Cílem bakalářské zjistit práce je zjistit, jak přechod dospívajícího ze základní na střední školu ovlivňuje jeho socializaci. Bakalářská práce je zaměřena na roli dospívajícího při výběru střední školy, dále na problémy socializace v období dospívání a její vlivy na jedince. Zabývá se prostředím nové třídy, vlivu vyučujících a možnou úspěšnou socializací mladého jedince po absolvování adaptačního kurzu. V neposlední řadě jsou zde zmíněny i vztahy mezi mladými jedinci a možné projevy maladaptivního chování při neúspěšné socializaci.
Anotace v angličtině
The aim of bacheloŕs thesis is find out how adolescent transition from primary to high school affects the socialization. Bacheloŕs thesis is focuses on the role of the adolescent in selecting a high school, as well as the problems of socialization in adolescence and its impact on the individual. Deals with a new class enviroment, the influence of teachers a possible succcessful socialization of young individuals after completion of the adaptation rate. Finally, it discusses the relations between young individuals and the possible manifestations of maladaptive behavior unsuccessful socialization.
Cílem bakalářské zjistit práce je zjistit, jak přechod dospívajícího ze základní na střední školu ovlivňuje jeho socializaci. Bakalářská práce je zaměřena na roli dospívajícího při výběru střední školy, dále na problémy socializace v období dospívání a její vlivy na jedince. Zabývá se prostředím nové třídy, vlivu vyučujících a možnou úspěšnou socializací mladého jedince po absolvování adaptačního kurzu. V neposlední řadě jsou zde zmíněny i vztahy mezi mladými jedinci a možné projevy maladaptivního chování při neúspěšné socializaci.
Anotace v angličtině
The aim of bacheloŕs thesis is find out how adolescent transition from primary to high school affects the socialization. Bacheloŕs thesis is focuses on the role of the adolescent in selecting a high school, as well as the problems of socialization in adolescence and its impact on the individual. Deals with a new class enviroment, the influence of teachers a possible succcessful socialization of young individuals after completion of the adaptation rate. Finally, it discusses the relations between young individuals and the possible manifestations of maladaptive behavior unsuccessful socialization.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009) a dále podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Bude dbáno na dodržování zásad etiky v publikaci a pravidel společenskovědního výzkumu. Výsledky práce budou průběžně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Bakalářská práce bude zaměřena na:
- socializaci v období dospívání;
- výběr střední školy - role rodičů a studenta;
- problémy socializace při přechodu ze základní na střední školu:
- prostředí třídy;
- vliv pedagoga;
- vztahy mezi vrstevníky;
- vliv adaptačního kurzu na efektivní socializaci studenta.
Součástí práce bude empirické šetření (dotazník) formou kvantitativního výzkumu zaměřeného na problémy socializace při přechodu ze základní školy na střední školu.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009) a dále podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto textu. Bude dbáno na dodržování zásad etiky v publikaci a pravidel společenskovědního výzkumu. Výsledky práce budou průběžně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
Bakalářská práce bude zaměřena na:
- socializaci v období dospívání;
- výběr střední školy - role rodičů a studenta;
- problémy socializace při přechodu ze základní na střední školu:
- prostředí třídy;
- vliv pedagoga;
- vztahy mezi vrstevníky;
- vliv adaptačního kurzu na efektivní socializaci studenta.
Součástí práce bude empirické šetření (dotazník) formou kvantitativního výzkumu zaměřeného na problémy socializace při přechodu ze základní školy na střední školu.
Seznam doporučené literatury
Čačka,O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Brno: Nakladatel Jan Šabata, 2000.
Dunovský,J. a kol. Sociální pediatrie. Praha: Grada, 1999.
Gillnerová,I.,Krejčová,L. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012.
Helus,Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.
Krejčová,L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011.
Langmeier,J., Krejčířová,D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998.
Další literatura bude během zpracovávání bakalářské práce průběžně doplňována.
Seznam doporučené literatury
Čačka,O. Psychologie duševního vývoje dětí a dospívajících s faktory optimalizace. Brno: Nakladatel Jan Šabata, 2000.
Dunovský,J. a kol. Sociální pediatrie. Praha: Grada, 1999.
Gillnerová,I.,Krejčová,L. Sociální dovednosti ve škole. Praha: Grada, 2012.
Helus,Z. Sociální psychologie pro pedagogy. Praha: Grada, 2007.
Krejčová,L. Psychologické aspekty vzdělávání dospívajících. Praha: Grada, 2011.
Langmeier,J., Krejčířová,D. Vývojová psychologie. Praha: Grada, 1998.
Další literatura bude během zpracovávání bakalářské práce průběžně doplňována.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Hungr: Jaký stěžejní závěr práce byste mohl uvést?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
dr. Dalajka: Uvádíte poměrně málo použité literatury. Proč?