V této bakalářské práci je rozpracována problematika vzdělávání a přípravy vojáků Armády České republiky. Cílem je objasnit systém vzdělávání v Armádě České republiky a popsat problematiku prevence sociálně nežádoucích jevů. Teoretická část se zaměřuje na vzdělávání dospělých v rezortu Ministerstva obrany, popisuje systém vzdělávání příslušníků AČR a nejčastěji se vyskytující patologické jevy. Nedílnou součástí bakalářské práce je i praktická část, která je provedena formou dotazníkového šetření. Cílem výzkumu, je zjištění, zda příslušníci AČR jsou spokojeni se systémem vzdělávání v AČR. Výzkumu se zúčastnilo 140 vojáků z povolání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis develops issues in the area of the training and education of soldiers in the Armed Forces of the Czech Republic. The aim of the bachelor thesis clarifies the sys-tem of the education and also describes problematic in the prevention of the pathological social phenomena in Armed Forces of the Czech Republic.
The theoretical part is focused on the education of adult members of the Ministry of Defen-se. This part describes system of the education of the Armed Forces of the Czech Repub-lic's members and the most frequently occurring pathological social phenomena.
The practical part was accomplished by the questionnaire form. The aim of the practical part is research "How the members of the Armed Forces of the Czech Republic are satis-fied with system of training and education in military". The 140 Czech soldiers took part in this research/ study.
Klíčová slova
andragogika, vzdělávání, armáda, prevence, sociální nežádoucí jevy
Klíčová slova v angličtině
Andragogy, Education, Army, Prevention, Pathological social phenomena
Rozsah průvodní práce
62 s. (66 793)
Jazyk
CZ
Anotace
V této bakalářské práci je rozpracována problematika vzdělávání a přípravy vojáků Armády České republiky. Cílem je objasnit systém vzdělávání v Armádě České republiky a popsat problematiku prevence sociálně nežádoucích jevů. Teoretická část se zaměřuje na vzdělávání dospělých v rezortu Ministerstva obrany, popisuje systém vzdělávání příslušníků AČR a nejčastěji se vyskytující patologické jevy. Nedílnou součástí bakalářské práce je i praktická část, která je provedena formou dotazníkového šetření. Cílem výzkumu, je zjištění, zda příslušníci AČR jsou spokojeni se systémem vzdělávání v AČR. Výzkumu se zúčastnilo 140 vojáků z povolání.
Anotace v angličtině
This bachelor thesis develops issues in the area of the training and education of soldiers in the Armed Forces of the Czech Republic. The aim of the bachelor thesis clarifies the sys-tem of the education and also describes problematic in the prevention of the pathological social phenomena in Armed Forces of the Czech Republic.
The theoretical part is focused on the education of adult members of the Ministry of Defen-se. This part describes system of the education of the Armed Forces of the Czech Repub-lic's members and the most frequently occurring pathological social phenomena.
The practical part was accomplished by the questionnaire form. The aim of the practical part is research "How the members of the Armed Forces of the Czech Republic are satis-fied with system of training and education in military". The 140 Czech soldiers took part in this research/ study.
Klíčová slova
andragogika, vzdělávání, armáda, prevence, sociální nežádoucí jevy
Klíčová slova v angličtině
Andragogy, Education, Army, Prevention, Pathological social phenomena
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých v AČR.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení teoretických východisek z oblasti andragogiky a vzdělávání dospělých v AČR.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vyvození závěrů na základě výsledků, shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-7184-542-6.
HUBEROVÁ, Brigitte. Psychický teror na pracovišti. Martin: Neografie, 1995. ISBN 80-85186-62-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Správa doktrín ŘeVD. Příprava příslušníků AČR. Praha: AVIS, 2007.
VYKOPALOVÁ, Hana. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0337-4.
MERRIAM, Sharan B. and Rosemary S. CAFFARELLA and Lisa M. BAUMGARTNER. Learning in Adulthood. New York, John Wiley & Sons, Inc., 3. Edition, 2007. ISBN-10: 0-7879-7588-5 | ISBN-13: 978-0-7879-7588-3.
Seznam doporučené literatury
BENEŠ, Milan. Úvod do andragogiky. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-7184-542-6.
HUBEROVÁ, Brigitte. Psychický teror na pracovišti. Martin: Neografie, 1995. ISBN 80-85186-62-4.
CHRÁSKA, Miroslav. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
Správa doktrín ŘeVD. Příprava příslušníků AČR. Praha: AVIS, 2007.
VYKOPALOVÁ, Hana. Sociálně patologické jevy v současné společnosti. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2002. ISBN 80-244-0337-4.
MERRIAM, Sharan B. and Rosemary S. CAFFARELLA and Lisa M. BAUMGARTNER. Learning in Adulthood. New York, John Wiley & Sons, Inc., 3. Edition, 2007. ISBN-10: 0-7879-7588-5 | ISBN-13: 978-0-7879-7588-3.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma bakalářské práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Studentka odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská upozornila na nedostatky interpretace výsledků výzkumu a uvedla studentce limity výzkumu.