Jsou zákonem dané možnosti, do jaké základní školy a za jakých podmínek se zařazují handicapované děti. Zaměřila jsem se na děti s Poruchami autistického spektra v okrese Znojmo. Jaké zde mají možnosti při výběru základní školy a jakými aktivitami v mimoškolní činnosti mohou trávit svůj volný čas. Dalším okruhem zájmu mé bakalářské práce je zjistit, jaký názor na integraci a inkluzi do běžné základní školy dětí s Poruchou autistického spektra mají jejich rodiče, pedagogové a ostatní osoby pracující s těmito dětmi. Průzkum budu provádět formou dotazníku pro rodiče dětí a rozhovorem s pedagogy a ostatními pracovníky. Vzhledem k úzké skupině respondentů budou získaná data zpracována kvalitativní metodou.
Anotace v angličtině
They are the law of the possibilities to which primary school and under what conditions are classified disabled children. I focused on children with Autism spectrum disorders in the district of Znojmo. What are they have options when choosing a primary school and in extracurricular activities such activities can spend their leisure time. Another area of interest of my thesis is to determine the attitudes toward integration and inclusion into regular primary school children with Autism spectrum disorders have their parents, teachers and others working with these children. The survey I carried out a questionnaire for parents and interviews with teachers and other workers. Due to the close group of respondents obtained data will be processed by qualitative method.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, integrace, inkluze, individuální vzdělávací plán, osobní asistent, asistent pedagoga
Jsou zákonem dané možnosti, do jaké základní školy a za jakých podmínek se zařazují handicapované děti. Zaměřila jsem se na děti s Poruchami autistického spektra v okrese Znojmo. Jaké zde mají možnosti při výběru základní školy a jakými aktivitami v mimoškolní činnosti mohou trávit svůj volný čas. Dalším okruhem zájmu mé bakalářské práce je zjistit, jaký názor na integraci a inkluzi do běžné základní školy dětí s Poruchou autistického spektra mají jejich rodiče, pedagogové a ostatní osoby pracující s těmito dětmi. Průzkum budu provádět formou dotazníku pro rodiče dětí a rozhovorem s pedagogy a ostatními pracovníky. Vzhledem k úzké skupině respondentů budou získaná data zpracována kvalitativní metodou.
Anotace v angličtině
They are the law of the possibilities to which primary school and under what conditions are classified disabled children. I focused on children with Autism spectrum disorders in the district of Znojmo. What are they have options when choosing a primary school and in extracurricular activities such activities can spend their leisure time. Another area of interest of my thesis is to determine the attitudes toward integration and inclusion into regular primary school children with Autism spectrum disorders have their parents, teachers and others working with these children. The survey I carried out a questionnaire for parents and interviews with teachers and other workers. Due to the close group of respondents obtained data will be processed by qualitative method.
Klíčová slova
Poruchy autistického spektra, integrace, inkluze, individuální vzdělávací plán, osobní asistent, asistent pedagoga
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na způsob zařazování žáků s PAS do určitých druhů ZŠ a jejich možnosti trávení volného času
- charakteristika a vývoj PAS
- možné změny v umisťování dětí do ZŠ z pohledu zákona, pedagogů a rodičů
Součástí práce bude realizovaný výzkum zaměřený na zjištění stavu umisťování dětí s PAS do ZŠ a možnosti volnočasových aktivit v okrese Znojmo a zkušenosti pedagogů s těmito dětmi.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na způsob zařazování žáků s PAS do určitých druhů ZŠ a jejich možnosti trávení volného času
- charakteristika a vývoj PAS
- možné změny v umisťování dětí do ZŠ z pohledu zákona, pedagogů a rodičů
Součástí práce bude realizovaný výzkum zaměřený na zjištění stavu umisťování dětí s PAS do ZŠ a možnosti volnočasových aktivit v okrese Znojmo a zkušenosti pedagogů s těmito dětmi.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon
Bělohlávková, M., Vosmik, M. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Praha: Portál, 2010
Jelínková, M. Autismus VIII. Pedagogicko- psychologické hodnocení a výchovně vzdělávací strategie u žáků s autismem. Praha: Institut PPP, 2004
Thorová, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006
Thorová, K. Poruchy autistického spektra- včasná diagnóza brána k účinné pomoci. Praha: Apla, 2006
http://www.msmt.cz/
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Zákon č. 561/2004 Sb., školský zákon
Bělohlávková, M., Vosmik, M. Žáci s poruchou autistického spektra v běžné škole. Praha: Portál, 2010
Jelínková, M. Autismus VIII. Pedagogicko- psychologické hodnocení a výchovně vzdělávací strategie u žáků s autismem. Praha: Institut PPP, 2004
Thorová, K. Poruchy autistického spektra. Praha: Portál, 2006
Thorová, K. Poruchy autistického spektra- včasná diagnóza brána k účinné pomoci. Praha: Apla, 2006
http://www.msmt.cz/
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.