Ve své bakalářské práci s názvem Sociální aspekty vzdělávání vojenských specialistů, rozdělenou na teoretickou a praktickou část, pojednávám o způsobech a zásadách efektivního vzdělávání na pracovišti. Teoretická část je zaměřena na dané zásady účinného proškolování, vzdělávání pracovníků v organizacích, přičemž vycházím také ze stanovisek vzdělávání celé společnosti. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na způsob, jakým je zabezpečeno vzdělávání vojenských specialistů v zařízeních Armády České Republiky. Pomocí kvantitativního výzkumu zjišťuji kvalitu a účinnost vzdělávacího procesu vojenských specialistů v armádě. Výzkum je zaměřen a prováděn u vojenských hasičských specialistů v praxi.
Anotace v angličtině
The goal of this work, Social aspects of training of military specialists' theoretical and practical part is to compare different policies for effective education in the theoretical part. Practical part: How is secured training of military specialists in the facilities of the Army of the Czech Republic. The theoretical part includes the principles of effective training and education of employees in organizations, of course, is based on the opinions of education for the entire company. In the practical part I want to focus on quantitative research on the process of training military specialists, which determines how good or poor education process in the army. I will focus on the education of military firefighting specialists in practice.
Klíčová slova
rozvíjení vzdělávání, systémové vzdělávání specialistů, činnost personalistů, výkon na pracovišti, proces učení, lidské zdroje, společnost, komunikace
Klíčová slova v angličtině
development of education, system of education specialists, activity of HR (human ressource), performance at work, learning, human resources, company communication
Rozsah průvodní práce
63 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci s názvem Sociální aspekty vzdělávání vojenských specialistů, rozdělenou na teoretickou a praktickou část, pojednávám o způsobech a zásadách efektivního vzdělávání na pracovišti. Teoretická část je zaměřena na dané zásady účinného proškolování, vzdělávání pracovníků v organizacích, přičemž vycházím také ze stanovisek vzdělávání celé společnosti. Praktická část bakalářské práce je zaměřena na způsob, jakým je zabezpečeno vzdělávání vojenských specialistů v zařízeních Armády České Republiky. Pomocí kvantitativního výzkumu zjišťuji kvalitu a účinnost vzdělávacího procesu vojenských specialistů v armádě. Výzkum je zaměřen a prováděn u vojenských hasičských specialistů v praxi.
Anotace v angličtině
The goal of this work, Social aspects of training of military specialists' theoretical and practical part is to compare different policies for effective education in the theoretical part. Practical part: How is secured training of military specialists in the facilities of the Army of the Czech Republic. The theoretical part includes the principles of effective training and education of employees in organizations, of course, is based on the opinions of education for the entire company. In the practical part I want to focus on quantitative research on the process of training military specialists, which determines how good or poor education process in the army. I will focus on the education of military firefighting specialists in practice.
Klíčová slova
rozvíjení vzdělávání, systémové vzdělávání specialistů, činnost personalistů, výkon na pracovišti, proces učení, lidské zdroje, společnost, komunikace
Klíčová slova v angličtině
development of education, system of education specialists, activity of HR (human ressource), performance at work, learning, human resources, company communication
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- strategii řízení lidských zdrojů (vysvětlení důležitých pojmů),
- vzdělávání pracovníků v organizaci ( metody vzdělávání, subjekty, formování pracovních schopností, učení, význam vzdělávání pro organizaci),
- systémy prohlubování kvalifikace složek civilní ochrany, vojenské ochrany, státní správy (legislativa, vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání, vzdělávání vedoucích pracovníků, zvláštní odborná způsobilost).
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,
smíšený) zaměřený na systémy vzdělávání vojenských specialistů, jejich efektivitu a sociální dopad.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních
vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- strategii řízení lidských zdrojů (vysvětlení důležitých pojmů),
- vzdělávání pracovníků v organizaci ( metody vzdělávání, subjekty, formování pracovních schopností, učení, význam vzdělávání pro organizaci),
- systémy prohlubování kvalifikace složek civilní ochrany, vojenské ochrany, státní správy (legislativa, vstupní vzdělávání, průběžné vzdělávání, vzdělávání vedoucích pracovníků, zvláštní odborná způsobilost).
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní,
smíšený) zaměřený na systémy vzdělávání vojenských specialistů, jejich efektivitu a sociální dopad.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů, nejnovější trendy a postupy.10.vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BĚLOHLAVEK, F. Organizační chování. 1.vyd. Olomouc: Rubico, s.r.o., 1996. ISBN 80-85839-09-1.
DVOŘAKOVA, Z. a kolektiv Slovník pojmů k řízení lidských zdrojů. 1.vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-468-6.
HRONIK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4.vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
KOUBEK, J. Řízení pracovního výkonu. 1.vyd. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-116.
LEŠTINSKA, V., VIDLAKOVA, O., ŠELEŠOVSKY, J., ŠPAČEK, D. Personalistika ve veřejné správě (manuál pro personalisty územních samosprávných celků). 1.vyd. Brno:
Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3984-1.
MALATEK, V., POLONSKY, D. Metody sociologického výzkumu. 1.vyd. Karvina: Slezska univerzita v Opavě, 1998. ISBN 80-7248-015-4.
MAYEROVA, M., RŮŽIČKA, J. Psychologie v hospodářské praxi. 1.vyd. Plzeň: Zapadočeska univerzita Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7043-614-1.
Legislativa - zákony a vyhlášky spojené s touto problematikou.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během
práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
ARMSTRONG, M. Řízení lidských zdrojů, nejnovější trendy a postupy.10.vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1407-3.
BĚLOHLAVEK, F. Organizační chování. 1.vyd. Olomouc: Rubico, s.r.o., 1996. ISBN 80-85839-09-1.
DVOŘAKOVA, Z. a kolektiv Slovník pojmů k řízení lidských zdrojů. 1.vyd. Praha: C. H. Beck, 2004. ISBN 80-7179-468-6.
HRONIK, F. Rozvoj a vzdělávání pracovníků. 1.vyd. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1457-8.
KOUBEK, J. Řízení lidských zdrojů: základy moderní personalistiky. 4.vyd. Praha: Management Press, 2007. ISBN 978-80-7261-168-3.
KOUBEK, J. Řízení pracovního výkonu. 1.vyd. Praha: Management Press, 2004. ISBN 80-7261-116.
LEŠTINSKA, V., VIDLAKOVA, O., ŠELEŠOVSKY, J., ŠPAČEK, D. Personalistika ve veřejné správě (manuál pro personalisty územních samosprávných celků). 1.vyd. Brno:
Masarykova univerzita, 2006. ISBN 80-210-3984-1.
MALATEK, V., POLONSKY, D. Metody sociologického výzkumu. 1.vyd. Karvina: Slezska univerzita v Opavě, 1998. ISBN 80-7248-015-4.
MAYEROVA, M., RŮŽIČKA, J. Psychologie v hospodářské praxi. 1.vyd. Plzeň: Zapadočeska univerzita Plzeň, 2008. ISBN 978-80-7043-614-1.
Legislativa - zákony a vyhlášky spojené s touto problematikou.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během
práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděl částečně
3. dr. Dalajka: Co se rozumí termínem "sociální aspekty"?
- odpověděl částečně
Práce obsahuje vážné prohřešky proti zásadám psaní odborného textu. Nedostatečně je rozpracována teoretická část práce, která má převážně popisný a normativní charakter. V praktické části autor neprokázal zvládnutí metodologických postupů v rozsahu bakalářského studia.