Diplomová práce je zaměřena na formy náhradní výchovné péče v České republice, podrobněji se zaměřuje na jednu z jejich forem - ústavní výchovu. Záměrem práce je snaha proniknout do hlubší problematiky nařizování ústavních výchov u nezletilých dětí. Výzkum je proto zaměřen na determinanty vedoucí k nařízení ústavní výchovy, a to vzhledem k osobě rodiče i dítěte.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the forms of alternative upbringing in the Czech republic, it is more focused on one of their forms institutional care. The aim of the work is the attemt to penetrate info deeper problems of ordering of institutional care by underage children. Research is focused on the determinants leading to ordering of institutional care and with regard to the person of parents and also the child.
Family, children, determinants, institutional care, upbringing measures, upbringing institute.
Rozsah průvodní práce
76 s. (86 805 znaků)
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce je zaměřena na formy náhradní výchovné péče v České republice, podrobněji se zaměřuje na jednu z jejich forem - ústavní výchovu. Záměrem práce je snaha proniknout do hlubší problematiky nařizování ústavních výchov u nezletilých dětí. Výzkum je proto zaměřen na determinanty vedoucí k nařízení ústavní výchovy, a to vzhledem k osobě rodiče i dítěte.
Anotace v angličtině
The thesis is focused on the forms of alternative upbringing in the Czech republic, it is more focused on one of their forms institutional care. The aim of the work is the attemt to penetrate info deeper problems of ordering of institutional care by underage children. Research is focused on the determinants leading to ordering of institutional care and with regard to the person of parents and also the child.
Family, children, determinants, institutional care, upbringing measures, upbringing institute.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní výchovy a výchovy nezletilých dětí.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí obsahové analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury.
Vymezení terminologie a teoretických východisek z oblasti ústavní výchovy a výchovy nezletilých dětí.
Příprava metodiky empirické části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí obsahové analýzy dokumentů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LEVICKÁ, Jana a kol. Sociálna práca s rodinou I. Trnava: Mosty, n.f a FZSP TU, 2004, 177s. ISBN 80-89074-93-6.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002, 250s. ISBN 80-86429-05-9.
SMUTKOVÁ, Lucie. Sociální práce s rodinou. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 107s. ISBN 978-80-7041-069-1.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 169s. ISBN 80-7041-114-7.
Seznam doporučené literatury
LEVICKÁ, Jana a kol. Sociálna práca s rodinou I. Trnava: Mosty, n.f a FZSP TU, 2004, 177s. ISBN 80-89074-93-6.
MOŽNÝ, Ivo. Sociologie rodiny. Praha: Sociologické nakladatelství, 2002, 250s. ISBN 80-86429-05-9.
SMUTKOVÁ, Lucie. Sociální práce s rodinou. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007, 107s. ISBN 978-80-7041-069-1.
JANSKÝ, Pavel. Problémové dítě a náhradní výchovná péče ve školských zařízeních. Hradec Králové: Gaudeamus, 2004, 169s. ISBN 80-7041-114-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy oponenta i vedoucího práce. Proběhla diskuse.
dr. Suchánková: Z čeho jste vycházela pro formulaci hypotéz? Studentka vycházela z konzulací s OSPOD, dr. Suchánková upozornila, že by měla vycházet z odborné literatury.
Oponent práce v posudku uvedl, že nebyly splněny podnínky pro počítání chí-kvadrátu, nicméně si studentka stále stála za svým, že splněny byly.
Grafy prezentované při obhajobě byly nesrozumitelné, tentýž problém se objevoval v práci (v případě zmenšení grafů v diplomové práci by její rozsah byl hraniční).