotelových služeb. V analytické části práce realizuje podrobné analýzy podni-katelského okolí a aktivit hotelu. Na jejich základě autor vypracovává podnikovou filosofii orientovanou na zákazníka a koncept TQM. S vytvořenými cíly buduje novou dráhu pod-nikání Hotelu Alpina. Autor se nezabývá nákladovou stránkou hotelu, přesto poukazuje na nezbytnost zavedení Marketing-Controllingu v Hotelu Alpina. V závěru práce hledá pomo-cí kvalitativní rizikové analýzy možné ohrožení návrhů. Výčtem opatření autor limituje předpokládaná rizika realizace nové filosofie podnikání v Hotelu Alpina.
Annotation in English
The goal of this work is to improve the competitive ability of the Hotel Alpina by introducing Marketing-Management in hotel trading. In the theoretical part the author makes the hotel management familiar with Marketing-Management and its preferences in business. He focuses on the TQM concept in hotel trading which leads to the financially acceptable increase in quality of hotel services. In the analytic part of the work he carries out detailed analyses of the business environment and hotel activities. The result of these analyses gives him the basis for the new enterprise philosophy of the Hotel Alpina aimed at customers and the TQM concept. With these goals he builds the new strategy of the Hotel Alpina business activities. Although the author does not deal with the budget of the hotel, he stresses the necessity of introducing Marketing-Controlling in this hotel. At the close of the work he searches to what extent these proposals can be endangered by means of qualitative risk analysis. Specifying the measurements, the author reduces the possible risks of business activities in the Hotel Alpina.
Keywords
Marketing-Management v hotelnictví, Total Quality Management, Marketing-Controlling, podnikatelská filosofie, konkurenční výhody, kvalitativní riziková analýza
Keywords in English
Marketing-Management in hotel trade, Total Quality Management, Marketing-Controlling, business philosophy, competitive advantages, qualitative risk analysis
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické prameny z oblasti konkurenční schopnosti hotelových služeb.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte dosavadní aktivity Hotelu Alpina v regionu Val Müstair.
Proveďte analýzu současného stavu Hotelu Alpina.
Zpracujte návrh zvýšení konkurenční schopnosti Hotelu Alpina.
Vyhodnoťte očekávané přínosy navrženého řešení a zpracujte rizikovou analýzu.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte teoretické prameny z oblasti konkurenční schopnosti hotelových služeb.
II. Praktická část
Popište a zhodnoťte dosavadní aktivity Hotelu Alpina v regionu Val Müstair.
Proveďte analýzu současného stavu Hotelu Alpina.
Zpracujte návrh zvýšení konkurenční schopnosti Hotelu Alpina.
Vyhodnoťte očekávané přínosy navrženého řešení a zpracujte rizikovou analýzu.
Závěr
Recommended resources
[1]PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing a.s. 2000, ISBN 80-85605-12-0.
[2] DEDOUCHOVÁ, Marcela Strategie podniku. Praha: C.H.BECK,2001, ISNB 80-7179-603-4
[3]MÜLLER-STEWENS,Günter/ LECHNER. Christoph. Strategisches Management: Wie strategische Initiativen zum Wandel führen. Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 2001, ISBN 3-7910-1840-X
[4]WEULE, Hartmut. Integriertes Forschungs- und Entwicklungsmanagement: Grundlagen-Strategien-Umsetzung. München: Carl Hanser Verlag München Wien, 2002, ISBN 3-446-21297-3
[5]KROEBER-RIEL, Werner/ ESCH, Franz-Rudolf Martin. Strategie und Technik der Werbung. Stuttgart: W. Kohlhammer GmbH, 6., überarbeitete Auflage 2004, ISNB 3-17-018491-1
Recommended resources
[1]PORTER, Michael E. Konkurenční výhoda. Praha: Victoria Publishing a.s. 2000, ISBN 80-85605-12-0.
[2] DEDOUCHOVÁ, Marcela Strategie podniku. Praha: C.H.BECK,2001, ISNB 80-7179-603-4
[3]MÜLLER-STEWENS,Günter/ LECHNER. Christoph. Strategisches Management: Wie strategische Initiativen zum Wandel führen. Stuttgart: Schäffer-Poeschel, 2001, ISBN 3-7910-1840-X
[4]WEULE, Hartmut. Integriertes Forschungs- und Entwicklungsmanagement: Grundlagen-Strategien-Umsetzung. München: Carl Hanser Verlag München Wien, 2002, ISBN 3-446-21297-3
[5]KROEBER-RIEL, Werner/ ESCH, Franz-Rudolf Martin. Strategie und Technik der Werbung. Stuttgart: W. Kohlhammer GmbH, 6., überarbeitete Auflage 2004, ISNB 3-17-018491-1