Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti Apple na americkém trhu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je orientována na zpracování teoretických poznatků z oblasti marketingu a definování pojmů marketing, marketingová strategie a marketingový mix. Praktická část je zaměřena na analýzu stávající marketingové strategie společnosti Apple a její srovnání s konkurenčními strategiemi společností Samsung a Nokia. Závěr bakalářské práce je věnován návrhu možného budoucího vývoje marketingové strategie společnosti Apple.
Anotace v angličtině
The main objective of this bachelor thesis is to analyze the marketing strategy of The Apple Company on the American market. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part comments on the findings in the field of marketing and defines terms such as marketing, marketing strategy and marketing mix. The practical part is focused on the current marketing strategy of The Apple Company and its comparison with competitive strategies of Samsung and Nokia. The final part of this bachelor thesis is devoted to the suggestion for possible future development of the Apple's marketing strategy.
Hlavním cílem této bakalářské práce je analyzovat marketingovou strategii společnosti Apple na americkém trhu. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou. Teoretická část je orientována na zpracování teoretických poznatků z oblasti marketingu a definování pojmů marketing, marketingová strategie a marketingový mix. Praktická část je zaměřena na analýzu stávající marketingové strategie společnosti Apple a její srovnání s konkurenčními strategiemi společností Samsung a Nokia. Závěr bakalářské práce je věnován návrhu možného budoucího vývoje marketingové strategie společnosti Apple.
Anotace v angličtině
The main objective of this bachelor thesis is to analyze the marketing strategy of The Apple Company on the American market. The thesis is divided into theoretical and practical part. The theoretical part comments on the findings in the field of marketing and defines terms such as marketing, marketing strategy and marketing mix. The practical part is focused on the current marketing strategy of The Apple Company and its comparison with competitive strategies of Samsung and Nokia. The final part of this bachelor thesis is devoted to the suggestion for possible future development of the Apple's marketing strategy.
Studium odborné literatury a zpracování teoretických poznatků z oblasti marketingu
Vypracování analýzy současné marketingové strategie společnosti Apple
Analýza marketingové strategie konkurenčních firem Samsung a Nokia
Zpracování výsledků analýzy
Návrh možného budoucího vývoje marketingové strategie společnosti Apple, závěr
Zásady pro vypracování
Studium odborné literatury a zpracování teoretických poznatků z oblasti marketingu
Vypracování analýzy současné marketingové strategie společnosti Apple
Analýza marketingové strategie konkurenčních firem Samsung a Nokia
Zpracování výsledků analýzy
Návrh možného budoucího vývoje marketingové strategie společnosti Apple, závěr
Seznam doporučené literatury
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Principles of Marketing. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Kurtz, David L., and Louis E. Boone. 2006. Principles of Marketing. Mason, OH: Thomson/South-Western.
Sander, Peter. 2011. What Would Steve Jobs Do? How the Steve Jobs Way Can Inspire Anyone to Think Differently and Win. New York: McGraw-Hill.
Segall, Ken, and Zdeněk Mužík. 2013. Šíleně jednoduché: posedlost, která pohání Apple k úspěchu. Brno: BizBooks.
Zandl, Patrick. 2012. Apple: cesta k mobilům. Praha: Mladá fronta.
Seznam doporučené literatury
Kotler, Philip, and Gary Armstrong. 2005. Principles of Marketing. Upper Saddle River, NJ: Pearson Prentice Hall.
Kurtz, David L., and Louis E. Boone. 2006. Principles of Marketing. Mason, OH: Thomson/South-Western.
Sander, Peter. 2011. What Would Steve Jobs Do? How the Steve Jobs Way Can Inspire Anyone to Think Differently and Win. New York: McGraw-Hill.
Segall, Ken, and Zdeněk Mužík. 2013. Šíleně jednoduché: posedlost, která pohání Apple k úspěchu. Brno: BizBooks.
Zandl, Patrick. 2012. Apple: cesta k mobilům. Praha: Mladá fronta.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
The student presented her bachelor thesis.
Q: Blažková: Are there any differences between the Apple´s marketing strategy in the U.S. and in the Czech Republic?
A: I think the experience and simplicity is the same, but the promotion is different in Czech Republic.
Q: Blažková: What can you see as the biggest threat for The Apple Company in terms of marketing?
A: It is maybe the products from China and a competitor Samsung.
Q: Orsavová: What is your personal experience with the Apple s products?
A: I owned iPhone.
Q: Orsavová: Could you describe the Apple s position on the Czech smartphone / computer market?
A: They have lower market share and it is still too expensive to be more accessible for Czech customer.
Q: Mikeska: Is Apple a technology or philosophy?
A: Philosophy, they think in organization of the company, etc.