Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu poptávky a zjistit její předpokládaný vývoj u firmy SERVIS CLIMAX a.s. Teoretická část práce objasňuje význam poptávky a metody odhadu jejího budoucího vývoje. Praktická část zahrnuje PEST a SWOT analýzu, pomocí nichž bylo identifikováno prostředí firmy. Hlavním východiskem pro předpověď poptávky bylo vyrovnání časové řady přímkou, při které se vycházelo z minulých prodejů firmy. Také bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřené na koncové zákazníky a odběratele. Na základě sesbíraných údajů vznikla prognóza poptávky pro následující tři roky.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to analyze the demand and determine its outlook for the company SERVIS CLIMAX The theoretical part explains the importance of demand and methods of estimating its future development. The practical part includes a PEST and SWOT analysis, which has been identified by the company environment. The main basis for the forecast demand was leveling time series line, in which the basis of past sales company. It was also conducted questionnaire aimed at end users and customers. Based on the collected data was the demand forecast for the next three years.
Cílem této bakalářské práce bylo provést analýzu poptávky a zjistit její předpokládaný vývoj u firmy SERVIS CLIMAX a.s. Teoretická část práce objasňuje význam poptávky a metody odhadu jejího budoucího vývoje. Praktická část zahrnuje PEST a SWOT analýzu, pomocí nichž bylo identifikováno prostředí firmy. Hlavním východiskem pro předpověď poptávky bylo vyrovnání časové řady přímkou, při které se vycházelo z minulých prodejů firmy. Také bylo provedeno dotazníkové šetření zaměřené na koncové zákazníky a odběratele. Na základě sesbíraných údajů vznikla prognóza poptávky pro následující tři roky.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis was to analyze the demand and determine its outlook for the company SERVIS CLIMAX The theoretical part explains the importance of demand and methods of estimating its future development. The practical part includes a PEST and SWOT analysis, which has been identified by the company environment. The main basis for the forecast demand was leveling time series line, in which the basis of past sales company. It was also conducted questionnaire aimed at end users and customers. Based on the collected data was the demand forecast for the next three years.
Prostudujte odbornou literaturu týkající se dané problematiky
II. Praktická část
Analyzujte prostředí firmy
Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na koncové zákazníky a prodejce
Na základě zjištěných dat proveďte odhad budoucí poptávky
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Prostudujte odbornou literaturu týkající se dané problematiky
II. Praktická část
Analyzujte prostředí firmy
Proveďte dotazníkové šetření zaměřené na koncové zákazníky a prodejce
Na základě zjištěných dat proveďte odhad budoucí poptávky
Závěr
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
HOLMAN, Robert. Ekonomie. Praha: C. H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-891-6.
Seznam doporučené literatury
KOTLER, Philip. Moderní marketing. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1545-2.
KOTLER, Philip a Kevin Lane KELLER. Marketing management. Praha: Grada Publishing, 2007. ISBN 978-80-247-1359-5.
KOTLER, Philip a Gary ARMSTRONG. Marketing. Praha: Grada Publishing, 2004. ISBN 80-247-0513-3.
KOZEL, Roman. Moderní marketingový výzkum. Praha: Grada Publishing, 2006. ISBN 80-247-0966-X.
HOLMAN, Robert. Ekonomie. Praha: C. H. Beck, 2005. ISBN 80-7179-891-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Vedoucí BP: 52 bodů
Mgr. Petra Jurečková:
Domníváte se, že pro vývoj budoucího prodeje je nejdůležitějším kritériem vývoj dosavadního prodeje v kusech? (odpověděla zcela)
Oponent BP: 38 bodů
Ing. Petr Krenar:
U PEST analýzy (s. 22-23) vyberte 3 nejvýznamnější a nejnaléhavější faktory, jejichž důsledky mohou pozitivně, resp. negativně ovlivnit činnost firmy. (odpověděla zcela)
Ing. Růžena Vorlová:
Má počasí vliv na chod firmy? (odpověděla částečně)