Diplomová práce se zabývá otázkou motivace seniorů ke studiu univerzit třetího věku. Teoretická část charakterizuje základní pojmový aparát vztahující se
k tématu práce. Objasňuje problematiku celoživotního vzdělávání, se zaměřením na vzdělávání seniorské populace. Specifikuje formy vzdělávání seniorů, včetně univerzit třetího věku. Součástí práce je výzkum zaměřený na zjištění, co vede seniory ke studiu univerzit třetího věku, jejich motivaci.
Anotace v angličtině
This thesis examines a motivation to study Seniors at the Universities of the Third Age. The theoretical part describes basic terminology related to the topic of work. It clarifies the issue of lifelong tearning, with a focus on education of the senior population. Specifies the form of senior education, including universities of the third age. The thesis research aimed at finding out what leads seniors to study at the University of the Third Age, their motivation.
Adult, gerontopedagogy, lifelong learning,motivation, senior, senior education, the university of the third age.
Rozsah průvodní práce
83 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá otázkou motivace seniorů ke studiu univerzit třetího věku. Teoretická část charakterizuje základní pojmový aparát vztahující se
k tématu práce. Objasňuje problematiku celoživotního vzdělávání, se zaměřením na vzdělávání seniorské populace. Specifikuje formy vzdělávání seniorů, včetně univerzit třetího věku. Součástí práce je výzkum zaměřený na zjištění, co vede seniory ke studiu univerzit třetího věku, jejich motivaci.
Anotace v angličtině
This thesis examines a motivation to study Seniors at the Universities of the Third Age. The theoretical part describes basic terminology related to the topic of work. It clarifies the issue of lifelong tearning, with a focus on education of the senior population. Specifies the form of senior education, including universities of the third age. The thesis research aimed at finding out what leads seniors to study at the University of the Third Age, their motivation.
Adult, gerontopedagogy, lifelong learning,motivation, senior, senior education, the university of the third age.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na otázky motivace, její charakteristiku;
- na problematiku celoživotního vzdělávání, se zaměřením na vzdělávání seniorů;
- na brněnské univerzity, nabízející program U3V pro seniory.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) provedený mezi seniory - posluchači U3V, se zaměřením na zjištění, co vede seniory ke studiu univerzit třetího věku, jejich motivace.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucí diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucí bude práce zaměřena:
- na otázky motivace, její charakteristiku;
- na problematiku celoživotního vzdělávání, se zaměřením na vzdělávání seniorů;
- na brněnské univerzity, nabízející program U3V pro seniory.
Součástí práce bude empirické šetření event. realizovaný výzkum (kvantitativní, kvalitativní, smíšený) provedený mezi seniory - posluchači U3V, se zaměřením na zjištění, co vede seniory ke studiu univerzit třetího věku, jejich motivace.
Seznam doporučené literatury
Mühlpachr, P. Andragogika. Brno: IMS, 2010.
Mühlpachr, P. Gerontopedagogika. Brno: IMS, 2009.
Nakonečný, M. Emoce a motivace. Praha: SPN, 1973.
Tošnerová, T. Jak si vychutnat seniorská léta. Brno: Computer Press, 2009.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Mühlpachr, P. Andragogika. Brno: IMS, 2010.
Mühlpachr, P. Gerontopedagogika. Brno: IMS, 2009.
Nakonečný, M. Emoce a motivace. Praha: SPN, 1973.
Tošnerová, T. Jak si vychutnat seniorská léta. Brno: Computer Press, 2009.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie II. Dospělost a stáří. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2007.
Další literatura bude obsažena v Projektu diplomové práce a průběžně doplňována během práce na tomto textu.