Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání a následné zapojení do pracovního procesu zdravotních asistentů, rozdíly mezi pozici zdravotní sestra a zdravotní asistent. Cílem je objasnit význam novely zákona, její dopad na vzdělávání a následné zařazení do zdravotnictví. Ve své diplomové práci se zaměřuji na možnosti vzdělávání a odchodu zdravotních pracovníků do zahraničí, převážné do Velké Británie.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on training and subsequent employment participation of medical assistants, differences between the position of nurse and healthcare assistant. The aim is to clarify the meaning of the amended Act, its impact on learning and subsequent inclusion in health. In my dessertation, I focus on educational opportunities and the departure of health workers abroad, mainly in UK.
Klíčová slova
zdravotní asistent, zdravotní sestra, vzdělávání, ošetřovatelství, Velká Británie.
Diplomová práce je zaměřena na problematiku vzdělávání a následné zapojení do pracovního procesu zdravotních asistentů, rozdíly mezi pozici zdravotní sestra a zdravotní asistent. Cílem je objasnit význam novely zákona, její dopad na vzdělávání a následné zařazení do zdravotnictví. Ve své diplomové práci se zaměřuji na možnosti vzdělávání a odchodu zdravotních pracovníků do zahraničí, převážné do Velké Británie.
Anotace v angličtině
Thesis is focused on training and subsequent employment participation of medical assistants, differences between the position of nurse and healthcare assistant. The aim is to clarify the meaning of the amended Act, its impact on learning and subsequent inclusion in health. In my dessertation, I focus on educational opportunities and the departure of health workers abroad, mainly in UK.
Klíčová slova
zdravotní asistent, zdravotní sestra, vzdělávání, ošetřovatelství, Velká Británie.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- historie a současnost ošetřovatelství;
- změna zákona o zdravotnictví;
- pracovní uplatnění dětí ze středních zdravotních škol.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění dalšího pracovního uplatnění dětí ze zdravotních škol.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v SR UTB ve Zlíně č. 7/2014, včetně příloh, případně podle dalších materiálů. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- historie a současnost ošetřovatelství;
- změna zákona o zdravotnictví;
- pracovní uplatnění dětí ze středních zdravotních škol.
Součástí práce bude sociologický průzkum zaměřený na zjištění dalšího pracovního uplatnění dětí ze zdravotních škol.
Seznam doporučené literatury
ALEXANDER, F., J. RUNCIMAN. Struktura kompetencí všeobecné sestry podle ICN. Brno: NCONZO, 2003.
BÁRTLOVÁ, S. Sociologie medicíny a zdravotnictví. 5. přepracované vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2003.
BOTÁNKOVÁ, J. Zdravotní sestra povolání, poslání, nebo trest. ZN, 2008, č. 5.
HAŠKOVCOVÁ, H. Manuálek o etice. 1. vydání. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně, 2000.
ROZSYPALOVÁ, M., H. SVOBODOVÁ. Sestry vzpomínají: příspěvek k historii ošetřovatelství. 1. vydání. Praha: Grada, 2006
STAŇKOVÁ, M. Základy teorie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
ALEXANDER, F., J. RUNCIMAN. Struktura kompetencí všeobecné sestry podle ICN. Brno: NCONZO, 2003.
BÁRTLOVÁ, S. Sociologie medicíny a zdravotnictví. 5. přepracované vyd. Brno: Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů, 2003.
BOTÁNKOVÁ, J. Zdravotní sestra povolání, poslání, nebo trest. ZN, 2008, č. 5.
HAŠKOVCOVÁ, H. Manuálek o etice. 1. vydání. Brno: Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví v Brně, 2000.
ROZSYPALOVÁ, M., H. SVOBODOVÁ. Sestry vzpomínají: příspěvek k historii ošetřovatelství. 1. vydání. Praha: Grada, 2006
STAŇKOVÁ, M. Základy teorie ošetřovatelství. 1. vyd. Praha: Karolinum, 1997.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce - viz posudky
- odpověděla částečně
3. doc. Kutnohorská: Jakým způsobem jste prováděla rešerši diplomové práce?