Práce je zaměřena na výukové a výchovné problémy žáků na základních školách. Zabývá se příčinami těchto problémů a řešením této problematiky. Poukazuje na nezbytnou spolupráci mezi žákem, rodiči a školou.
Anotace v angličtině
This dissertaion work focuses on educational and behavioural problems and their solutions. The work emphasizes the need of essential cooperation between the child, parents and school.
Klíčová slova
šikana, záškoláctví, kriminalita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, rodina, rodič, pedagog, žák
Práce je zaměřena na výukové a výchovné problémy žáků na základních školách. Zabývá se příčinami těchto problémů a řešením této problematiky. Poukazuje na nezbytnou spolupráci mezi žákem, rodiči a školou.
Anotace v angličtině
This dissertaion work focuses on educational and behavioural problems and their solutions. The work emphasizes the need of essential cooperation between the child, parents and school.
Klíčová slova
šikana, záškoláctví, kriminalita, dyslexie, dysgrafie, dysortografie, rodina, rodič, pedagog, žák
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na typy výchovných problémů,
- na typy výukových problémů,
- na příčiny výchovných a výukových problémů,
- na řešení problematiky.
Součástí práce budou kazuistiky více osob, zaměřené na zjištění daného problému, proč došlo k výchovným a výukovým problémům u těchto osob (vliv rodiny, školy, prostředí).
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena:
- na typy výchovných problémů,
- na typy výukových problémů,
- na příčiny výchovných a výukových problémů,
- na řešení problematiky.
Součástí práce budou kazuistiky více osob, zaměřené na zjištění daného problému, proč došlo k výchovným a výukovým problémům u těchto osob (vliv rodiny, školy, prostředí).
Seznam doporučené literatury
Auger, M. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005.
Bendl, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011.
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
Kyriacou, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.
Langer, S. Problémový žák na prvním stupni základní školy. Hradec Králové: Kotva, 1999.
Train, A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2002.
Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001.
Zelinková, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Auger, M. Učitel a problémový žák: strategie pro řešení problémů s kázní a učením. Praha: Portál, 2005.
Bendl, S. Kázeňské problémy ve škole. Praha: Triton, 2011.
Gavora, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2010.
Kyriacou, Ch. Řešení výchovných problémů ve škole. Praha: Portál, 2005.
Langer, S. Problémový žák na prvním stupni základní školy. Hradec Králové: Kotva, 1999.
Train, A. Nejčastější poruchy chování u dětí. Praha: Portál, 2002.
Vágnerová, M. Psychologie problémového dítěte školního věku. Praha: Karolinum, 2001.
Zelinková, O. Poruchy učení. Praha: Portál, 2003.
Další literatura bude obsažena v Projektu bakalářské práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.