Páchání kriminality patří k problémům, které provází lidstvo už od nepaměti. Týká se nejen dospělých osob, ale také osob mladistvých a stále se zvyšující predelikvence. Nevyhýbá se ani takovým skupinám, jako jsou osoby s postižením. Tyto osoby mají určitým způsobem omezený přístup k informacím a proto je zde zvýšená pravděpodobnost, že se mohou stát snadno pachateli nebo oběťmi trestných činů.
Anotace v angličtině
Committing crime is as old as the mankind itself. Not only adults get involed in crime. The issue concerns juvenile offenders with centinuous increase in predelikquency. As far as the handicapped and disabled are concern, this group of people may have limited access to information, so the risk of becoming an offender or a victim of criminal offence is even higher.
Klíčová slova
Kriminalita, predelikvence, prevence, trestný čin, osoby s postižením, rizikové skupiny, pachatel, výukové programy MP Brno.
Klíčová slova v angličtině
crime, predeliquency, prevention, risk groups, offender, criminal offence, handicaped people, disabled, iformation, educational schemes of Brno Municipal polcie.
Rozsah průvodní práce
55 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Páchání kriminality patří k problémům, které provází lidstvo už od nepaměti. Týká se nejen dospělých osob, ale také osob mladistvých a stále se zvyšující predelikvence. Nevyhýbá se ani takovým skupinám, jako jsou osoby s postižením. Tyto osoby mají určitým způsobem omezený přístup k informacím a proto je zde zvýšená pravděpodobnost, že se mohou stát snadno pachateli nebo oběťmi trestných činů.
Anotace v angličtině
Committing crime is as old as the mankind itself. Not only adults get involed in crime. The issue concerns juvenile offenders with centinuous increase in predelikquency. As far as the handicapped and disabled are concern, this group of people may have limited access to information, so the risk of becoming an offender or a victim of criminal offence is even higher.
Klíčová slova
Kriminalita, predelikvence, prevence, trestný čin, osoby s postižením, rizikové skupiny, pachatel, výukové programy MP Brno.
Klíčová slova v angličtině
crime, predeliquency, prevention, risk groups, offender, criminal offence, handicaped people, disabled, iformation, educational schemes of Brno Municipal polcie.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS
"Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na analýzu problematiky jednotlivých typů postižení;
- na analýzu možných preventivních přístupů a postupů k postiženým;
- na vybrané preventivní programy pro osoby s postižením a jejich specifika;
- na návrhy a opatření k dané oblasti.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum monografického typu.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS
"Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím práce bude práce zaměřena:
- na analýzu problematiky jednotlivých typů postižení;
- na analýzu možných preventivních přístupů a postupů k postiženým;
- na vybrané preventivní programy pro osoby s postižením a jejich specifika;
- na návrhy a opatření k dané oblasti.
Součástí práce bude kvalitativní výzkum monografického typu.
Seznam doporučené literatury
Pipeková, J., Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006.
Vítková, M. Otázky speciálně pedagogického poradenství. Brno: MSD, 2004.
Zapetal, J. Prevence kriminality. Praha: Policejní akademe České republiky, 2005.
Špeciálny pedagóg, Časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity v Prešove 2012, 2. ročník.
Seznam doporučené literatury
Pipeková, J., Kapitoly ze speciální pedagogiky. Brno: Paido, 2006.
Vítková, M. Otázky speciálně pedagogického poradenství. Brno: MSD, 2004.
Zapetal, J. Prevence kriminality. Praha: Policejní akademe České republiky, 2005.
Špeciálny pedagóg, Časopis pre špeciálnopedagogickú teóriu a prax. Prešov: Vydavatelstvo Prešovskej univerzity v Prešove 2012, 2. ročník.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studentky
2. Otázky vedoucího a oponenta bakalářské práce (viz posudky)
- odpověděla částečně
3. dr. Dalajka: Co jste svým výzkumem chtěla zjistit?
- odpověděla částečně
doc. Laca: Na základě čeho jste volila metodologický postup?
- neodpověděla
doc. Laca: Jak byste zkoumané věkové kategorii přizpůsobila metodiku prevence?
- odpověděla dobře
Práce neodpovídá základním nárokům kladeným na závěrečné práce: práce s teorií, formální náležitosti práce a metodologie empirického výzkumu. Komise navrhuje přepracování.