Tato práce řeší problematiku vzdělávání seniorů a vlivu studia na kvalitu jejich života. V teoretické části jsem se zaměřila na osobnost seniora v procesu stárnutí, kvalitu jejich života a na různé formy vzdělávacích programů jako jsou univerzity třetího věku.
V praktické části se zabývám objasněním vlivu studia současně vzdělávajících se seniorů na kvalitu jejich života. Na proces vnímání subjektivního hodnocení prožívání života odlišného v každé vývojové nebo životní etapě mapující přínos studia jak pro seniory tak pro společnost.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of education of seniors and influence of studying on quality of their lifes. In the theoretical part I focused on the personality of seniors in the process od ageing, quality of their lifes and various forms od educational programmes such as universities of the third age.
In the practical part I deal with the clarification of the influence of seniors' studying on the quality of their lifes. Then on the process of perception of subjective evaluation of living life differing in each developing or life stage mapping the contribution of studying for seniors as well as for the society.
Klíčová slova
vzdělání, senioři, Univerzita třetího věku, kvalita života
Klíčová slova v angličtině
education, seniors, University of Third Age, quality of life
Rozsah průvodní práce
79
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce řeší problematiku vzdělávání seniorů a vlivu studia na kvalitu jejich života. V teoretické části jsem se zaměřila na osobnost seniora v procesu stárnutí, kvalitu jejich života a na různé formy vzdělávacích programů jako jsou univerzity třetího věku.
V praktické části se zabývám objasněním vlivu studia současně vzdělávajících se seniorů na kvalitu jejich života. Na proces vnímání subjektivního hodnocení prožívání života odlišného v každé vývojové nebo životní etapě mapující přínos studia jak pro seniory tak pro společnost.
Anotace v angličtině
This thesis deals with the issue of education of seniors and influence of studying on quality of their lifes. In the theoretical part I focused on the personality of seniors in the process od ageing, quality of their lifes and various forms od educational programmes such as universities of the third age.
In the practical part I deal with the clarification of the influence of seniors' studying on the quality of their lifes. Then on the process of perception of subjective evaluation of living life differing in each developing or life stage mapping the contribution of studying for seniors as well as for the society.
Klíčová slova
vzdělání, senioři, Univerzita třetího věku, kvalita života
Klíčová slova v angličtině
education, seniors, University of Third Age, quality of life
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vnímání přínosu studia seniorů na jejich osobní život;
- na vliv studia na kvalitu stáří;
- na zjištění jejich vlastní motivace ke vzdělávání.
Součástí práce bude realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění vztahu seniorské populace ke studiu a ovlivnění kvality jejich života.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce. S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na vnímání přínosu studia seniorů na jejich osobní život;
- na vliv studia na kvalitu stáří;
- na zjištění jejich vlastní motivace ke vzdělávání.
Součástí práce bude realizovaný kvantitativní výzkum zaměřený na zjištění vztahu seniorské populace ke studiu a ovlivnění kvality jejich života.
Seznam doporučené literatury
ADAMEC, Petr; KRYŠTOF, David. Univerzity třetího věku na vysokých školách. Vyd. 1. Brno: Asociace univerzit třetího věku České republiky, 2011.
135 s. ISBN 9788021056404.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie: možnosti, které čekají. Vyd. 1. Editor Milada Rabušicová, Ladislav Rabušic. Překlad Lubomír Kotačka. Praha: Grada, 2011. 141 s. ISBN 978-802-4736-044.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 203 s. ISBN 8021033452.
PACOVSKÝ, Vladimír. O stárnutí a stáří. Vyd. 1. Praha: Avicenum, 1990. 135 s. ISBN 80-201-0076-8.
RABUŠICOVÁ, Milada; RABUŠIC, Ladislav. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2.
Seznam doporučené literatury
ADAMEC, Petr; KRYŠTOF, David. Univerzity třetího věku na vysokých školách. Vyd. 1. Brno: Asociace univerzit třetího věku České republiky, 2011.
135 s. ISBN 9788021056404.
KŘIVOHLAVÝ, Jaro. Stárnutí z pohledu pozitivní psychologie: možnosti, které čekají. Vyd. 1. Editor Milada Rabušicová, Ladislav Rabušic. Překlad Lubomír Kotačka. Praha: Grada, 2011. 141 s. ISBN 978-802-4736-044.
MÜHLPACHR, Pavel. Gerontopedagogika. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2004. 203 s. ISBN 8021033452.
PACOVSKÝ, Vladimír. O stárnutí a stáří. Vyd. 1. Praha: Avicenum, 1990. 135 s. ISBN 80-201-0076-8.
RABUŠICOVÁ, Milada; RABUŠIC, Ladislav. Učíme se po celý život?: o vzdělávání dospělých v České republice. Vyd. 1. Brno: Masarykova univerzita, 2008. 339 s. ISBN 978-80-210-4779-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem