V diplomové práci s názvem Sociální pedagog v resortu zdravotnictví jsem se zaměřila na zasazení sociálního pedagoga do resortu zdravotnictví jako člena multiprofesního týmu nemocničního oddělení. Teoretická část shrnuje obecně historie sociální pedagogiky od starověku po současnost a pozvolna přechází k jádru sociální pedagogiky, k osobě sociálního pedagoga.
Praktická část je zpracována na základě schématu "Zasazení sociálního pedagoga do týmu nemocničního oddělení". Jednotlivé části schématu jsou popsány a doplněny o názory informantů, získaných kvalitativní metodou, rozhovorem. Dále jsou doplněny o úryvky z článků, získaných na základě rešerše.
Anotace v angličtině
In my thesis, titled Social Educator in the Health Care, I focused on placing social educator in the health care system as a member of the multi-professional team of the paramedical department. The theoretical part summarizes the history of social pedagogy from antiquity to the present and gradually comes to the core of the social pedagogy, to the social educator him, herself. The practical part is processed based on the scheme "Integrating the Social Educator in Paramedical Department". Individual parts of the scheme are described and supplemented by the opinion of informants obtained by qualitative method of interview. Furthermore accompanied by excerpts from articles obtained on the basis of research.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, kompetence, prevence, zdravotnictví, multiprofesní, kazuistika, zdravotní gramotnost, poradenství, intervence.
Klíčová slova v angličtině
Social education, social educator, competence, prevention, health care, multiprofessional, casuistry, health literacy, counseling, intervention.
Rozsah průvodní práce
95 s.
Jazyk
CZ
Anotace
V diplomové práci s názvem Sociální pedagog v resortu zdravotnictví jsem se zaměřila na zasazení sociálního pedagoga do resortu zdravotnictví jako člena multiprofesního týmu nemocničního oddělení. Teoretická část shrnuje obecně historie sociální pedagogiky od starověku po současnost a pozvolna přechází k jádru sociální pedagogiky, k osobě sociálního pedagoga.
Praktická část je zpracována na základě schématu "Zasazení sociálního pedagoga do týmu nemocničního oddělení". Jednotlivé části schématu jsou popsány a doplněny o názory informantů, získaných kvalitativní metodou, rozhovorem. Dále jsou doplněny o úryvky z článků, získaných na základě rešerše.
Anotace v angličtině
In my thesis, titled Social Educator in the Health Care, I focused on placing social educator in the health care system as a member of the multi-professional team of the paramedical department. The theoretical part summarizes the history of social pedagogy from antiquity to the present and gradually comes to the core of the social pedagogy, to the social educator him, herself. The practical part is processed based on the scheme "Integrating the Social Educator in Paramedical Department". Individual parts of the scheme are described and supplemented by the opinion of informants obtained by qualitative method of interview. Furthermore accompanied by excerpts from articles obtained on the basis of research.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, sociální pedagog, kompetence, prevence, zdravotnictví, multiprofesní, kazuistika, zdravotní gramotnost, poradenství, intervence.
Klíčová slova v angličtině
Social education, social educator, competence, prevention, health care, multiprofessional, casuistry, health literacy, counseling, intervention.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na koncepci sociální pedagogiky a sociálního pedagoga;
- na sociálního pedagoga jako profesi;
- na design služeb a možností sociálního pedagoga ve zdravotnictví (se zaměřením na KPRCH), a následného rozvíjení jeho sociálně pedagogického působení v dané oblasti.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum napomáhající vytvořit profil sociálního pedagoga působícího v resoru zdravotnictví.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na koncepci sociální pedagogiky a sociálního pedagoga;
- na sociálního pedagoga jako profesi;
- na design služeb a možností sociálního pedagoga ve zdravotnictví (se zaměřením na KPRCH), a následného rozvíjení jeho sociálně pedagogického působení v dané oblasti.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum napomáhající vytvořit profil sociálního pedagoga působícího v resoru zdravotnictví.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika Vybrané problémy. Bratislava: Univerzita Komenského, 1994.
Beranová, Z. Popáleniny u malých dětí. Praha : Avicenum, 1981.
Ellis, A. Trénink emocí. Praha: Portál, 2002.
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2009.
Laca, S. Sociální pedagogika v kontextu teorie a praxe. Brno: Institut mezioborových studií, 2013.
Lachmanová, K. Vězení s klíčem uvnitř. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Bakošová, Z. Sociálna pedagogika Vybrané problémy. Bratislava: Univerzita Komenského, 1994.
Beranová, Z. Popáleniny u malých dětí. Praha : Avicenum, 1981.
Ellis, A. Trénink emocí. Praha: Portál, 2002.
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000.
Kraus, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008.
Křivohlavý, J. Psychologie zdraví. Praha: Portál, 2009.
Laca, S. Sociální pedagogika v kontextu teorie a praxe. Brno: Institut mezioborových studií, 2013.
Lachmanová, K. Vězení s klíčem uvnitř. Kostelní Vydří: Karmelitánské nakladatelství, 2012.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Hungr: Jak se dají využít výsledky Vaší diplomové práce v praxi?