Bakalářská práce "Dětská hra a její místo ve výchově" sestává ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část objasňuje význam dětské hry, její vývoj a funkci, kterou plní v životě dítěte. Seznamuje s klasifikací her a hračkami. Práce se též zabývá rodinnými vazbami a vztahy mezi vrstevníky. Neopomíjí herní tendence poskytované školskými institucemi a instituce stojící mimo školní rámec.
Část praktická je tvořena kvantitativním výzkumem. Zabývá se vytvořeným dotazníkem, hypotézami a vyhodnocenými odpověďmi respondentů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Children´s game and its place in education" is composed of two main parts theoretical and practical. The theoretical part clarifies the importance of children´s game, its development and function which it fulfills in the life of a child. It introduces the reader to classification of games and toys. Thesis also deals with family relationships and relationships between peers. It does not ignore gaming trends provided by school institutions and institutions outside the school framework. The practical part is composed of quantitative research. It deals with the created questionnaire, hypotheses and evaluated answers of respondents.
Bakalářská práce "Dětská hra a její místo ve výchově" sestává ze dvou částí teoretické a praktické. Teoretická část objasňuje význam dětské hry, její vývoj a funkci, kterou plní v životě dítěte. Seznamuje s klasifikací her a hračkami. Práce se též zabývá rodinnými vazbami a vztahy mezi vrstevníky. Neopomíjí herní tendence poskytované školskými institucemi a instituce stojící mimo školní rámec.
Část praktická je tvořena kvantitativním výzkumem. Zabývá se vytvořeným dotazníkem, hypotézami a vyhodnocenými odpověďmi respondentů.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis "Children´s game and its place in education" is composed of two main parts theoretical and practical. The theoretical part clarifies the importance of children´s game, its development and function which it fulfills in the life of a child. It introduces the reader to classification of games and toys. Thesis also deals with family relationships and relationships between peers. It does not ignore gaming trends provided by school institutions and institutions outside the school framework. The practical part is composed of quantitative research. It deals with the created questionnaire, hypotheses and evaluated answers of respondents.
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na postižení aspektů dětské hry v rodině a předškolní oblasti (MŠ) s důrazem na socializační prvky (přátelství, komunikace).
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) zaměřený na vztah a přístup rodičů ke hře dítěte.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na postižení aspektů dětské hry v rodině a předškolní oblasti (MŠ) s důrazem na socializační prvky (přátelství, komunikace).
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) zaměřený na vztah a přístup rodičů ke hře dítěte.
Seznam doporučené literatury
Klusák, M., Kučera, M. Dětské hry - games. Praha: Karolinum, 2010.
Koťátková, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing a.s., 2005.
Kraus, B., Poláčková, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001.
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing a.s., 2006.
Zapletal, M. Špalíček her. Praha: Albatros, 1988.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Klusák, M., Kučera, M. Dětské hry - games. Praha: Karolinum, 2010.
Koťátková, S. Hry v mateřské škole v teorii a praxi. Praha: Grada Publishing a.s., 2005.
Kraus, B., Poláčková, V. Člověk - prostředí - výchova. Brno: Paido, 2001.
Langmeier, J., Krejčířová, D. Vývojová psychologie. Praha: Grada Publishing a.s., 2006.
Zapletal, M. Špalíček her. Praha: Albatros, 1988.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. Dr. Tannenbergerová: Překvapilo Vás nějaká data při výzkumu?