Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání příslušníků Hasičského záchranného
sboru ČR. Prací jsem chtěl poukázat, že se jedná o ucelený, stále se opakující proces,
který se vyvíjí dle potřeb společnosti. V jednotlivých částech se zabývám základními požadavky
na profesi hasiče, historii HZS ČR. Dále mám zaměření na jednotlivé druhy kurzů
a na fyzické testy. Praktická část hledá důvody vstupu do HZS ČR.
Anotace v angličtině
This thesis addresses the problem of educating members of the Fire and Rescue Service of
the Czech Republic. With this thesis I wanted to point out that this is a comprehensive,
repetitive process that evolves according to the needs of society. In the individual chapters
I deal with the basic requirements of the profession of the firefighter in the history of Fire
and Rescue Service of the Czech Republic. Furthermore, I focus on different types of
courses and physical tests. The practical part is looking at reasons for entry into the Fire
and Rescue Service of the Czech Republic.
Klíčová slova
Vzdělávání, Hasičský záchranný sbor, odborná způsobilost, specializační
kurzy, Školní a výcvikové zařízení HZS ČR, mimořádná událost, služební poměr, Integrovaný
záchranný systém, hasič, lektor, výuka, výcvik, zkouška.
Klíčová slova v angličtině
Education, Fire Brigade, prifessional competence and specialization courses,
school and training facility of Fire and Rescue Service of the Czech Republic, extraordinary
event, staff ratio, the Integrated Rescue Systém, fireman, lector, tuition, training, exam.
Rozsah průvodní práce
78
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se věnuje problematice vzdělávání příslušníků Hasičského záchranného
sboru ČR. Prací jsem chtěl poukázat, že se jedná o ucelený, stále se opakující proces,
který se vyvíjí dle potřeb společnosti. V jednotlivých částech se zabývám základními požadavky
na profesi hasiče, historii HZS ČR. Dále mám zaměření na jednotlivé druhy kurzů
a na fyzické testy. Praktická část hledá důvody vstupu do HZS ČR.
Anotace v angličtině
This thesis addresses the problem of educating members of the Fire and Rescue Service of
the Czech Republic. With this thesis I wanted to point out that this is a comprehensive,
repetitive process that evolves according to the needs of society. In the individual chapters
I deal with the basic requirements of the profession of the firefighter in the history of Fire
and Rescue Service of the Czech Republic. Furthermore, I focus on different types of
courses and physical tests. The practical part is looking at reasons for entry into the Fire
and Rescue Service of the Czech Republic.
Klíčová slova
Vzdělávání, Hasičský záchranný sbor, odborná způsobilost, specializační
kurzy, Školní a výcvikové zařízení HZS ČR, mimořádná událost, služební poměr, Integrovaný
záchranný systém, hasič, lektor, výuka, výcvik, zkouška.
Klíčová slova v angličtině
Education, Fire Brigade, prifessional competence and specialization courses,
school and training facility of Fire and Rescue Service of the Czech Republic, extraordinary
event, staff ratio, the Integrated Rescue Systém, fireman, lector, tuition, training, exam.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009)Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu.Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-systém vzdělávání hasičů v součastnost a minulých letech
-struktura škol a vzdělávacích zařízení
-kladené podmínky na fyzický stav a na vzdělání
-stresové situace při výkonu služby, odborné školení za pomoci psychologů
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009)Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu.Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu.Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
-systém vzdělávání hasičů v součastnost a minulých letech
-struktura škol a vzdělávacích zařízení
-kladené podmínky na fyzický stav a na vzdělání
-stresové situace při výkonu služby, odborné školení za pomoci psychologů
Seznam doporučené literatury
133/1985 Sb.Zákon České nár.rady o požární ochraně
239/2000 Sb.Zákon o integrovaném záchranném systému
238/2000 Sb.Zákon o hasičském záchranném sboru
361/2003 Sb.Zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů
128/2000 Sb.Zákon o obcích
129/2000 Sb.Zákon o krajích
127/2005 Sb.Zákon o elektronické komunikaci
240/2000 Sb.Zákon o krizovém řízení
Všechny zákony ve znění pozdějších předpisů.
Dle Sbírky interních aktů řízení generálního ředitele HZS ČR (dále jen SIAŘ).
SIAŘ 9/2010 Podmínky pro výkon speciálních činností u HZS
SIAŘ 23/2010 odborná způsobilost příslušníků HZS
SIAŘ 57/2008 Vzdělávací programy v systému vzdělávání příslušníků
SIAŘ 23/2006 Postup při organizaci služební zkoušky
SIAŘ 11/2010 Organizace vzdělávání,
Seznam doporučené literatury
133/1985 Sb.Zákon České nár.rady o požární ochraně
239/2000 Sb.Zákon o integrovaném záchranném systému
238/2000 Sb.Zákon o hasičském záchranném sboru
361/2003 Sb.Zákon o služebním poměru příslušníků bezpečnostních sborů
128/2000 Sb.Zákon o obcích
129/2000 Sb.Zákon o krajích
127/2005 Sb.Zákon o elektronické komunikaci
240/2000 Sb.Zákon o krizovém řízení
Všechny zákony ve znění pozdějších předpisů.
Dle Sbírky interních aktů řízení generálního ředitele HZS ČR (dále jen SIAŘ).
SIAŘ 9/2010 Podmínky pro výkon speciálních činností u HZS
SIAŘ 23/2010 odborná způsobilost příslušníků HZS
SIAŘ 57/2008 Vzdělávací programy v systému vzdělávání příslušníků
SIAŘ 23/2006 Postup při organizaci služební zkoušky
SIAŘ 11/2010 Organizace vzdělávání,