Hlavním tématem diplomové práce je další vzdělávání pedagogických pracovníků. V teore-tické části jsou definovány základní pojmy týkající se vzdělávání dospělých. Je zde popsán systém a formy vzdělávání dospělých v ČR. Samostatná kapitola je věnována dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, jehož cílem je zjištění, do jaké míry ovlivňuje motivace, podpora zaměstnavatele, finanční a časová náročnost a jiné faktory další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
The main theme of this dissertation work is the next education of pedagogical workers. The definition of basic terms, which are connected with adult education, is given in theoretical part. There are also described forms and the system of adult education in the Czech Republic. In another chapter there is a questionnaire whose purpose is to find out. How much the motivation, employer ś support, financial and time demands and other factors influence the next education of pedagogical workers.
Klíčová slova
: pedagogický pracovník, další vzdělávání a jeho cíle, motivace, formy vzdě-lávacích aktivit.
Klíčová slova v angličtině
pedagogical worker, the next education and its goals, motivation, forms of educational activities
Rozsah průvodní práce
77 s. (76 953)
Jazyk
CZ
Anotace
Hlavním tématem diplomové práce je další vzdělávání pedagogických pracovníků. V teore-tické části jsou definovány základní pojmy týkající se vzdělávání dospělých. Je zde popsán systém a formy vzdělávání dospělých v ČR. Samostatná kapitola je věnována dalšímu vzdělávání pedagogických pracovníků. Praktická část je založena na dotazníkovém šetření, jehož cílem je zjištění, do jaké míry ovlivňuje motivace, podpora zaměstnavatele, finanční a časová náročnost a jiné faktory další vzdělávání pedagogických pracovníků.
Anotace v angličtině
The main theme of this dissertation work is the next education of pedagogical workers. The definition of basic terms, which are connected with adult education, is given in theoretical part. There are also described forms and the system of adult education in the Czech Republic. In another chapter there is a questionnaire whose purpose is to find out. How much the motivation, employer ś support, financial and time demands and other factors influence the next education of pedagogical workers.
Klíčová slova
: pedagogický pracovník, další vzdělávání a jeho cíle, motivace, formy vzdě-lávacích aktivit.
Klíčová slova v angličtině
pedagogical worker, the next education and its goals, motivation, forms of educational activities
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke vzdělávání dospělých a jejich motivaci k dalšímu vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na zjištění faktorů, které ovlivňují pedagogické pracovníky v jejich účasti na dalším vzdělávání.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek vztahujících se ke vzdělávání dospělých a jejich motivaci k dalšímu vzdělávání.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu pomocí dotazníkového šetření zaměřeného na zjištění faktorů, které ovlivňují pedagogické pracovníky v jejich účasti na dalším vzdělávání.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu a jejich shrnutí.
Seznam doporučené literatury
LAZAROVÁ, Bohumíra a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido edice pedagogické literatury, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
BRDEK, Miroslav, VYCHOVÁ Helena. Evropská vzdělávací politika. Programy, principy a cíle. Praha: ASPI Publishing, s.r.o., 2004. ISBN 80-86395-96-0.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1355-8.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
Seznam doporučené literatury
LAZAROVÁ, Bohumíra a kol. Cesty dalšího vzdělávání učitelů. Brno: Paido edice pedagogické literatury, 2006. ISBN 80-7315-114-6.
MUŽÍK, Jaroslav. Andragogika. Praha: ASPI, 2004. ISBN 80-7357-045-9.
BRDEK, Miroslav, VYCHOVÁ Helena. Evropská vzdělávací politika. Programy, principy a cíle. Praha: ASPI Publishing, s.r.o., 2004. ISBN 80-86395-96-0.
BEDNAŘÍKOVÁ, Iveta. Kapitoly z andragogiky 1. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1355-8.
SKALKOVÁ, Jarmila. Obecná didaktika. Praha: ISV, 1999. ISBN 80-85866-33-1.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studentka představila téma diplomové práce, její hlavní cíle a výzkumnou metodologii. Studentka předložila k obhajobě diplomovou práci s pozměněnými hypotézami (na doporučení vedoucí). Následně prezentovala nejdůležitější výsledky výzkumného šetření. Odpověděla na dotazy uvedené v posudcích. Proběhla diskuse.
dr. Kitliňská doplnila, že absentuje rozsáhlejší odborná interpretace dat. Taktéž upozornila, že při formulaci hypotéz autorka vychází pouze z vlastních zkušeností, nikoli odborné literatury.
doc. Knotová upozornila na limity diplomové práce.