Cílem bakalářské práce je pokus o zviditelnění tří brněnských osobností a jejich přínos pro sociální pedagogiku. Jedná se o méně známé osobnosti z oborů psychologie a pedagogiky. Bakalářská práce popisuje ve stručnosti jejich životní osudy, zabývá se dílem, které vytvořili. V závěru se pokouší určit, kdo svou prací více ovlivnil sociální pedagogiku u nás. Jedná se o práci teoretickou, založenou na historickosrovnávací analýze textu a dostupných materiálů.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is an attempt to highlight three of Brno personalities and their contribution for Social pedagogy. These are less well known personalities from the fields of psychology and pedagogy. The thesis describes in brief their life destinies, it deals with the work they have created. In the end, is trying to determine who their work more influenced by social education with us. It is a theoretical work, based on historical comparative the analysis of the text and available materials.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, psychologie, pedagogika, analýza textu, osobnost.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, psychology, pedagogy, text analysis, personality.
Rozsah průvodní práce
57s. (67073 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je pokus o zviditelnění tří brněnských osobností a jejich přínos pro sociální pedagogiku. Jedná se o méně známé osobnosti z oborů psychologie a pedagogiky. Bakalářská práce popisuje ve stručnosti jejich životní osudy, zabývá se dílem, které vytvořili. V závěru se pokouší určit, kdo svou prací více ovlivnil sociální pedagogiku u nás. Jedná se o práci teoretickou, založenou na historickosrovnávací analýze textu a dostupných materiálů.
Anotace v angličtině
The aim of the thesis is an attempt to highlight three of Brno personalities and their contribution for Social pedagogy. These are less well known personalities from the fields of psychology and pedagogy. The thesis describes in brief their life destinies, it deals with the work they have created. In the end, is trying to determine who their work more influenced by social education with us. It is a theoretical work, based on historical comparative the analysis of the text and available materials.
Klíčová slova
Sociální pedagogika, psychologie, pedagogika, analýza textu, osobnost.
Klíčová slova v angličtině
Social pedagogy, psychology, pedagogy, text analysis, personality.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou
pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na stručné životopisy vybraných osobností brněnského regionu.
- na odkaz jejich práce v oblasti psychologie a pedagogiky
- na srovnání jejich přínosu pro sociální pedagogiku
Praktiká část se bude zabývat "analýzou textů".
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS.Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou
pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na stručné životopisy vybraných osobností brněnského regionu.
- na odkaz jejich práce v oblasti psychologie a pedagogiky
- na srovnání jejich přínosu pro sociální pedagogiku
Praktiká část se bude zabývat "analýzou textů".
Seznam doporučené literatury
Chlup, O. Velemínský, K. Uher, J. O novou školu. Praha: Čin, 1933
Konečný, R. Když dětem nejde učení. Praha: Státní nakladatelství, 1961
Konečný, R. Živá slova. Brno: Zář, 1946
Kratina, F. Typ a typologie. Brno: Ústřední učitelské nakladatelství, 1942
Kratina, F. Eidetická vloha. Olomouc: Orbis, 1930
Uher, J. Středoškolský student a jeho svět: příspěvek k psychologii moravského studenta.Praha: Profesorské nakladatelství a knihkupectví, 1939
Uher, J. Problém kázně. Praha, 1924
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu
Seznam doporučené literatury
Chlup, O. Velemínský, K. Uher, J. O novou školu. Praha: Čin, 1933
Konečný, R. Když dětem nejde učení. Praha: Státní nakladatelství, 1961
Konečný, R. Živá slova. Brno: Zář, 1946
Kratina, F. Typ a typologie. Brno: Ústřední učitelské nakladatelství, 1942
Kratina, F. Eidetická vloha. Olomouc: Orbis, 1930
Uher, J. Středoškolský student a jeho svět: příspěvek k psychologii moravského studenta.Praha: Profesorské nakladatelství a knihkupectví, 1939
Uher, J. Problém kázně. Praha, 1924
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce - viz posudky
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem
3. doc. PhDr. Lubomír Vašina, CSc.: Kdo byl zakladatelem brněnské psychologické školy?
- odpověděl vyčerpávajícím způsobem