Hlavním úkolem bakalářské práce je zpracovat analýzu tuzemského trhu radiálních a diagonálních EM pneumatik pro kolové nakladače a dumpery s koly od 25". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje klíčové prvky marketingu a marketingového výzkumu. Praktická část se zabývá charakteristikou společnosti MITAS a. s., pro kterou je tato práce zpracovávána, analýzou současného tuzemského trhu radiálních a diagonálních EM pneumatik a doporučeními pro zlepšení tržního podílu společnosti MITAS a. s. na domácím trhu.
Anotace v angličtině
The main objective of the bachelor thesis is to make an analysis of the domestic market with radial and bias EM tyres for wheels loaders and dumpers with tyres from 25". There are two parts of the thesis, the theoretical part and the practical part. The theoretical part describes key elements of marketing and marketing research. The practical part is concerned with the characteristics of MITAS a. s. company (MITAS a. s. is the contractor of this thesis), analysis of the present domestic market of radial and bias EM tyres and recommendations for improving market share of MITAS a. s. company on the domestic market.
Marketing, market, analysis of the market, SWOT analysis, segmentation of the market.
Rozsah průvodní práce
60 s. (11 221 znaků).
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním úkolem bakalářské práce je zpracovat analýzu tuzemského trhu radiálních a diagonálních EM pneumatik pro kolové nakladače a dumpery s koly od 25". Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje klíčové prvky marketingu a marketingového výzkumu. Praktická část se zabývá charakteristikou společnosti MITAS a. s., pro kterou je tato práce zpracovávána, analýzou současného tuzemského trhu radiálních a diagonálních EM pneumatik a doporučeními pro zlepšení tržního podílu společnosti MITAS a. s. na domácím trhu.
Anotace v angličtině
The main objective of the bachelor thesis is to make an analysis of the domestic market with radial and bias EM tyres for wheels loaders and dumpers with tyres from 25". There are two parts of the thesis, the theoretical part and the practical part. The theoretical part describes key elements of marketing and marketing research. The practical part is concerned with the characteristics of MITAS a. s. company (MITAS a. s. is the contractor of this thesis), analysis of the present domestic market of radial and bias EM tyres and recommendations for improving market share of MITAS a. s. company on the domestic market.
Marketing, market, analysis of the market, SWOT analysis, segmentation of the market.
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se analýzy trhu.
Praktická část
Charakterizujte firmu Mitas, a.s.
Analyzujte tuzemský trh radiálních a diagonálních pneumatik (skupiny EM/OTR) pneumatik rozměru od 25".
Zhodnoťte analýzu a navrhněte společnosti Mitas, a.s. nová možná místa odbytu.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
Definujte cíle práce a použité metody zpracování práce.
Teoretická část
Zpracujte literární rešerši týkající se analýzy trhu.
Praktická část
Charakterizujte firmu Mitas, a.s.
Analyzujte tuzemský trh radiálních a diagonálních pneumatik (skupiny EM/OTR) pneumatik rozměru od 25".
Zhodnoťte analýzu a navrhněte společnosti Mitas, a.s. nová možná místa odbytu.
Závěr
Seznam doporučené literatury
BARČÍK, Tomáš. Strategický marketing. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2013, 110 s. ISBN 978-80-905247-7-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012, 657, 127 p. ISBN 01-321-0292-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SANDEL, Michael J. Co si za peníze (ne)koupíte: společnost vstupuje do nové éry, vše je na prodej. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013, 207 s. ISBN 978-80-265-0060-5.
TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013, 212 s. ISBN 978-80-265-0054-4.
Seznam doporučené literatury
BARČÍK, Tomáš. Strategický marketing. Praha: Ústav práva a právní vědy, 2013, 110 s. ISBN 978-80-905247-7-4.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. 14th ed. Upper Saddle River, N.J.: Prentice Hall, 2012, 657, 127 p. ISBN 01-321-0292-7.
KOZEL, Roman, Lenka MYNÁŘOVÁ a Hana SVOBODOVÁ. Moderní metody a techniky marketingového výzkumu. 1. vyd. Praha: Grada, 2011, 304 s. ISBN 978-80-247-3527-6.
SANDEL, Michael J. Co si za peníze (ne)koupíte: společnost vstupuje do nové éry, vše je na prodej. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013, 207 s. ISBN 978-80-265-0060-5.
TRUČKA, Jaroslav. Marketing jako šachová hra: vítězné strategie pro získání a udržení zákazníků. 1. vyd. Brno: BizBooks, 2013, 212 s. ISBN 978-80-265-0054-4.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
OPONENT: Ing. Anna Chochoľáková, 19 bodů
V hrozbách SWOT analýza uvádíte, že hrozí vstup nových konkurentů na trhu v Rusku. V práci jsem ale nenašla, jaký je podíl aktivit společnosti MITAS na trhu v Rusku v porovnání s celkovou aktivitou společnosti. Ohrozil by daný vstup konkurentů na trhu existenci celé společnosti? Stejně tak jste jako slabou stránku SWOT analýzy uvedl, že společnost je velká? Proč je to podle Vás slabá stránka? ZODPOVĚZENO ZCELA
VEDOUCÍ: Ing. Karel Slinták, Ph.D., 15 bodů
Na základě jaké metody byla zpracována analýza konkurence (neberu v potaz dotazníkové šetření, neboť v otázkách onoho dotazníku se již pracuje s výčtem konkurentů). Zajímá mne tedy, na základě čeho jste označil uvedené firmy za konkurenty a jaké byly parametry výběru? ZODPOVĚZENO ZCELA
Jak by vypadal rozbor konkurence, pokud byste použil hodnotové křivky pro posouzení výrobků zkoumané firmy s konkurenčními výrobky?
Jakou podnikatelskou strategii by mohla firma využít v případě prvního návrhu v závěrečné části práce?
Doc. Tučková: Kdo je cílovou skupinou pro tyto pneumatiky? Jak probíhalo dotazníkové šetření? A jak jste vybíral oslovené firmy? ZODPOVĚZENO ZCELA
Doc. Kozák: Jsou, podle Vás, pojmy oblíbenost a podíl na trhu ty samé pojmy? Z jakého důvodu jste je zaměňoval? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ Jak vnímáte příležitosti, které jste uvedl ve SWOT analýze? ZODPOVĚZENO ČÁSTEČNĚ