Bakalářská práce se týká tvorby 3D interaktivních aplikací v programu Blender.Cílem práce je vytvořit jednoduchou příručku o tvorbě interaktivních aplikací, která by měla sloužit jako studijní materiál a také vytvořit názornou aplikaci, která demonstruje interaktivní schopnosti Blenderu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is concerned to creation of 3D interactive applications in Blender. The goal of this bachelor thesis is to create a simple manual about creation of interactive applications that should be making for educational purposes and also to create illustration application that demonstrates interactive abilities of Blender.
Klíčová slova
Blender, GameBlender, 3D počítačová grafika, tvorba 3D her, 3D interaktivní aplikace
Klíčová slova v angličtině
Blender, GameBlender, 3D computer graphics, creation of 3D computer games, 3D interactive applications
Rozsah průvodní práce
48 stran, 1 str. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se týká tvorby 3D interaktivních aplikací v programu Blender.Cílem práce je vytvořit jednoduchou příručku o tvorbě interaktivních aplikací, která by měla sloužit jako studijní materiál a také vytvořit názornou aplikaci, která demonstruje interaktivní schopnosti Blenderu.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis is concerned to creation of 3D interactive applications in Blender. The goal of this bachelor thesis is to create a simple manual about creation of interactive applications that should be making for educational purposes and also to create illustration application that demonstrates interactive abilities of Blender.
Klíčová slova
Blender, GameBlender, 3D počítačová grafika, tvorba 3D her, 3D interaktivní aplikace
Klíčová slova v angličtině
Blender, GameBlender, 3D computer graphics, creation of 3D computer games, 3D interactive applications
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši o programu Blender. Zaměřte se zejména na Gameblender. Ta bude obsahovat popis jeho vzniku a vývoje až do současné verze.
2. Popište základní prostředí v Blenderu pro tvorbu interaktivních aplikací a shrňte možnosti, které tento program v sobě v této oblasti obsahuje.
3. Seznamte se s dostupnými nástroji pro tvorbu interaktivních aplikací. Zaměřte se zejména na práci s fyzikálním engine, scénou, herní logiky, spolupráci s Python skripty a tvorbu nabídkového menu. Tyto nástroje popište a demonstrujte je na jednoduchých příkladech.
4. Prvním výstupem bakalářské práce bude jednoduchá příručka o tvorbě interaktivních aplikací v Blenderu, která by měla pomoci studentům při pochopení dané problematiky na výuce.
5. Druhým výstupem bude jeden či více názorných aplikací, které budou demonstrovat interaktivní schopnosti Blenderu.
Zásady pro vypracování
1. Vypracujte literární rešerši o programu Blender. Zaměřte se zejména na Gameblender. Ta bude obsahovat popis jeho vzniku a vývoje až do současné verze.
2. Popište základní prostředí v Blenderu pro tvorbu interaktivních aplikací a shrňte možnosti, které tento program v sobě v této oblasti obsahuje.
3. Seznamte se s dostupnými nástroji pro tvorbu interaktivních aplikací. Zaměřte se zejména na práci s fyzikálním engine, scénou, herní logiky, spolupráci s Python skripty a tvorbu nabídkového menu. Tyto nástroje popište a demonstrujte je na jednoduchých příkladech.
4. Prvním výstupem bakalářské práce bude jednoduchá příručka o tvorbě interaktivních aplikací v Blenderu, která by měla pomoci studentům při pochopení dané problematiky na výuce.
5. Druhým výstupem bude jeden či více názorných aplikací, které budou demonstrovat interaktivní schopnosti Blenderu.
Seznam doporučené literatury
1. Roosendaal, T., Selleri, S., aj.: The official Blender 2.3 guide.
2. Tutoriály na http://www.ceskehry.cz a http://ash.webpark.sk
3. http://www.blender3d.org - internetová stránka s dokumentací a tutoriály.
4. http://www.blender.org - domovská stránka programu.
5. http://www.elysiun.com - internetová stránka s dokumentací, tutoriály, diskusním fórem a odkazy.
Seznam doporučené literatury
1. Roosendaal, T., Selleri, S., aj.: The official Blender 2.3 guide.
2. Tutoriály na http://www.ceskehry.cz a http://ash.webpark.sk
3. http://www.blender3d.org - internetová stránka s dokumentací a tutoriály.
4. http://www.blender.org - domovská stránka programu.
5. http://www.elysiun.com - internetová stránka s dokumentací, tutoriály, diskusním fórem a odkazy.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí pro SZZ zadání, cíle, způsob řešení, výsledky a závěry své bakalářské práce práce. Komise vznesla na diplomanta následující dotazy:
1.Jaký je rozdíl mezi virtuální realitou a 3D grafikou? (doc. Kebo)
2. Je možné změnit vzhled libovolného objektu? (doc. Farana)
Diplomant pohotově odpověděl na oba položené dotazy.