Cílem této diplomové práce je stanovit hodnotu společnosti AB, s.r.o. s využitím výnoso-vých metod oceňování. Teoretická část této práce je základním východiskem pro oceňování podniku, podrobně popisuje postup při oceňování, zejména jednotlivé metody oceňování založené na analýze výnosů. Obsahem další - praktické části je strategická a finanční analýza společnosti AB, s.r.o., které jsou východisky pro sestavení finančního plánu, na jehož základě je pak provedeno samotné stanovení hodnoty společnosti AB, s.r.o.
Anotace v angličtině
The aim of this Master thesis is to determine the value of company AB, Ltd. with the aid of income valuation methods. The first theoretical part presents essential basis for valuation, describes in detail the process of valuation and in particular various income valuation methods. The following practical part includes strategic and financial analysis of the company AB, Ltd., that is used in drawing up the financial plan which provides necessary data for determining the value of company AB, Ltd.
Klíčová slova
oceňování společnosti, hodnota společnosti, výnosové metody oceňování, strategická analýza, finanční analýza, finanční plán
Klíčová slova v angličtině
company valuation, value of company, income valuation methods, strategic analysis, financial analysis, financial plan.
Rozsah průvodní práce
98 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této diplomové práce je stanovit hodnotu společnosti AB, s.r.o. s využitím výnoso-vých metod oceňování. Teoretická část této práce je základním východiskem pro oceňování podniku, podrobně popisuje postup při oceňování, zejména jednotlivé metody oceňování založené na analýze výnosů. Obsahem další - praktické části je strategická a finanční analýza společnosti AB, s.r.o., které jsou východisky pro sestavení finančního plánu, na jehož základě je pak provedeno samotné stanovení hodnoty společnosti AB, s.r.o.
Anotace v angličtině
The aim of this Master thesis is to determine the value of company AB, Ltd. with the aid of income valuation methods. The first theoretical part presents essential basis for valuation, describes in detail the process of valuation and in particular various income valuation methods. The following practical part includes strategic and financial analysis of the company AB, Ltd., that is used in drawing up the financial plan which provides necessary data for determining the value of company AB, Ltd.
Klíčová slova
oceňování společnosti, hodnota společnosti, výnosové metody oceňování, strategická analýza, finanční analýza, finanční plán
Klíčová slova v angličtině
company valuation, value of company, income valuation methods, strategic analysis, financial analysis, financial plan.
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a popište metody a postup oceňování podniku AB, s.r.o.
II. Praktická část
Proveďte finanční a strategickou analýzu podniku AB, s.r.o.
Na základě předchozích analýz a prognózy trhu vypracujte finanční plán podniku.
Vypracujte projekt ocenění společnosti AB s využitím vybraných výnosových metod.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte literární rešerši a popište metody a postup oceňování podniku AB, s.r.o.
II. Praktická část
Proveďte finanční a strategickou analýzu podniku AB, s.r.o.
Na základě předchozích analýz a prognózy trhu vypracujte finanční plán podniku.
Vypracujte projekt ocenění společnosti AB s využitím vybraných výnosových metod.
Závěr
Seznam doporučené literatury
ALLMAN, Keith. A. Corporate valuation modeling: a step by step guide. Hoboken: John Wiley and Sons, 2010. 275 s. ISBN 978-0-470-48179-0.
GRÜNWALD Rolf a Jaroslava HOLEČKOVÁ. Finanční analýza a plánování podniku. Praha: Ekopress, s.r.o., 2009. 318 s. ISBN 978-80-86929-26-2.
KISLINGEROVÁ, Eva. Oceňování podniku. 2., přeprac. a dopl. vyd.Praha: C. H. Beck, 2001. 367 s. ISBN 80-7179-529-1.
KOLLER, Tim and Company. Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies. 5th, Edition. Hoboken: John Wiley and Sons. Inc., 2010. 811 s. ISBN 978-0-470-42465-0.
MAŘÍK, Miloš. Metody oceňování podniku proces ocenění, základní metody a postupy, 2. upr. a rozš. vyd. Praha: Ekopress 2007. 492 s. ISBN 978-80-86929-32-3.
Seznam doporučené literatury
ALLMAN, Keith. A. Corporate valuation modeling: a step by step guide. Hoboken: John Wiley and Sons, 2010. 275 s. ISBN 978-0-470-48179-0.
GRÜNWALD Rolf a Jaroslava HOLEČKOVÁ. Finanční analýza a plánování podniku. Praha: Ekopress, s.r.o., 2009. 318 s. ISBN 978-80-86929-26-2.
KISLINGEROVÁ, Eva. Oceňování podniku. 2., přeprac. a dopl. vyd.Praha: C. H. Beck, 2001. 367 s. ISBN 80-7179-529-1.
KOLLER, Tim and Company. Valuation: Measuring and Managing the Value of Companies. 5th, Edition. Hoboken: John Wiley and Sons. Inc., 2010. 811 s. ISBN 978-0-470-42465-0.
MAŘÍK, Miloš. Metody oceňování podniku proces ocenění, základní metody a postupy, 2. upr. a rozš. vyd. Praha: Ekopress 2007. 492 s. ISBN 978-80-86929-32-3.
Přílohy volně vložené
CD
Přílohy vázané v práci
grafy, plány, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí DP: Ing. Eva Kramná
Počet bodů: 45
Otázky:
Přesněji popište, jak jste postupovala při prognóze míry růstu tržeb podniku. Odpověděla: zcela
Vysvětlete, jakým způsobem bude ocenění managementem podniku využito. Odpověděla: zcela
Oponent DP: Ing. Přemysl Pálka, Ph.D.
Počet bodů: 40
Otázky:
Proč jste v tabulce 32 nepočítala s hodnotami beta-zadlužená? Odpověděla: zcela
Je teoreticky možné, aby se pokračující hodnota vypočítaná přes parametrický a Gordonův vzorec rovnala (viz tab. 38)? Vysvětlete. Odpověděla: zcela