Tato bakalářská práce se zaměřuje na to, jak vyplňují děti předškolního věku volný čas a jaký vliv může mít aktivní trávení volného času na jejich rozvoj. Teoretická část práce poukazuje na možnosti trávení volného času dětí předškolního věku a to především ve městě Zlíně. Tato bakalářská práce zároveň poukazuje na správné definování volného času ve vztahu k fyzickým a psychickým schopnostem dětí předškolního věku. Praktická část práce se zabývá vlivem aktivního trávení volného času na děti předškolního věku, a to pomocí kvantitativního výzkumu, jenž je realizován formou dotazníků. Dále si dává za cíl představit zařízení, kde děti mohou docházet a svůj volný čas vyplnit a jak.
Anotace v angličtině
This thesis concerns at childrens free time fill and possible impact of active leisure on their advancement. The theoretical part of the work refers to the leisure options for preschool children especially in the town of Zlín. This thesis also points to the correct definition of leisure time in relation to the physical and psychological abilities of preschool children. The practical part of the thesis deals with the influence of active leisure for children of pre-school age using quantitative research which is carried out by questionnaires. Further aims to introduce the device, where and how children can experience and fill in their free time
Klíčová slova
Volný čas, děti předškolního věku, volnočasová centra ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Preschool children, Leisure options
Rozsah průvodní práce
55 s. (59 645 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zaměřuje na to, jak vyplňují děti předškolního věku volný čas a jaký vliv může mít aktivní trávení volného času na jejich rozvoj. Teoretická část práce poukazuje na možnosti trávení volného času dětí předškolního věku a to především ve městě Zlíně. Tato bakalářská práce zároveň poukazuje na správné definování volného času ve vztahu k fyzickým a psychickým schopnostem dětí předškolního věku. Praktická část práce se zabývá vlivem aktivního trávení volného času na děti předškolního věku, a to pomocí kvantitativního výzkumu, jenž je realizován formou dotazníků. Dále si dává za cíl představit zařízení, kde děti mohou docházet a svůj volný čas vyplnit a jak.
Anotace v angličtině
This thesis concerns at childrens free time fill and possible impact of active leisure on their advancement. The theoretical part of the work refers to the leisure options for preschool children especially in the town of Zlín. This thesis also points to the correct definition of leisure time in relation to the physical and psychological abilities of preschool children. The practical part of the thesis deals with the influence of active leisure for children of pre-school age using quantitative research which is carried out by questionnaires. Further aims to introduce the device, where and how children can experience and fill in their free time
Klíčová slova
Volný čas, děti předškolního věku, volnočasová centra ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, Preschool children, Leisure options
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí předškolního věku a pedagogiky volného času.
Příprava metodiky a empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí předškolního věku a pedagogiky volného času.
Příprava metodiky a empirické části, zpracování projektu výzkumu a stanovení výzkumného problému.
Realizace kvantitavního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 9788073152239.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.
TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, Sabina. Problém výchovy na prahu 21. storočia alebo o ,,obrate k psychagógii´´ v súčasnej filozofii výchovy. Bratislava: Iris, 2007. ISBN 978-80-89256-04-4.
Seznam doporučené literatury
JANIŠ, Kamil. Úvod do problematiky volného času. Opava: Slezská univerzita v Opavě, Fakulta veřejných politik, Ústav pedagogických a psychologických věd, 2009. ISBN 978-80-7248-530-7.
KNOTOVÁ, Dana. Pedagogické dimenze volného času. Brno: Paido, 2011. ISBN 9788073152239.
HOFBAUER, Břetislav. Děti, mládež a volný čas. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-927-5.
ŠPAŇHELOVÁ, Ilona. Dítě v předškolním období. Praha: Mladá fronta, 2004. ISBN 80-204-1187-9.
TOLNAIOVÁ GÁLIKOVÁ, Sabina. Problém výchovy na prahu 21. storočia alebo o ,,obrate k psychagógii´´ v súčasnej filozofii výchovy. Bratislava: Iris, 2007. ISBN 978-80-89256-04-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma své bakalářské práce, teoretická východiska a dále metodologii výzkumného šetření (výzkumný vzorek, metody získávání dat, zpracování a interpretace). Studentka shrnula hlavní zjištění vycházející z výzkumného šetření. Studentka reagovala na otázky uvedené v posudcích oponenta a vedoucího bakalářské práce. V rámci odpovědí na otázky vedoucího bakalářské práce studentka improvizovala, neměla ujasněné a přesné všechny odpovědi. Byl diskutován vztah tématu bakalářské práce k studovanémi oboru (k této otázce se vyjádřila taktéž komise a uvedla připomínku, že se v kvalifikační práci vyskytuje absence fundamentální literatury ze sociální pedagogiky); dále byly diskutovány formální i obsahové nedostatky kvalifikační práce (včetně stylistických a gramatických chyb).