Diplomová práce "Láska jako proces sociálního učení" je zaměřena na problematiku lásky,výchovy k lásce a výchovu s láskou, partnerské a mezilidské vztahy jako takové jako výsledek procesu sociálního učení. Nastínění problému nedostatku lásky a důsledků procesu učení bez lásky. Snahou bylo přiblížení vlivu sociálního učení na jedince a celou společnost. Závěrem této diplomové práce je uveden průzkum, který byl proveden pomocí dotazníkové metody a shromážděné výsledky vyhodnocené analýzou dat.
Anotace v angličtině
The thesis "Love as a process of social learning" focuses on the issues of love, care and education to love with love, partner and interpersonal relations as such as a result of the process of social learning. Outlining the problems of lack of love and the consequences of the learning process without love. Effort was to approach the influence social learning on individuals and society. Finally, this thesis is given a survey that was conducted using a
questionnaire survey and the results evaluated by data analysis.
Klíčová slova
láska, sociální učení, sociální prostředí, sociálně patologické prostředí, vztah, výchova,sociálně patologické jevy, závislost, jedinec
Klíčová slova v angličtině
love, social learning, social environment, socio-pathological environment,
relationships, parenting, social pathologies, addiction, individual
Rozsah průvodní práce
103 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce "Láska jako proces sociálního učení" je zaměřena na problematiku lásky,výchovy k lásce a výchovu s láskou, partnerské a mezilidské vztahy jako takové jako výsledek procesu sociálního učení. Nastínění problému nedostatku lásky a důsledků procesu učení bez lásky. Snahou bylo přiblížení vlivu sociálního učení na jedince a celou společnost. Závěrem této diplomové práce je uveden průzkum, který byl proveden pomocí dotazníkové metody a shromážděné výsledky vyhodnocené analýzou dat.
Anotace v angličtině
The thesis "Love as a process of social learning" focuses on the issues of love, care and education to love with love, partner and interpersonal relations as such as a result of the process of social learning. Outlining the problems of lack of love and the consequences of the learning process without love. Effort was to approach the influence social learning on individuals and society. Finally, this thesis is given a survey that was conducted using a
questionnaire survey and the results evaluated by data analysis.
Klíčová slova
láska, sociální učení, sociální prostředí, sociálně patologické prostředí, vztah, výchova,sociálně patologické jevy, závislost, jedinec
Klíčová slova v angličtině
love, social learning, social environment, socio-pathological environment,
relationships, parenting, social pathologies, addiction, individual
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Předběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- člověka- homo sapiens
- lásku ze sociologického hlediska a lásku, jako proces sociálního učení
- zjištění, zda láska může být účinnou prevencí vzniku sociálně patologických
jevů
- citové a partnerské vztahy, sexualitu
Součástí práce bude empirické šetření, event. realizovaný výzkum (kvantitativní), zaměřený na zjištění mezilidských vztahů v dyádě a v sociální skupině
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS "Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" (IMS 2009). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Předběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím diplomové práce.
S vědomím těchto zásad a pravidel a po konzultaci s vedoucím bude práce zaměřena na:
- člověka- homo sapiens
- lásku ze sociologického hlediska a lásku, jako proces sociálního učení
- zjištění, zda láska může být účinnou prevencí vzniku sociálně patologických
jevů
- citové a partnerské vztahy, sexualitu
Součástí práce bude empirické šetření, event. realizovaný výzkum (kvantitativní), zaměřený na zjištění mezilidských vztahů v dyádě a v sociální skupině
Seznam doporučené literatury
Fromm, E. S. Psychoanalýza a náboženství. Praha: Aurora, 2003.
Mühlpachr, P. Sociální patologie. Brno: Masarykova univerzita, 2001.
Pančocha, K. Speciálně pedagogická dimenze závislostního chování. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
Skupnik, J. Panoráma Antropologie. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. Praha: Grada, 2010
Další literatura bude obsažena v projektu diplomové práce a bude průběžně doplňován během práce na tomto textu.
Seznam doporučené literatury
Fromm, E. S. Psychoanalýza a náboženství. Praha: Aurora, 2003.
Mühlpachr, P. Sociální patologie. Brno: Masarykova univerzita, 2001.
Pančocha, K. Speciálně pedagogická dimenze závislostního chování. Brno: Masarykova univerzita, 2006.
Skupnik, J. Panoráma Antropologie. Brno: Masarykova univerzita, 2007.
Výrost, J., Slaměník, I. Sociální psychologie. Praha: Grada, 2010
Další literatura bude obsažena v projektu diplomové práce a bude průběžně doplňován během práce na tomto textu.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Vystoupení studenta
2. Otázky vedoucího a oponenta diplomové práce
odpověděla vyčerpávajícím způsobem
3. doc. Jůzl - vlastní formulace definice lásky
odpověděla dobře
Dr. Neslušanová - možnost využití fenoménu láska v činnosti sociálního pedagoga