Velikost firmy má velký vliv na její schopnost provádět konvenčí marketing a proto velice často firmy mikro a malé velikosti činnost marketingu zanedbávají nebo ji provádí špatně. V poslední 30 letech se výzkum marketingu malých firem začal věnovat více podnikové stránce malých firem a začal brát v potaz podnikatele jako jednotlivce a jejich schopnosti a dovednosti. V anglicky psané literatuře jsou tato stránka známá jako ?Entrepreneurship?. Tato práce zkoumá do jaké míry jsou podniky ve Valašském Meziříčí vedeny konvenčím marketingem a do jaké míry jsou ovlivněny osobností podnikatele. Na základě literární rešerše byl vytvořen dotazník, který zkoumá obě tyto stránky. Tento dotazník byl použit jako struktura při interview s podnikateli, při kterých byla sesbírána data kvalitativního i kvantitativního charakteru. Bylo zjištěno, že firmy strádají spíše v oblasti podnikové a že je na vině především malá ochota či schopnost dělat riziková rozhodnutí. Na druhou stranu aktivity konvenčního marketingu byly využívány nadprůměrně a to především s využitím neformlální komunikace. Přestože výsledky v podnikové sféře byly spíše podprůměrné, nemůžeme konstatovat, že zlepšení v této oblasti povede automaticky ke zlepšení výkonu firmy, pokud by tato byla provedena na úkor jiných činností.
Anotace v angličtině
The size of a firm highly affects its ability to conduct conventional marketing activities and therefore micro or small companies tend either not to engage in marketing at all or fail in doing so. Over the last three decades the research of marketing for small firms has shifted towards the area of entrepreneurship as well as it is argued that the interface between Marketing and Entrepreneurship, known as Entrepreneurial Marketing, is highly suitable for firms of small size. This study therefore aims to investigate the two components of Entrepreneurial Marketing and explore to what extend micro and small firms in Valašské Meziříčí make use of them. Based on the literature review a questionnaire consisting of scales measuring market and entrepreneurial orientation of a firm has been developed and used as a structure during interviews with entrepreneurs in Valašské Meziříčí. Contrary to other research in this area, the results of this work suggest that it is the entrepreneurial orientation that holds the firms back, with the possible issue being low risk-taking propensity. On the other hand, market orientation was found to be exploited somewhat significantly, mostly by informal communication channels. While an improvement in the entrepreneurial area could reflect positively on firms? performance it is important that each entrepreneur first analyse and weigh their options as reckless focus on improving entrepreneurial orientation while neglecting other business aspects could bring negative results.
Klíčová slova
marketing, podniková sféra, malé a střední podniky, inovace, risk, orientace na zákazníka, komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing, entrepreneurship, small and medium entreprises, entrepreneurial marketing, innovation, proactiveness, risk-taking, customer orientation
Rozsah průvodní práce
61 s, 18 373 znaků
Jazyk
AN
Anotace
Velikost firmy má velký vliv na její schopnost provádět konvenčí marketing a proto velice často firmy mikro a malé velikosti činnost marketingu zanedbávají nebo ji provádí špatně. V poslední 30 letech se výzkum marketingu malých firem začal věnovat více podnikové stránce malých firem a začal brát v potaz podnikatele jako jednotlivce a jejich schopnosti a dovednosti. V anglicky psané literatuře jsou tato stránka známá jako ?Entrepreneurship?. Tato práce zkoumá do jaké míry jsou podniky ve Valašském Meziříčí vedeny konvenčím marketingem a do jaké míry jsou ovlivněny osobností podnikatele. Na základě literární rešerše byl vytvořen dotazník, který zkoumá obě tyto stránky. Tento dotazník byl použit jako struktura při interview s podnikateli, při kterých byla sesbírána data kvalitativního i kvantitativního charakteru. Bylo zjištěno, že firmy strádají spíše v oblasti podnikové a že je na vině především malá ochota či schopnost dělat riziková rozhodnutí. Na druhou stranu aktivity konvenčního marketingu byly využívány nadprůměrně a to především s využitím neformlální komunikace. Přestože výsledky v podnikové sféře byly spíše podprůměrné, nemůžeme konstatovat, že zlepšení v této oblasti povede automaticky ke zlepšení výkonu firmy, pokud by tato byla provedena na úkor jiných činností.
Anotace v angličtině
The size of a firm highly affects its ability to conduct conventional marketing activities and therefore micro or small companies tend either not to engage in marketing at all or fail in doing so. Over the last three decades the research of marketing for small firms has shifted towards the area of entrepreneurship as well as it is argued that the interface between Marketing and Entrepreneurship, known as Entrepreneurial Marketing, is highly suitable for firms of small size. This study therefore aims to investigate the two components of Entrepreneurial Marketing and explore to what extend micro and small firms in Valašské Meziříčí make use of them. Based on the literature review a questionnaire consisting of scales measuring market and entrepreneurial orientation of a firm has been developed and used as a structure during interviews with entrepreneurs in Valašské Meziříčí. Contrary to other research in this area, the results of this work suggest that it is the entrepreneurial orientation that holds the firms back, with the possible issue being low risk-taking propensity. On the other hand, market orientation was found to be exploited somewhat significantly, mostly by informal communication channels. While an improvement in the entrepreneurial area could reflect positively on firms? performance it is important that each entrepreneur first analyse and weigh their options as reckless focus on improving entrepreneurial orientation while neglecting other business aspects could bring negative results.
Klíčová slova
marketing, podniková sféra, malé a střední podniky, inovace, risk, orientace na zákazníka, komunikace
Klíčová slova v angličtině
marketing, entrepreneurship, small and medium entreprises, entrepreneurial marketing, innovation, proactiveness, risk-taking, customer orientation
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte úvod a vymezte hlavní cíle zadané práce.
Zpracujte literární rešerši z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
Na základě literární rešerše stanovte vhodnou metodu pro sběr a následnou analýzu dat.
II. Praktická část
Interpretujte výsledky posbíraných dat.
Analyzujte výsledky posbíraných dat a zhodnoťte jejich dopad, navrhněte možná doporučení.
Zhodnoťte do jaké míry byly splněny cíle zadané práce.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Zpracujte úvod a vymezte hlavní cíle zadané práce.
Zpracujte literární rešerši z dané oblasti a formulujte teoretická východiska pro analytickou část.
Na základě literární rešerše stanovte vhodnou metodu pro sběr a následnou analýzu dat.
II. Praktická část
Interpretujte výsledky posbíraných dat.
Analyzujte výsledky posbíraných dat a zhodnoťte jejich dopad, navrhněte možná doporučení.
Zhodnoťte do jaké míry byly splněny cíle zadané práce.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1]Carson, D., Cromie, S., McGowan, S., and Hill, J. (1995) Marketing and Entrepreneurship in SMEs: an innovative approach. Harlow: Pearson Education Limited.
[2]Hills, G. E. (1994) Marketing and Entrepreneurship: Research Ideas and Opportunities. Westport: Greenwood Press.
[3]Kotler, P., Keller, K.L. (2012) Marketing Management. Harlow: Pearson Education Limited.
[4]Narver J.C. and Slater, S.F. (1990) "The Effect of a Market Orientation on Business Profitability". Journal of Marketing. 54 (4), pp.20 - 35.
[5]Su, Z., Xie, E., and Li. Y. (2011) "Entrepreneurial Orientation and Firm Performance in New Ventures and Established Firms." Journal of Small Business Management. 49 (4), pp.558-577.
Seznam doporučené literatury
[1]Carson, D., Cromie, S., McGowan, S., and Hill, J. (1995) Marketing and Entrepreneurship in SMEs: an innovative approach. Harlow: Pearson Education Limited.
[2]Hills, G. E. (1994) Marketing and Entrepreneurship: Research Ideas and Opportunities. Westport: Greenwood Press.
[3]Kotler, P., Keller, K.L. (2012) Marketing Management. Harlow: Pearson Education Limited.
[4]Narver J.C. and Slater, S.F. (1990) "The Effect of a Market Orientation on Business Profitability". Journal of Marketing. 54 (4), pp.20 - 35.
[5]Su, Z., Xie, E., and Li. Y. (2011) "Entrepreneurial Orientation and Firm Performance in New Ventures and Established Firms." Journal of Small Business Management. 49 (4), pp.558-577.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Obhajoba BP v Anglii:
Vedoucí: 70 b.
Oponent: 70 b.
Viz přiložené posudky z Anglie.